Bandenslijtage: NIET normaal

Heb je vragen op het gebied van velgen en/of banden? Stel ze hier
Adnan
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1570
Lid geworden op: 29 sep 2009, 09:15
Type Auto: Porsche 911 991.2, BMW 540i G30 (M Performance & Sound)
Locatie: Amsterdam

Tnx for da tip mate.
Ik rijd 99 procent van de tijd in mijn eentje....

greetzz
Adnan

:Mpower: rulezzz


______________________________________________________________________
“I spent 90% of my money on women, drink and fast cars. The rest I wasted.”

Afbeelding
Adnan
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1570
Lid geworden op: 29 sep 2009, 09:15
Type Auto: Porsche 911 991.2, BMW 540i G30 (M Performance & Sound)
Locatie: Amsterdam

Reinier schreef:Wahahahaha!!! Nee maat, ik GUN jullie het plezier van een perfecte combinatie. Het blijft uit eindelijk ALTIJD je eigen keuze. Vraag eens wat details aan Dejan. Slechts één ritje meerijden heeft hem al kunnen overtuigen. Wil je ze scoren ga dan even naar Reedijk Banden in en het klinkt cliché maar zeg dat je mij kent.... :D
:Klappen:
tnx mate, zitten die gasten in strijen??

Greetzz
Adnan

:Mpower: rulezzz
______________________________________________________________________
“I spent 90% of my money on women, drink and fast cars. The rest I wasted.”

Afbeelding
Reinier
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 6272
Lid geworden op: 20 sep 2010, 22:40
Type Auto: Citroën DS3 1.6 eHDi / F31 320iA HE
Locatie: Zuid Holland

Yep! PB send
and now 'back on topic'.....

Afbeelding
Gebruikersavatar
Marc
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 14738
Lid geworden op: 13 jul 2010, 11:24
Type Auto: E71 BMW X6 50i Xdrive
Locatie: Rosmalen

Reinier schreef:Wahahahaha!!! Nee maat, ik GUN jullie het plezier van een perfecte combinatie. Het blijft uit eindelijk ALTIJD je eigen keuze. Vraag eens wat details aan Dejan. Slechts één ritje meerijden heeft hem al kunnen overtuigen. Wil je ze scoren ga dan even naar Reedijk Banden in en het klinkt cliché maar zeg dat je mij kent.... :D
natuurlijk! :mrgreen:
Afbeelding
Adnan
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1570
Lid geworden op: 29 sep 2009, 09:15
Type Auto: Porsche 911 991.2, BMW 540i G30 (M Performance & Sound)
Locatie: Amsterdam

Reinier schreef:
Yep! PB send
Yes sir , got it

Greetzz
Adnan

:Mpower: rulezz
______________________________________________________________________
“I spent 90% of my money on women, drink and fast cars. The rest I wasted.”

Afbeelding
Gebruikersavatar
E92fan
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 jan 2012, 15:39

Hoi Adnan,

Hiervoor had ik een Astra met hezelfde probleem. De voorwielen waren helemaal nieuw bij aankoop en na 40.000 km waren de 17 inch continental banden (deze zijn over het algemeen vrij hard) in het midden zo versleten dat ze niet meer door de keuring mochten. Ik dacht ook dat het verkeerd uitgelijnd was. Mijn rijstijl was hard, heel hard. Ik reed regelmatig over de 120 (het was een 140 pk versie met sportstand :D ). Bij die hoge snelheden gingen de banden boller staan met als resultaat dat ze in het midden meer sleten. De nieuwe banden reed ik minder hard en merkte het verschil meteen.

Groeten,
E92fan
Adnan
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1570
Lid geworden op: 29 sep 2009, 09:15
Type Auto: Porsche 911 991.2, BMW 540i G30 (M Performance & Sound)
Locatie: Amsterdam

Ok, dus het advies is eigenlijk om wat rustiger aan te rijden.....
Geen probleem, Ik zal er proberen op te letten......nadruk op proberen :mrgreen: (want zeg nou zelf..........kan je je nou echt weerhouden van hard rijden............)

Greetzz
Adnan

:Mpower: rulezzz
______________________________________________________________________
“I spent 90% of my money on women, drink and fast cars. The rest I wasted.”

Afbeelding
Gebruikersavatar
monacoblue
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 731
Lid geworden op: 11 mar 2011, 20:47
Type Auto: E91 320i 2006

Alpinadrachten schreef:Ik zou overstappen op stikstof. Ik weet niet of je ook vaak beladen rijd ofniet? Mijn banden staan op 2,6 bar en op de autobahn eens gemeten als ze warm waren met mijn eigen drukmeter en hij gaf 3.35 bar aan...
de druk loopt bij hoge snelheden erg op met gewoon zuurstof in de banden. Verder zou ik een goede eigen drukmeter kopen liefst analoog. Dan heb je de beste vergelijking die dingen bij de pomp kloppen nooit...

Het is niet juist dat de dichtheid van stikstof hoger is dan die van lucht.
De redenen om stikstof te gebruiken zijn:
-Stikstof is een inert gas, het tast dus geen rubbers en metalen aan.
-Stikstof is droger, lucht kan waterdamp bevatten.
-De zuurstof uit lucht kan diffunderen door het rubber van de band heen, bij stikstof gebeurt dit niet en de band zal dus beter op spanning blijven.

Ik heb ook altijd gedacht dat de stikstofmolekulen groter waren dan die van lucht waardoor er minder lekkage op zou treden, maar dit is dus niet waar. En ook de uitzetting van lucht is niet meer dan bij stikstof.
(OO (|||)(|||) OO)
Reinier
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 6272
Lid geworden op: 20 sep 2010, 22:40
Type Auto: Citroën DS3 1.6 eHDi / F31 320iA HE
Locatie: Zuid Holland

Ongelofelijk !! Dat zou betekenen dat iedere wegpiraat niet boven de 120 km/uur mag rijden omdat hij anders last krijgt van overmatige bandenslijtage. Sorry hoor....heb de auto nu 2 jaar en rijdt elke dag boven de 120. Banden voor zitten er bij mij 40k onder en deze waren niet nieuw. Achterbanden vervangen ivm lekrijden met scheur in wang. Dit zou dan ook betekenen dat menig Duitser meerdere sets per jaar zou gebruiken en laat nou juist daar de prijs lager liggen. Zou dit dan door de hoge afname komen?
and now 'back on topic'.....

Afbeelding
bullit
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 113
Lid geworden op: 02 feb 2014, 19:32

T'is een oud topic, maar kom nu hetzelfde tegen met landsail ls588 banden. Deze zijn in het midden ook veel harder afgesleten dan aan de randen. Mijn vorige set potenza re050 had dit niet. Rijstijl is ook veel snelweg met 'kruissnelheid' 140 - 160.
Bandenspanning achter 2,4 bar. Het lijkt erop dat bepaalde banden dus wel degelijk opbollen door centrifugaalkrachten en dus een minder stevig loopvlak hebben. landsail gaat nu bij mij dus ook maar de helft zo lang mee als de bridgestone's.
BMW 318d 166pk (2007)
Aprilia shiver 750 (2007)
honda cb400 caferacer (1982)
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Landsail is ook ff een ander merk (goedkoper) dan bruggestenen he....
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
Darudevampire
Administrator
Administrator
Berichten: 5088
Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
Locatie: N.W. Brabant

Daar valt geen land mee te bezeilen
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11494
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

:Dubbel: :Dubbel: :Dubbel: :Dubbel: :Dubbel:


maar even zonder dollen, dat Landsail een minder merk is, maakt denk ik niet uit voor slijtage. Dat het binnenste wegslijt heeft te maken met een te hoge druk in de banden. Of dit bij Landsail 2.4 is weet ik niet.
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16597
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Kan prima met de band te maken hebben. Goedkope banden gaan indd veel sneller bol staan. Daarom zijn ze vaak ook weinig stabiel op hoge snelheid.
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Dat is exact een van de redenen waarom sommige goedkoop zijn en andere duur. Het zit hem soms ‘verborgen’ in de kleinste details. Veel mensen realiseren zich dat niet of willen dat niet weten.
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Velgen/Banden”