Bandenslijtage: NIET normaal

Heb je vragen op het gebied van velgen en/of banden? Stel ze hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Blue Raccoon
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2585
Lid geworden op: 04 jun 2017, 12:56

Sommige denken echt dat banden van zelfde fabriek af komen...



Zie mijn E9X Showroom voor m'n BMW E90 LCI 318 ///M 2011 Montego Blue
Gebruikersavatar
CreativeS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1834
Lid geworden op: 30 nov 2017, 11:30
Type Auto: E90 325iA VFL

Ik maar denken dat Landsail het budgetmerk van Michelin was... :duh:


(sarcasme uiteraard)
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16597
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Ja precies, een vorig type Michelin nu verkocht onder een andere naam. yeah right. :lol:
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
bullit
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 113
Lid geworden op: 02 feb 2014, 19:32

Dus de michelin premacy van de TS is ook een goedkope band 002 juist ja....

Het goedkope van de LS588 valt ook wel mee, voor de achterbanden in 255 breed zijn ze inderdaad goedkoper maar in de 225 maat voor de voorbanden is bridgestone goedkoper, dus dat gaat ook niet op.
De reden dat ik deze band heb gekozen is uit nieuwsgierigheid. Deze band is in een finse bandentest boven de michelin geeindigd en heeft meerdere goede kritieken gehad. Toevallig weet ik dat deze band in een nieuwe fabriek van sentaida (waar landsail deel van is) op een nieuwe moderne machine is gemaakt.
Qua rijden voldoen ze ook prima zij het iets minder dan de re050 maar marginaal. Alleen het bollen is nu een vervelende bijkomstigheid met als de michelin van de TS. Het zou mooi zijn als we een lijstje hebben met banden die het goed doen onder de bmw. De re050 in ieder geval dus. binnenkort wil ik de achterbanden vervangen voor of michelin pilot sport 4 of conti sportcontact5. Iemand daar al ervaring met slijtage?
BMW 318d 166pk (2007)
Aprilia shiver 750 (2007)
honda cb400 caferacer (1982)
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Vond de re050 ook helemaal kut. Dingen waren na 2 jaar keihard. En sleten als een malle met amper grip.
Mooi als je veel rijdt..maar de gemiddelde is er niet echt blij mee.
Nobody said it was easy....
bullit
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 113
Lid geworden op: 02 feb 2014, 19:32

Ok, dat is wel heel bijzonder. Ik heb er iets meer dan 2 seizoenen op gereden, dus ook meer dan 2 jaar en er ongeveer 70.000 km mee gedaan. Weet je zeker dat je geen overjarige banden hebt gehad of dat je uitlijning niet in orde was, dan kun je namelijk die verschijnselen krijgen.
BMW 318d 166pk (2007)
Aprilia shiver 750 (2007)
honda cb400 caferacer (1982)
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16597
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

RE050A die snel slijten heb ik nog nooit gehoord. Bij mij wilden ze ook amper slijten.

Nadeel is dat ze behoorlijk stug zijn en ze cuppen snel. Voordeel is dat ze super sturen. Op nat zijn ze niet geweldig qua grip, op droog wel top.
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Bedoelde niet slijten van profiel. Maar qua compound op lange duur. Ik rijd maar 8000 oid..en na 2 jaar waren ze dus keihard en ook gecupped. Lijn mn auto 2 x per jaar uit. Na 16000 km kon ik ze dus eigenlijk weggooien.... profiel was nog zat idd.
Herriemakers en stug dan idd.
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

2x per jaar uitlijnen met 8k km per jaar?

Zet je het niet goed vast of zo :lol:
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Hoort bij onderhoud toch....?

Het kost mij niks...ik doe het grotendeels ook zelf is ik de tijd ervoor heb.
En b...mm vriendin pakt nog wel eens een stoepje. :wtf:
Nobody said it was easy....
Adnan
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1570
Lid geworden op: 29 sep 2009, 09:15
Type Auto: Porsche 911 991.2, BMW 540i G30 (M Performance & Sound)
Locatie: Amsterdam

inderdaad een hele oude topic, maar wat ik nog kan vinden in mijn geheugen is het volgende:

Op de F10 had ik destijds de Michelins eraf gegooid en Bridgestone Potenza RE050 gemonteerd, runflats.....krengen waren niet kapot te krijgen, slijtage was echt minimaal, terwijl ik destijds op en neer naar Brussel reed twee keer per week. ik heb er nog best lang op gereden toen. Was echt super tevreden met deze banden.

Vervolgens kocht ik de F30 330d, met werderom Bridgestones Potenza S1000....wederom geweldige band en geloof het of niet, maar heb er iets van 55k km's mee gereden alvorens deze te vernieuwen.

Op de Cayenne die ik daarna kocht zaten Michelins Latitude Sport 3........gaf precies zelfde probleem als bij de F10 op de achterbanden. Wielen opnieuw laten uitlijnen en andere banden gekocht: Yokohama's en voila .....probleem was weg. Heb op de Yoko's wel iets van 35k / 40k km's kunnen rijden zonder problemen voordat ze weer aan vervanging toe zijn.

Nu heb ik de 911 met Michelin PS 4s....en heb er pas 6k km's mee gereden......op zich een goede band, maar moet nog iets meer ervaring opdoen om er iets zinnigs over te kunnen zeggen...

greetzz
Adnan

:Mpower: rulezzz
______________________________________________________________________
“I spent 90% of my money on women, drink and fast cars. The rest I wasted.”

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Velgen/Banden”