Habibi's,
Ik heb een probleem met mijn bandenslijtage en wel het volgende:
Ze slijten harder in het midden dan aan de zijkanten. Bandenspanning is conform advies en word regelmatig gechecked (om de twee weken en zeker niet te hard). Dit probleem heb ik nooit gehad met de E90's (PS2 tjes van Michelin).
Ik heb nu ruim 30000 km op deze banden gereden, en ben wel benieuwd naar de oorzaak hiervan. Deze wil ik op zijn minst achterhaald hebben, omdat ik binnenkort nieuwe Bridgestone's eronder wil gaan leggen, en heb geen zin om die na 30000 km weer te vervangen omdat ze te hard afslijten in het midden (wordt echt een dure grap).
Aan de ACS veren kan het niet liggen, want die liggen er pas 5000 km eronder, uitlijnen kan ook geen probleem zijn (denk ik) want de afwijkingen waren echt te verwaarlozen. Monteur bij de dealer zei dat mogelijk oorzaak mijn rijstijl kan zijn (lees te hard) . Ik rijd idd hard, maar kan me niet voorstellen dat dat zo een effect heeft op de slijtage, zeker ook gezien het feit dat ik ook in de E90 hard reed.
Oh ja de banden die er nu onder liggen en de maten:
Michelin Primacy RFT's (styling 351 )
Voor: 245/40 R19 (8,5)
Achter: 275/35 R19 (9)
Iemand enig idee, wat mogelijk de oorzaak kan zijn? Toch bandenspanning? Of soort band?
Ik hoor graag van jullie..
Greetzz
Adnan
rulezzz
Bandenslijtage: NIET normaal
-
- VIP Driver
- Berichten: 1570
- Lid geworden op: 29 sep 2009, 09:15
- Type Auto: Porsche 911 991.2, BMW 540i G30 (M Performance & Sound)
- Locatie: Amsterdam
______________________________________________________________________
“I spent 90% of my money on women, drink and fast cars. The rest I wasted.”
“I spent 90% of my money on women, drink and fast cars. The rest I wasted.”
- MrFloppY
- VIP Driver
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 15 jun 2011, 14:34
- Type Auto: BMW 320iA F31 M-Sport
30k met een vlotte rijstijl is toch niet zo'n hele vreemde score? De 5 serie is natuurlijk ook weer enkele kilo's zwaarder dus dan zal de slijtage ook wel toenemen. Als verder de banden goed gebalanceerd zijn, de uitlijning goed is en de velgen niet krom dan kan er volgens mij weinig aan de hand zijn.
E90 320d Dynamic Executive Saphirschwarz
E91 320d LCI M-Sport Le Mans Blue
F31 320iA LCI M-sport AlpinWeiss III
E91 320d LCI M-Sport Le Mans Blue
F31 320iA LCI M-sport AlpinWeiss III
-
- VIP Driver
- Berichten: 1570
- Lid geworden op: 29 sep 2009, 09:15
- Type Auto: Porsche 911 991.2, BMW 540i G30 (M Performance & Sound)
- Locatie: Amsterdam
Probleem zit hem niet zozeer in de slijtage of de 30k, maar meer in het feit dat ze in het midden harder gaan dan aan de zijkanten.... De achterbanden hebben het daarbij zwaarder gehad dan de voorbanden.
Greetzz
Adnan
rulezzz
Greetzz
Adnan
rulezzz
______________________________________________________________________
“I spent 90% of my money on women, drink and fast cars. The rest I wasted.”
“I spent 90% of my money on women, drink and fast cars. The rest I wasted.”
-
- VIP Driver
- Berichten: 12415
- Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
- Type Auto: BMW F32 420i+
Tja, de band zal bij snelle omwentelingen een beetje "opbollen", niet?
Lijkt me "logish" dat 'ie dan in 't midden meer slijt dan aan de zijkanten.
Zie je ook bij de achterbanden warmdraaien bij dragraces
Lijkt me "logish" dat 'ie dan in 't midden meer slijt dan aan de zijkanten.
Zie je ook bij de achterbanden warmdraaien bij dragraces
- Joop
- Moderator
- Berichten: 15843
- Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
- Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport
Dan is de bandenspanning waarschijnlijk toch te hoog geweest als ze midden op het loopvlak harder slijten lijkt mij...
...iets anders kan ik eigenlijk niet direct verzinnen. Slijtage op de schouders duidt meestal op verkeerde geometrie (uitlijning e.d.).
...iets anders kan ik eigenlijk niet direct verzinnen. Slijtage op de schouders duidt meestal op verkeerde geometrie (uitlijning e.d.).
- Michiel
- Administrator
- Berichten: 13592
- Lid geworden op: 01 jun 2010, 19:52
- Type Auto: E46 330Ci Cabrio M-tech II
Ik sluit me hierbij aan. Had hetzelfde op mijn 7 serie. Spanning te hard, in het midden meer slijtage...
En op einde gaat het blijkbaar harder... Als ik denk aan de dunlop's vorig jaar....
En op einde gaat het blijkbaar harder... Als ik denk aan de dunlop's vorig jaar....
Drive it like you stole it...
E46 316i Black & Silverline - zwart 2004-2007
E90 318i 2010 - 2015
E39 Touring 540i Executive 2015 - 2017
F30 316i High Exe. M-sport 2015 -2020.
E46 330Ci Exe. M-tech II 2020 -
E46 316i Black & Silverline - zwart 2004-2007
E90 318i 2010 - 2015
E39 Touring 540i Executive 2015 - 2017
F30 316i High Exe. M-sport 2015 -2020.
E46 330Ci Exe. M-tech II 2020 -
- DJLeonardo
- Getting the hang of it
- Berichten: 343
- Lid geworden op: 19 apr 2012, 02:22
- Type Auto: E90 330iA, E87 118i
- Locatie: Heemstede
Hoe hard staan ze dan?
E90 330iA, E87 118i
-
- VIP Driver
- Berichten: 1570
- Lid geworden op: 29 sep 2009, 09:15
- Type Auto: Porsche 911 991.2, BMW 540i G30 (M Performance & Sound)
- Locatie: Amsterdam
Bandenspanning nu is
voor: 2.2
achter 2.3
greetzzz
Adnan
rulezzz
voor: 2.2
achter 2.3
greetzzz
Adnan
rulezzz
______________________________________________________________________
“I spent 90% of my money on women, drink and fast cars. The rest I wasted.”
“I spent 90% of my money on women, drink and fast cars. The rest I wasted.”
- DJLeonardo
- Getting the hang of it
- Berichten: 343
- Lid geworden op: 19 apr 2012, 02:22
- Type Auto: E90 330iA, E87 118i
- Locatie: Heemstede
Nee, die zijn zeker niet te hard....Adnan schreef:Bandenspanning nu is
voor: 2.2
achter 2.3
greetzzz
Adnan
rulezzz
vreemd hoor.
E90 330iA, E87 118i
-
- VIP Driver
- Berichten: 1570
- Lid geworden op: 29 sep 2009, 09:15
- Type Auto: Porsche 911 991.2, BMW 540i G30 (M Performance & Sound)
- Locatie: Amsterdam
Yep...BartF11 schreef:is de auto weer uitgelijnd na je hem verlaagd hebt?
Greetzz
Adnan
rulezzz
______________________________________________________________________
“I spent 90% of my money on women, drink and fast cars. The rest I wasted.”
“I spent 90% of my money on women, drink and fast cars. The rest I wasted.”