OEM stoelverwarming inbouw

Bespreek hier alle aanpassingen en verbeteringen aan het ex- en interieur van je bmw
Plaats reactie
Rinkana
Just getting started
Just getting started
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 dec 2017, 20:03

Ik heb een E92 uit 2009 (pre-facelift). Hier zitten nu nog de standaard stoelen in, maar ik zou ze graag willen vervangen door lederen stoelen met stoelverwarming.

De huidige stoelen zijn al volledig elektrisch dus ik was benieuwd of iemand weet welke onderdelen ik moet halen.
Ik heb dit topic al door gespit: viewtopic.php?f=9&t=16938 maar 't is wat onduidelijker omdat die OP helemaal niks elektrisch had.

Voor wat ik nu weet heb ik in ieder geval nodig:
1. Stoelen (Elektrisch verstelbaar + stoelverwarming)
2. Middenconsole knoppen (+ PDC)

Verder weet ik zo niet of en welke extra kabels ik moet leggen/vervangen. Indien er ideeën zijn van een bedrijf die dit algeheel kan doen dan hoor ik het ook graag.


ilovemycar2

Ik heb in mijn vorige E91 (2006) met volledige electrische standaardstoelen ook electrische sportsstoelen laten plaatsen. Dat paste allemaal één op één. Ik hoefde geen verwarming want stoffen bekleding, maar jij zult kabel moeten trekken leggen tussen stoel
en knoppenbalk.
Ik zou wel op zoek gaan naar (sport)stoelen uit de pre face lift. Ik heb wel eens gelezen dat de face lift stoelen met de actieve hoofdsteunen niet zomaar geplaatst kunnen worden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
avdp
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2214
Lid geworden op: 26 mei 2013, 13:45
Type Auto: 318D e91
Locatie: Leeuwarden

ha mijn oude topic.

succes.
Arjen e91 318D
Rinkana
Just getting started
Just getting started
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 dec 2017, 20:03

ilovemycar2 schreef:maar jij zult kabel moeten trekken leggen tussen stoel
Zou die er niet al liggen omdat ik al elektrische stoelen heb? Of is dit nog weer een compleet andere kabel(boom).
Gebruikersavatar
avdp
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2214
Lid geworden op: 26 mei 2013, 13:45
Type Auto: 318D e91
Locatie: Leeuwarden

de bmw inbouw beschrijving / retrofit al eens gedownload?

ik denk dat je echt wel kabels mag gaan trekken
Arjen e91 318D
Rinkana
Just getting started
Just getting started
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 dec 2017, 20:03

Na nog wat verdere onderzoek ben ik er achter gekomen dat er een officieel retrofit kit is.
Dit heeft (in mijn geval) onderdeel nummer "61 11 0 405 003". Hierbij moet dan nog wel een los dashboard paneel worden gekocht.

Een referentie naar de installatie instructies (PDF): https://mega.nz/#!hWx1EC4T!RXMPA4HAPaxw ... ey7OBcX5g4 . Ik zal eens bij de lokale dealer navragen of zij hier nog wat mee kunnen. De PDF geeft een installatie tijd van 3.5 uur aan en de retrofit kit kost zo'n 300,- (indien leverbaar). Dus de totale kosten zullen ergens rond de 1000,- liggen gok ik (met installatie)
Gebruikersavatar
avdp
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2214
Lid geworden op: 26 mei 2013, 13:45
Type Auto: 318D e91
Locatie: Leeuwarden

kabelset 100€
paneeltje dash 50€ op ebay

en dan wat tijd voor de inbouw.

vind de 1000 incl inbouw wel hoog als je voor 300 aan materiaal rekent.
700€ voor de inbouw :shock:
Arjen e91 318D
schaapinwolfskleren
Just getting started
Just getting started
Berichten: 31
Lid geworden op: 23 feb 2016, 17:09
Type Auto: '03 E85 3.0i + föhn | '08 E86 3.0si | '15 XC60

Ben je hier al mee aan de slag gegaan Rinkana? Ben benieuwd of het gelukt is en voor welke kosten.
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Exterieur/Interieur”