Behoorlijke lekkage passagierszijde

Bespreek hier alle aanpassingen en verbeteringen aan het ex- en interieur van je bmw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Livonias
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 sep 2018, 14:41
Type Auto: BMW 535i F10

Hoi, ik heb last van behoorlijke lekkage bij de passasierskant. Niet vanuit de deuren maar vanuit het voetengedeelte.

Ik heb al aardig wat zitten zoeken, maar kom vooral de deuren/afdichting daarvan tegen, ik vermoed echter dat dit iets anders is. Zie bijgevoegde filmpje. We hebben na bezoek carwash echt een aantal handdoeken uitgewrongen, zoveel was er naar binnen gelopen.

Kan iemand mij vertellen waar te kijken? Die afdekkapjes/filtertjes aan de zijkanten waren keurig leeg (die houd ik ook zo goed mogelijk bij)

Filmpje:


Alvast super bedankt voor het meedenken weer!!


Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13926
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

:shock: Dat is wel heel veel. Loopt zo door je ventilator heen als je niet oppast. Dan heb je kans op oa kortsluiting. Is de afwatering bij je parafaan wel in orde? Dan zou dat zo naar de kachelventilator kunnen lopen.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Daar dacht ik ook aan, afwatering verstopt of filter volledig dicht.
Gebruikersavatar
Livonias
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 sep 2018, 14:41
Type Auto: BMW 535i F10

Bedankt mannen! Hoe kan ik bij het filter en bij de parafaan komen? Of moet daar de halve auto voor uit elkaar?
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13926
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Motorkap openen..
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13926
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

En?
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Livonias
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 sep 2018, 14:41
Type Auto: BMW 535i F10

Het lijkt in orde voor wat ik zie, maar om eerlijk te zijn weet ik niet zeker of ik uberhaupt naar de parafaan heb gekeken :lol:
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13926
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Onderaan de voorruit zit toch zo'n plastic afdekstrook. Als je je motorkap opent, zie je aan beiden zijden een rooster zitten. Zitten die niet helemaal vol met meuk? Die moeten sowieso regelmatig worden uitgemest.
Evt kun je n foto plaatsen, dan kunnen we even meekijken. Lekkage was wel extreem dus zou er asap iets aan doen.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Livonias
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 sep 2018, 14:41
Type Auto: BMW 535i F10

Klopt, die zijn netjes leeg. Daar ben ik behoorlijk scherp op.

Opvallend is wel dat ik er met regen geen last van heb. Eigenlijk alleen in de carwash of als ik met de hoge druk ‘m uitgebreid was. Ik dacht daarom eerst aan iets rondom de wielkas oid, maar daar zag ik ook niks geks.
Roland
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 12415
Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
Type Auto: BMW F32 420i+

Schijn eens in het donker (s'avonds of in een donkere ruimte) van binnen met een felle (LED) lamp, en kijk in de motorruimte of je ergens leklicht ziet.

Eventueel andersom, fel licht in de motorruimte, en kijk onder het dashboard.
Gebruikersavatar
RAH
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 210
Lid geworden op: 04 mei 2015, 18:53
Type Auto: BMW E92 330xD

Op de plek waar het water naar binnenkomt kan het haast niet anders zijn dan dat het bij de paravaan vandaan komt. Wellicht verstandig om het schoppaneel daar los te halen, dan kun je een stuk verder naar boven kijken. Zitten er geen scheuren in de paravaan?
BMW E92 330xD
Gebruikersavatar
Livonias
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 sep 2018, 14:41
Type Auto: BMW 535i F10

Het bleef even stil, erg druk geweest afgelopen weken. Dank voor alle berichten.

Ik heb vandaag wat dingen geprobeerd te checken. Ik heb 2 behoorlijke bakken water bij de roostertjes onder de motorkap leegegooid om te kijken of daar iets ging lekken. Niets dus. Ik heb bij de passagierszijde de afdekplaat weggeschroefd. Los van een hoop kabels zie ik eigenlijk niks raars daar.

Wielen naar buiten gedraaid om te kijken of er bij de wielkassen misschien scheuren oid zitten, maar ook daar ziet het er -voor in hoeverre ik er verstand van heb :mrgreen:- prima uit.

Iemand nog ideeën waar ik zou kunnen kijken? Ik ga vanavond als het helemaal donker is kijken of ik met een zaklamp ergens licht zie lekken, maar daar verwacht ik eigenlijk niet al te veel van.

PS. Met regen heb ik dus ook nergens last van, kan het ergens bij een bodemplaat oid vandaan komen? Met het programma van de wasstraat wordt immers de bodemplaat ook uitgebreid gereinigd.
Gebruikersavatar
rsvmakkie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1003
Lid geworden op: 02 okt 2016, 14:39
Type Auto: BMW 325i (2006) Arktis
Locatie: Noord Holland

Je kan heel makkelijk je dashboardkastje en het onderliggende paneel (waar je voeten verlichting in zit) verwijderen.
Kun je in ieder geval veel beter zien waar het vandaan komt....
Bekijk mijn E91 325i Arktis.
Gebruikersavatar
RRenken
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1703
Lid geworden op: 08 aug 2017, 13:50

Puur uit interesse, is het lek gedicht? :lol: 001
CURRENT: Audi | A3 Limousine | 2015 | 1.6 TDI i.c.m. S-TRONIC |
SOLD: BMW | E91 | 2007 | Visit my showroom by clicking here
Gebruikersavatar
Livonias
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 sep 2018, 14:41
Type Auto: BMW 535i F10

De auto is afgelopen week ingeruild, ik heb het niet meer kunnen vinden/oplossen en wilde er ook geen geld meer insteken om dit verder op te lossen.

Wel bedankt voor het meedenken allemaal!
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Exterieur/Interieur”