last van......

Bespreek hier alle aanpassingen en verbeteringen aan het ex- en interieur van je bmw
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16598
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

BartF11 schreef:Koop gewoon allemaal een 5 serie met comfortstoelen, heb je er nooit weer last van :mrgreen:
Of een X5. Die stoelen zitten lekker joh! :mrgreen: :ja:


"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

BartF11 schreef:Koop gewoon allemaal een 5 serie met comfortstoelen, heb je er nooit weer last van :mrgreen:
krijg je geen kramp in je been maar kramp in je hand jonguh, blijf je tanken :nee:
Roland
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 12415
Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
Type Auto: BMW F32 420i+

001
Gebruikersavatar
performance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4575
Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
Type Auto: F82 M4 CS

Gelukkig ben ik dus niet de enige die last krijgt van gek genoeg maar 1 van beide benen . Vooral na een lange rit loop ik de eerste meters of ik een kunstheup heb. Heb ik nog mazzel dat je met een M3 geen lange ritten kunt maken :mrgreen:
320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> :Mpower: E92> :Mpower: F82> :Mpower: F82 CS
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16598
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Voordat je een lange rit hebt, is je tank alweer leeg? :mrgreen:
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Gebruikersavatar
Marc
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 14738
Lid geworden op: 13 jul 2010, 11:24
Type Auto: E71 BMW X6 50i Xdrive
Locatie: Rosmalen

performance schreef:Gelukkig ben ik dus niet de enige die last krijgt van gek genoeg maar 1 van beide benen . Vooral na een lange rit loop ik de eerste meters of ik een kunstheup heb. Heb ik nog mazzel dat je met een M3 geen lange ritten kunt maken :mrgreen:
Bij jou zal het de leeftijd toch wel zijn? :Dubbel:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Blue-Eyes
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 1665
Lid geworden op: 12 aug 2012, 18:43
Type Auto: F36 - 435D - Gran Coupe High Executive M-Sport
Locatie: Flevopolder

BJF schreef:
......
Ik wil het interieur eigenlijk niet kwijt, maar kijk toch stiekem naar een mooi 'gewoon' interieur. Andere optie zou zijn de stoel te laten aanpassen; bij een bedrijf hier in de buurt kon dat voor de Audi voor €250,= per stoel.
Het is dan afwachten hoe de stoel(en) er uitzien na aanpassing en kost dus een lieve duit.

Wat is 250 euro gerelateerd aan je gezondheid......
Niet willen zeggen dat 250 niets is ;)
---------------------------------------------------------------
'20 - ?'? : BMW F36 2016 435D - Gran Coupe High Executive - M-sport x-drive
'12 - '15: BMW E92 2007 335D - Coupe High Executive - M-sport
Gebruikersavatar
snarf66
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 800
Lid geworden op: 23 aug 2012, 23:36
Type Auto: BMW e90 320i
Locatie: Landgraaf

bij mijn eerste bmw E36 met sportstoelen had ik dit ook bij lange ritten.
Maar sinds ik cruise control heb, moet ik zeggen dat het een plezier is om lange ritten te maken.
Wel alleen in het buitenland ( duitsland vooral), want als ik dit op onze nederlandse snelweg wil doen dan is het een totale hopeloze ellende omdat je constant moet afremmen voor alle andere weggebruikers. :nou:

Nu heb ik op dit moment geen sportstoelen en moet zeggen dat je wat meer ruimte hebt om je benen links en recht te bewegen, en dat is wel lekker. :lol:
doe altijd datgene waarvan je denkt dat dit het beste is voor je BMW.
Bartholometicus
Seriously addicted
Seriously addicted
Berichten: 1232
Lid geworden op: 02 jan 2012, 22:38
Type Auto: e91 '06 zwart
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Ik heb het hele onderwerp eens gelezen en mijn idee is dat degene die het onderwerp ooit begonnen is last van meer heeft dat alleen een verkeerde stoel of houding. Als je last van bil krijgt en dan verder naar beneden zit je gewoon tegen een hernia aan.

Wat vandaar ter sprake is gekomen heeft vast met de stoelen te maken. Ik heb gewone stoelen maar met lendesteun, moet zeggen dat dat best te doen is als je een zwakke rug hebt... zou wel eens die sportstoelen willen proberen. Welke stoelen zijn eigenlijk op te pompen? Heb dat ook ergens gelezen...
Wie heeft de komkommer eigenlijk uitgevonden?
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16598
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Bij de sportstoelen zijn de wangen van de stoelen op te pompen.

Als je nog de optionele lendensteunverstelling hebt, kan je de rugleuning ook 'opvullen' dmv een soort van opblaasbaar kussen in de stoel. Deze kan je instellen van bovenin de stoel tot onderin.
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Mikie
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 5795
Lid geworden op: 21 feb 2011, 23:22
Type Auto: BMW 120D
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

had er op vakantie ook erg last van... bij mij is de oorzaak dat ik nogal weidbeens zit waardoor de buitenkant van mijn been tegen de wang van de stoel drukt... op den deur wordt dat toch een beetje pijnlijk...
Roland
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 12415
Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
Type Auto: BMW F32 420i+

Jij wijdbeens?

Dacht dat jij altijd met alletwee je voeten op het gaspedaal zat :mrgreen:
Mikie
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 5795
Lid geworden op: 21 feb 2011, 23:22
Type Auto: BMW 120D
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Roland schreef:Jij wijdbeens?

Dacht dat jij altijd met alletwee je voeten op het gaspedaal zat :mrgreen:
Ghehehe volle gas :Dubbel: en dan kan die op cc :mrgreen:
Gebruikersavatar
BJF
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 277
Lid geworden op: 07 aug 2012, 04:26
Contacteer:

Gisteren weer een paar honderd kilometers gereden en weer veel last. Weet op den duur niet meer hoe ik moet zitten.
Ik ga maar eens informeren wat het aanpassen van de 'zitvlakwangen' gaat kosten, evt. i.c.m. stoelverwarming. Mocht dat me te duur worden dan ga ik op zoek naar een ander interieur zonder sportstoelen. Moet mogelijk zijn om dat minimaal kostenneutraal te laten(!) omzetten.
Gaat me aan het hart, het rode leer was mede reden van aanschaf van deze auto, maar als ik er niet lekker in kan zitten geniet ik er ook minder van.
Gebruikersavatar
monkey
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 552
Lid geworden op: 21 apr 2012, 16:56
Type Auto: BMW E91 320D '08
Locatie: close to leeuwarden

BJF schreef:Even een oud topic kicken, de titel dekt wel zo'n beetje de lading van mijn 'probleem'.

Ik heb de (leren) sportstoelen in mijn E91 en heb gemerkt dat ik bij een langere rit last krijg van mijn linkerbeen. De linker 'wang' van de zitting drukt kennelijk dusdanig in mijn linker heup c.q. bovenbeen dat dat gaat irriteren en zelfs pijn veroorzaakt. Vandaag tijdens 2 ritten van dik anderhalf uur steeds moeten gaan verzitten daarom.

Ik heb eerder o.a. een Audi A4 met S-Line interieur gehad, daarin waren de wangen verstevigd met stangen. Die auto heb ik o.a. daarom verkocht, ik hield het er geen half uur in uit.

Ik dacht dat het aan mij lag, dat ik misschien te breed in de heupen ben 002 of te wijdbeens zit (kom er maar in met de grappen....), maar tijdens de ontmoeting vandaag met longdude bleek hij er ook last van te hebben. Ook op langere ritten, alleen dan het rechterbeen.

Ik wil het interieur eigenlijk niet kwijt, maar kijk toch stiekem naar een mooi 'gewoon' interieur. Andere optie zou zijn de stoel te laten aanpassen; bij een bedrijf hier in de buurt kon dat voor de Audi voor €250,= per stoel.
Het is dan afwachten hoe de stoel(en) er uitzien na aanpassing en kost dus een lieve duit.

Meer mensen met dit 'probleem'? Misschien zelfs al oplossingen? Een kussentje op de zitting is er eentje, maar ik zoek meer een structurele oplossing.
250 voor het aanpassen van een stoel naar jouw wensen (of gewoon standaard oplossingen?) is een nette prijs
mag ik vragen waar?
dit zou voor mij zeker de oplossing zijn, sportstoelen zeker behouden op die manier! :)


ik heb ook last van 1 been tijdens het rijden. had ik in de E91 (std stoel :( )en ook in de volvo van mijn ouders
voor mij is het spierspanning, doordat ik mijn voet boven het gaspedaal wil houden. een trucje wat ik toepas, met 1 vinger net boven de knieschijf drukken. als er dan een spier in het been gespannen is zal die door de druk boven de knieschijf iets ontspannen.
of dit voor anderen ook werkt weet ik niet maar het is het proberen waard. op deze manier word je je bewust van de spanning en kun je er iets aan doen.
ik heb de E91 niet lang genoeg gehouden om een houding te vinden helaas...
BMW and KTM
all 3 letter brands are great!
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Exterieur/Interieur”