Lendensteun achteraf inbouwen?

Bespreek hier alle aanpassingen en verbeteringen aan het ex- en interieur van je bmw
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Sorry, het dollarteken is de manier van optie aanduiding in ncs expert. Optie 488 is het dus gewoon. Links en rechts zal het wel uitwisselbaar zijn, Kabelboom moet je wellicht zelf samenstellen, stekkers kan je kopen bij de dealer maar gaat vaak per 10 dus duur. EBay.de is je vriend, zoiets zoek je:

https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre ... 2779838382


ilovemycar2

Dit zoek ik natuurlijk, al zitten er ook de opblaasbare zijwangen in.
Ik heb geen ervaring met EBay uit Amerika. Hoe zit het met de eventuele invoerkosten?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
rds
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 135
Lid geworden op: 25 apr 2016, 21:28
Type Auto: F31 340xi

De zijkanten maken gebruik van dezelfde pomp en leidingen.

Als je die al hebt, hoef je dat in principe niet aan te schaffen.
Je hebt alleen een T/Y stuk nodig om de luchtleidingen te splitsen naar je rugstuk. (Zo is het origineel ook).

Je moet ook de schakelaars hebben die aan de zijkant zitten. In principe kan je de bestaande kap uitzagen om de knop te plaatsen. Het is al voorgedrukt.

Daarnaast heb je de kabels nodig:
- Motortje in de stoel van de lende/lordoise -- schakelaar zijkant
- Misschien ook de hele kabelboom onder je stoel, maar je hebt kans dat de huidige ook al goed genoeg is. Kabelboom p/stoel is ong 50eur.
ilovemycar2

@rds,
Dank voor he reactie. Ik hoopte stilletjes al dat ik onderdelen van de zijwangen kon gebruiken.
Nog wat vraagjes. Je hebt het over gebruik van dezelfde pomp. Is dat het motortje waarover je schrijft op het einde je post.
En zijn complete kabelbomen te koop waar alles ‘op zit’? Dus electrisch verstelbaar, incl. zijwangen en lordose? Misschien heb je een artikelnummer? Zou erg fijn zijn.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
ilovemycar2

@rds,

Nog vergeten, moet het persé een lordose voor E90 zijn? Of past alles als het maar BMW is? Op EBay wel wat tweedehands te koop, maar amper van E90.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Darudevampire
Administrator
Administrator
Berichten: 5088
Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
Locatie: N.W. Brabant

Kijk ook hier eens (voor een F3x, zal niet heel veel anders zijn)
BJD
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 425
Lid geworden op: 07 mar 2015, 18:58
Type Auto: BMW 3 Serie E91 320dA 2006
Locatie: Almelo

e87 past ook
Groet,

Bas Jan.



klik op de banner voor mijn oude E87- en nieuwe E91 project

AfbeeldingAfbeelding
ilovemycar2

Dank heren, ik maak er werk van!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
ilovemycar2

Heren,
Nog een vraagje. Ik via via aan een compleet setje lordose voor E9x komen. Echter, het setje is afkomstig uit 2007, pre face lift dus. Gaat dit passen in mijn E91 uit 2010, lci dus? Geen problemen met stekkers? En moet er achteraf nog gecodeerd worden?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Darudevampire
Administrator
Administrator
Berichten: 5088
Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
Locatie: N.W. Brabant

Kopen, is altijd wel passend te maken (desnoods andere pin-out maken). Coderen is bij mijn weten niet nodig, alleen voeding aanbieden, unit zit in/onder de stoel.
Gebruikersavatar
rds
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 135
Lid geworden op: 25 apr 2016, 21:28
Type Auto: F31 340xi

Die zwarte blokjes van je zijsteunen sturen ook de rug aan.

Het bouwjaar maakt niet uit. Kijk maar eens op de onderdelen sites. 1 serie en 3 serie gebruiken allemaal dezelfde.

Kabelboom had ik online gevonden voor mijn eigen auto die alles heeft en kon ik daardoor overnemen.

De kabelboom voor >2007:
Volledige elektrische stoel
Stoelverwarming
Lende
Lordoise

bmw 61129218749
bmw 61129131741
je kan ook bij de dealer navragen, ik geef de bovenstaande onderdeelnr's maar het is op eigen risico 008

bij mijn eigen auto moest ik een andere voeding en aarde gebruiken omdat de aanvoer vanuit 'het tapijt' deze niet op de juiste plek had zitten. Als je al de zijsteunen hebt is de kans groot dat je dit wel al hebt.
ilovemycar2

@rds,

Dank voor de aanvullende info. Ik verwacht einde van de week de benodigde onderdelen verzameld te hebben en ga dan vervolgens eens rustig puzzelen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
ilovemycar2

Afbeelding

Vandaag lordose in laten bouwen, alles OEM natuurlijk. Ik had compleet setje gekocht op eBay Kleinanzeigen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
largeproject
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4723
Lid geworden op: 12 okt 2011, 18:30
Type Auto: E91 320d aut. high ex

rds schreef:De zijkanten maken gebruik van dezelfde pomp en leidingen.

Als je die al hebt, hoef je dat in principe niet aan te schaffen.
Je hebt alleen een T/Y stuk nodig om de luchtleidingen te splitsen naar je rugstuk. (Zo is het origineel ook).

Je moet ook de schakelaars hebben die aan de zijkant zitten. In principe kan je de bestaande kap uitzagen om de knop te plaatsen. Het is al voorgedrukt.

Daarnaast heb je de kabels nodig:
- Motortje in de stoel van de lende/lordoise -- schakelaar zijkant
- Misschien ook de hele kabelboom onder je stoel, maar je hebt kans dat de huidige ook al goed genoeg is. Kabelboom p/stoel is ong 50eur.

Zo makkelijk is het helaas niet.Want het splitsen met een Y stuk gaat niet werken, je hebt nl. maar 1 motor, dus als die gaat draaien dan gaat hij beide "zakken" op pompen, je hebt daar voor een extra ventiel nodig die bepaald wanneer waar de lucht naar toe gaat.

Maar duur hoeft het niet te zijn, staan soms setjes op ebay te koop, tzt heb ik ook 2 setjes te koop, maar moet eerst mijn huidige stoelen klaar hebben.
De passagiers stoel heb ik klaar, dat zijn sportstoelen dus met zowel lende als lordosis verstelling, dit heb ik ook ingebouwd in de bestuurders stoel, echter heb ik toch een verkeerde kabel boom, kabelboom heeft wel beide stekkers voor de schakelaars, echter op de ecu onder de stoel zitten nu 2 blauwe stekkers en op de benodigde kabelboom zit maar 1 blauwe stekker, dat moet ik nog ff een keer uit zoeken

Kan wel een foto plaatsen bin interesse wat je nodig hebt.
We are just 2 lost souls swimming in a fishbowl, year after year.
ilovemycar2

Ik weet van ‘mijn’ monteur alleen dat hij een Y-stuk heeft geplaatst en de motor voor de opblaasbare zijwangen ook heeft gebruikt voor de lordose.
Ik had hem een complete set aangeleverd, incl. ventiel en dat heb ik niet teruggekregen dus is dat ook geplaatst om te bepalen waar de lucht naar toe moet, naar de zijwangen of de lordose.
In ieder geval ben ik er erg blij mee.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Exterieur/Interieur”