stekker actieve hoofdsteun

Bespreek hier alle aanpassingen en verbeteringen aan het ex- en interieur van je bmw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sranangbmw
Just getting started
Just getting started
Berichten: 34
Lid geworden op: 06 nov 2018, 20:49
Type Auto: E91 316 Touring facelift LCI 2009
Locatie: Nijmegen

Vandaag eindelijk tijd gehad en het was lekker droog zonnig weer om de voorstoelen te vervangen met de lederen voorstoelen.Achter bank had ik een paar maanden terug gedaan.Alle bedradingen netjes over gezet behalve de aansluiting voor de actieve hoofdsteun.De leren interieur is afkomstig v.e pre-lci 2008 en ik heb de face lift model van 2009 met actieve hoofdsteun.Ik heb de bekabeling voor de hoofdsteun los kunnen krijgen met de bedoeling om die over te zetten op de lederen stoelen,maar nu kom ik erachter dat de kabel die i.d hoofdsteun zit lastig is om eruit te halen.Of moet ik de stoffen hoofdsteun over zetten maar dan ziet het er niet uit.Mijn vraag is nu:wat is de funktie precies v.d aktieve hoofdsteun?Als het niet echt een belangerijke functie heeft overweeg ik dan om die niet aan te sluiten.Na het aansluiten v.d kabels kreeg ik wel de melding voor de veiligheids gordel en airbag...terwijl ik alles 1 op 1 heb aangesloten...zal morgen kijken of de pinnen goed in zitten want ik las net een topic van 2016 dat dit wel het probleem kan zijn.Dus ben benieuwd naar jullie mening/kennis over de actieve hoofdsteun.


Gebruikersavatar
sranangbmw
Just getting started
Just getting started
Berichten: 34
Lid geworden op: 06 nov 2018, 20:49
Type Auto: E91 316 Touring facelift LCI 2009
Locatie: Nijmegen

Vandaag de tijd genomen om te kijken hoe ik de hoofdsteunen kon verwijderen.Na wat gepeuter gelukt om de hoofdsteunen zonder enige beschadigingen eruit te krijgen.Ik had niet verwacht dat het zo simpel was.Ook de leren bekleding en vulling met de aktieve hoodfsteun schakelaar verwisseld met de stoffen hoofdkussen.Dat ging ook vrij snel,binnen half uur alles kunnen omwisselen.Nu alléén nog een afspraak maken om de melding op de display te resetten.
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Exterieur/Interieur”