Jaarlijkse controle alarm

Bespreek hier alle aanpassingen en verbeteringen aan het ex- en interieur van je bmw
Plaats reactie
Mike
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1989
Lid geworden op: 08 aug 2010, 15:31
Type Auto: VW Polo R-line Edition
Locatie: Oost-Brabant

Van mijn nieuwe verzekeraar moet ik elk jaar mijn alarm laten controleren. Kan ik daar geen bewijs van overleggen en hij wordt gejat krijg ik niets vergoed :evil: Iemand tips WAAR ik dat kan laten doen tegen de goedkoopste prijs ? Ik woon in Oost Brabant en het betreft een klasse 3 alarm af fabriek. Zet ik mijn verzekering over omdat ze goedkoper zijn krijg ik dit gezever :wtf: :nee: Weg premievoordeel :Hammertime:

Groetjes,

Mike


VW Polo R-line Edition (2014)
BMW 320i Graphite HE (2006) verkocht
BMW 318i Executive (1998) verkocht
ramonF30
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1445
Lid geworden op: 29 mar 2009, 19:34
Type Auto: 2007-2012 BMW E90 318i HE 2012-2017 BMW F30 2.0i HE sportline. 2012-? F48 18i Msport
Locatie: Spijkenisse

ik laat t altijd bij de BMW dealer doen. tegelijk met mn apk, kan ik t ook niet vergeten
BMW F30- 320iA- high executive- Sportline- sport transmissie- 18" style 397
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15844
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

...morgen wordt ie van mij ook gekeurd tijdens zijn eerste APK keuring...

...ook bij de dealer (kost ongeveer 3 tientjes)...

Alleen jaarlijks??? De auto van mij hoeft maar om het jaar naar de dealer vanaf morgen voor een APK-keuring.
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
Antony
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 191
Lid geworden op: 16 feb 2010, 11:26

Mijn verzekering laatst ook nog gecheckt: geven alleen aan dat je een eigen risico hebt van enkele honderden euro's als ie gejat wordt en je hebt geen bewijs van een alarm ...

Laat hem dus niet jaarlijks controleren.
Mike
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1989
Lid geworden op: 08 aug 2010, 15:31
Type Auto: VW Polo R-line Edition
Locatie: Oost-Brabant

Antony schreef:Mijn verzekering laatst ook nog gecheckt: geven alleen aan dat je een eigen risico hebt van enkele honderden euro's als ie gejat wordt en je hebt geen bewijs van een alarm ...
Laat hem dus niet jaarlijks controleren.

In de clausule van het polisblad staat:

"Na inbouw dient het beveiligingssysteem conform de daarvoor gestelde SCM-normen te zijn onderhouden".

Op de site van SCM wordt ik niet wijzer dus neem ik aan dat het alarm elk jaar gecontroleerd moet worden... :Hammertime: :nee:

Groetjes,

Mike
VW Polo R-line Edition (2014)
BMW 320i Graphite HE (2006) verkocht
BMW 318i Executive (1998) verkocht
Gebruikersavatar
Edje
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1834
Lid geworden op: 19 nov 2008, 12:48
Type Auto: BMW F11 525d automaat 2010
Locatie: Wijchen

Antony schreef:Mijn verzekering laatst ook nog gecheckt: geven alleen aan dat je een eigen risico hebt van enkele honderden euro's als ie gejat wordt en je hebt geen bewijs van een alarm ...

Laat hem dus niet jaarlijks controleren.

Kijk dat nog is goed na! Als er op je polis een "alarm clausule" staat moet je wel degelijk aantonen dat er een werkend systeem in zat ten tijde van de diefstal. Dat betekend dus ieder jaar laten keuren (kost overal iets van 25 euro) en je certificaat laten afstempelen.

Overigens hebben alle verzekeringsmaatschappijen dit soort clausules, of het ook voor jouw auto geld vind je dus op de polis. (ligt aan de hoogte van de nieuwprijs)

Gr edje
Een dag geen BMW gereden is een dag niet geleefd!
Gebruikersavatar
Edje
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1834
Lid geworden op: 19 nov 2008, 12:48
Type Auto: BMW F11 525d automaat 2010
Locatie: Wijchen

@mike

Elk SCM inbouwstation kan dit voor je doen, waar woon je precies?

Gr Edje
Een dag geen BMW gereden is een dag niet geleefd!
lucky
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1133
Lid geworden op: 24 mei 2010, 13:29
Type Auto: G80
Locatie: -Belgie

Even een vraagje:is die jaarlijkse keuring van het autoalarm een wettelijke regel of hangt dat ook gewoon af van verzekering tot verzekering?
Wij,in Belgie hoeven dat niet te doen,meestal volstaat de originele transponder voor de meeste wagens :roll:
Ikzelf ben full-omnium verzekerd en was een bijkomend alarm niet aan de orde,staat niks in de bijzondere voorwaarden en clausules :ja:
Lucky
Acidfever
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 1386
Lid geworden op: 12 aug 2010, 16:30
Type Auto: E90 330dA, Beek remap 274PK/630Nm
Locatie: Omgeving Rotterdam

Wat een verzekeraar ook zegt, ik zou het gewoon bijhouden.

Ze kunnen nu veel zeggen maar als je auto wordt gestolen en ze roepen "ok, laat je certificaat maar zien" ben je gewoon zuur hoor. Dat risico zou ik voor 25-30eu per jaar niet nemen.

Vergeet niet dat verzekeraars op deze manier winst maken en niet hoeven uitkeren voor hun netto winst is.
E90 330D automaat
guyvertje
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1740
Lid geworden op: 09 aug 2010, 12:42
Locatie: Zuid Holland

Toch goed dat ik dit effe lees. Wist nl. niet dat je die alarmklasse III jaarlijks moet laten keuren.
Ben het volledig eens met Acidfever, gewoon laten doen voor die 25 euro, geen onnodig risico lopen, je hebt immers toch niet voor niets all-risk afgesloten... 005
Gebruikersavatar
Edje
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1834
Lid geworden op: 19 nov 2008, 12:48
Type Auto: BMW F11 525d automaat 2010
Locatie: Wijchen

guyvertje schreef:Toch goed dat ik dit effe lees. Wist nl. niet dat je die alarmklasse III jaarlijks moet laten keuren.
Ben het volledig eens met Acidfever, gewoon laten doen voor die 25 euro, geen onnodig risico lopen, je hebt immers toch niet voor niets all-risk afgesloten... 005
Voor zover ik weet is deze stomme regeling ook alleen in nederland... boven een bepaalde nieuwprijs hanteren ALLE verzekeringsmaatschappijen de alarmclausule, de klasse is afhankelijk van maatschappij, de ene zegt tot 50000 nwpr klasse 2 de andere klasse 1. Boven de 60 klasse 3 of sommigen zelfs 4. Dus kijk het goed na allemaal!

Doe de keuring jaarlijks, dan weet je ook meteen dat alles nog goed werkt... enne wat is nou 25 euro per jaar voor een BMW rijder? Je rijd toch geen BMW omdat deze zo voordelig is!! :mrgreen:

Gr Edje
Een dag geen BMW gereden is een dag niet geleefd!
pinkel
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2811
Lid geworden op: 09 jan 2010, 18:44
Type Auto: EX E90 325i Executive 2005 nu Ford Focus Wagon Titanium 1.0 125pk
Locatie: Ridderkerk

bmw330dta schreef:@mike

Elk SCM inbouwstation kan dit voor je doen, waar woon je precies?

Gr Edje
Weet je dat zeker?
Ik heb vorig jaar geinformeerd bij een andere merkdealer dan bmw om voor me vorige bmw de jaarlijkse alarm keuring te laten doen en die zij dat hij dat niet kan doen met certificaat dat het alleen bij de merkdealer kan.enja die hadden geen tijd dus me auto maar ingeruild..... :D
Groeten Robert.
Acidfever
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 1386
Lid geworden op: 12 aug 2010, 16:30
Type Auto: E90 330dA, Beek remap 274PK/630Nm
Locatie: Omgeving Rotterdam

bmw330dta schreef:
guyvertje schreef:Boven de 60 klasse 3 of sommigen zelfs 4.
Dit heb ik ook meegemaakt inderdaad. Ik moest bij een verzekeraar ook klasse 4 hebben terwijl BMW ze hier niet eens mee aflevert in Nederland.

Resultaat: Niemand zal zijn BMW bij je verzekeren.
E90 330D automaat
Gebruikersavatar
Bimmoi
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 137
Lid geworden op: 04 sep 2010, 18:36
Type Auto: E90 320 Aut LCI

Op de site van SCM kun je je alarm-certificaat controleren.

Helaas is dit iets typisch Nederlands, waar je vooral tegenaan loopt als je een BMW importeerd. Deze hebben vaak geen alarm.
Gelukkig zijn er verzekeraars die tot 50.000 EURO met klasse 1 (af-fabriek op elke BMW) genoegen nemen.

Van een klasse 4 of 5 eis wordt je niet vrolijk, kost je elk jaar ook nog eens een paar honderd euro aan abonnementskosten ivm de doormelding naar een meldkamer. Helaas kom je daar vanaf bepaalde nieuwprijzen bij geen enkel verzekeraar onderuit.
Gebruikersavatar
Edje
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1834
Lid geworden op: 19 nov 2008, 12:48
Type Auto: BMW F11 525d automaat 2010
Locatie: Wijchen

pinkel schreef:
bmw330dta schreef:@mike

Elk SCM inbouwstation kan dit voor je doen, waar woon je precies?

Gr Edje
Weet je dat zeker?
Ik heb vorig jaar geinformeerd bij een andere merkdealer dan bmw om voor me vorige bmw de jaarlijkse alarm keuring te laten doen en die zij dat hij dat niet kan doen met certificaat dat het alleen bij de merkdealer kan.enja die hadden geen tijd dus me auto maar ingeruild..... :D
Ik denk dat je bedoelt dat alleen de bmw dealer een certificaat afgeeft op een origineel alarm? Dat kan wel kloppen. Maar een keuring als je al een certificaat hebt kan iedere erkende inbouwer doen.

Gr Edje
Een dag geen BMW gereden is een dag niet geleefd!
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Exterieur/Interieur”