Ik woon in Cuijk, 15 km onder het wonderschone Nijmegenbmw330dta schreef:@mike
Elk SCM inbouwstation kan dit voor je doen, waar woon je precies?
Gr Edje
Jaarlijkse controle alarm
-
- VIP Driver
- Berichten: 1989
- Lid geworden op: 08 aug 2010, 15:31
- Type Auto: VW Polo R-line Edition
- Locatie: Oost-Brabant
VW Polo R-line Edition (2014)
BMW 320i Graphite HE (2006) verkocht
BMW 318i Executive (1998) verkocht
BMW 320i Graphite HE (2006) verkocht
BMW 318i Executive (1998) verkocht
- Edje
- VIP Driver
- Berichten: 1834
- Lid geworden op: 19 nov 2008, 12:48
- Type Auto: BMW F11 525d automaat 2010
- Locatie: Wijchen
Das niet zo ver van mij! Ravenstein (tussen oss en wijchen) Ik weet in oss wel een adres die het kan doen ;Mike schreef:Ik woon in Cuijk, 15 km onder het wonderschone Nijmegenbmw330dta schreef:@mike
Elk SCM inbouwstation kan dit voor je doen, waar woon je precies?
Gr Edje
Den Otter Carsystems
Gr Edje
Een dag geen BMW gereden is een dag niet geleefd!
- Antony
- VIP Driver
- Berichten: 191
- Lid geworden op: 16 feb 2010, 11:26
Heb nog even gecheckt en het scheelt dus echt per maatschappij.bmw330dta schreef: Kijk dat nog is goed na! Als er op je polis een "alarm clausule" staat moet je wel degelijk aantonen dat er een werkend systeem in zat ten tijde van de diefstal. Dat betekend dus ieder jaar laten keuren (kost overal iets van 25 euro) en je certificaat laten afstempelen.
De voorwaarden van interpolis voor auto's van 46K tm 70K: "Eigen risico bij partiële diefstalschade
€ 1.130,00. Bij beveiliging conform SCM/TNO alarmklasse 2 of 3 vervalt dit eigen risico."
Dus die stellen daar niet zo'n hoge eisen aan ...
- Edje
- VIP Driver
- Berichten: 1834
- Lid geworden op: 19 nov 2008, 12:48
- Type Auto: BMW F11 525d automaat 2010
- Locatie: Wijchen
Bij sommige auto's is een alarmsysteem van een bepaalde klassen vereist. Hieronder vindt u een overzicht van de categorieën met bijbehorende eisen en voorwaarden.
Hieronder vindt u een overzicht van de categorieën met bijbehorende eisen en voorwaarden.Eindprijs
(=cataloguswaarde incl. accessoires) Preventie-eisen en eigen risico
< € 35.000 Geen preventie-eisen
>= € 35.000 en < € 46.000 Eigen risico bij partiële diefstalschade € 450,00.
Bij beveiliging conform SCM/TNO alarmklasse 2 of 3 vervalt dit eigen risico.
>= € 46.000 en < € 70.000 Eigen risico bij partiële diefstalschade € 1.130,00.
Bij beveiliging conform SCM/TNO alarmklasse 2 of 3 vervalt dit eigen risico.
>= € 70.000 en jonger dan 5 jaar Minimaal SCM/TNO klasse 4 (eis voor autorisatie
komt te vervallen). Geen eigen risico
>= € 70.000 en 5 jaar of ouder Minimaal SCM/TNO klasse 3 Eigen risico voor
diefstalschades € 1.500,00. Indien het voertuig wel voorzien is van klasse 4 of 5, vervalt het eigen risico.
Bovenstaand gevonden op de website van interpolis. Let wel hier staat NIET dat je als je geen alarm hebt je alleen maar een eigen risico hebt! Lees de eerste zin van dit bericht maar...
Als je interpolis hebt zou ik je polis maar is nakijken of er een alarmclausule op staat en voor de zekerheid ff bellen naar tilburg!
Geloof me, alle maatschappijen zijn boeven! (ik ben nu 11 jaar zelfstandig financieel adviseur en heb al heel wat akkefietjes meegemaakt met die boeven!)
Gr Edje
Hieronder vindt u een overzicht van de categorieën met bijbehorende eisen en voorwaarden.Eindprijs
(=cataloguswaarde incl. accessoires) Preventie-eisen en eigen risico
< € 35.000 Geen preventie-eisen
>= € 35.000 en < € 46.000 Eigen risico bij partiële diefstalschade € 450,00.
Bij beveiliging conform SCM/TNO alarmklasse 2 of 3 vervalt dit eigen risico.
>= € 46.000 en < € 70.000 Eigen risico bij partiële diefstalschade € 1.130,00.
Bij beveiliging conform SCM/TNO alarmklasse 2 of 3 vervalt dit eigen risico.
>= € 70.000 en jonger dan 5 jaar Minimaal SCM/TNO klasse 4 (eis voor autorisatie
komt te vervallen). Geen eigen risico
>= € 70.000 en 5 jaar of ouder Minimaal SCM/TNO klasse 3 Eigen risico voor
diefstalschades € 1.500,00. Indien het voertuig wel voorzien is van klasse 4 of 5, vervalt het eigen risico.
Bovenstaand gevonden op de website van interpolis. Let wel hier staat NIET dat je als je geen alarm hebt je alleen maar een eigen risico hebt! Lees de eerste zin van dit bericht maar...
Als je interpolis hebt zou ik je polis maar is nakijken of er een alarmclausule op staat en voor de zekerheid ff bellen naar tilburg!
Geloof me, alle maatschappijen zijn boeven! (ik ben nu 11 jaar zelfstandig financieel adviseur en heb al heel wat akkefietjes meegemaakt met die boeven!)
Gr Edje
Een dag geen BMW gereden is een dag niet geleefd!
-
- Beyond salvation
- Berichten: 1386
- Lid geworden op: 12 aug 2010, 16:30
- Type Auto: E90 330dA, Beek remap 274PK/630Nm
- Locatie: Omgeving Rotterdam
Mijn ervaring is in ieder geval dat bij de verzekeraars die enigszins normale volledig casco maandprijzen hanteren er wel een eis ligt voor de aanwezigheid van SCM klasse 3 alarm.
Interpolis zou de polis per maand bijvoorbeeld 40euro hoger uitkomen dan bij mijn huidige verzekeraar (FBTO). Dat vind ik dan toch gewoon serieus geld (zo'n 40% duurder).
Natuurlijk zijn de polis voorwaarden iets soepeler maar goed, je betaald dan wel zo'n 500eu per jaar meer aan je verzekeraar.
Interpolis zou de polis per maand bijvoorbeeld 40euro hoger uitkomen dan bij mijn huidige verzekeraar (FBTO). Dat vind ik dan toch gewoon serieus geld (zo'n 40% duurder).
Natuurlijk zijn de polis voorwaarden iets soepeler maar goed, je betaald dan wel zo'n 500eu per jaar meer aan je verzekeraar.
E90 330D automaat
- Edje
- VIP Driver
- Berichten: 1834
- Lid geworden op: 19 nov 2008, 12:48
- Type Auto: BMW F11 525d automaat 2010
- Locatie: Wijchen
En voor 569,00 heb je een klasse III bij fleetacces, voor de deur ingebouwd!Acidfever schreef:Mijn ervaring is in ieder geval dat bij de verzekeraars die enigszins normale volledig casco maandprijzen hanteren er wel een eis ligt voor de aanwezigheid van SCM klasse 3 alarm.
Interpolis zou de polis per maand bijvoorbeeld 40euro hoger uitkomen dan bij mijn huidige verzekeraar (FBTO). Dat vind ik dan toch gewoon serieus geld (zo'n 40% duurder).
Natuurlijk zijn de polis voorwaarden iets soepeler maar goed, je betaald dan wel zo'n 500eu per jaar meer aan je verzekeraar.
Voordeel in de premie en een veilig gevoel!
Gr Edje
Een dag geen BMW gereden is een dag niet geleefd!
-
- VIP Driver
- Berichten: 1989
- Lid geworden op: 08 aug 2010, 15:31
- Type Auto: VW Polo R-line Edition
- Locatie: Oost-Brabant
Bedankt, ik zal eens wat prijzen gaan vergelijken: in Wijchen heb je ook nog Anca zitten als die tenminste SCM inbouwstation zijn............ Ravenstein is idd dichtbij, mooi dorp trouwensbmw330dta schreef:Das niet zo ver van mij! Ravenstein (tussen oss en wijchen) Ik weet in oss wel een adres die het kan doen ;Mike schreef:Ik woon in Cuijk, 15 km onder het wonderschone Nijmegenbmw330dta schreef:@mike
Elk SCM inbouwstation kan dit voor je doen, waar woon je precies?
Gr Edje
Den Otter Carsystems
Gr Edje
Groetjes,
Mike
VW Polo R-line Edition (2014)
BMW 320i Graphite HE (2006) verkocht
BMW 318i Executive (1998) verkocht
BMW 320i Graphite HE (2006) verkocht
BMW 318i Executive (1998) verkocht
-
- VIP Driver
- Berichten: 1989
- Lid geworden op: 08 aug 2010, 15:31
- Type Auto: VW Polo R-line Edition
- Locatie: Oost-Brabant
Heb maar naar de verzekeraar gebeld. Alleen als het alarm LATER is ingebouwd dan moet het elk jaar gecontroleerd worden maar een alarm af fabriek hoeft bij mijn verzekeraar geen jaarlijkse controle
Groetjes,
Mike
Groetjes,
Mike
VW Polo R-line Edition (2014)
BMW 320i Graphite HE (2006) verkocht
BMW 318i Executive (1998) verkocht
BMW 320i Graphite HE (2006) verkocht
BMW 318i Executive (1998) verkocht
ojeeee ik dacht dat we in Belgie erge keuring kuren hadden maar de Noorderburen precies nog erger op somige vlakken met jaarlijke keuring van de gehele auto zou ik denken dat dit ook moet kunnen worden gekeurd pfffff ieder land heeft blijkbaar geldklopperij praktijken i.v.m keuringen
-
- VIP Driver
- Berichten: 1989
- Lid geworden op: 08 aug 2010, 15:31
- Type Auto: VW Polo R-line Edition
- Locatie: Oost-Brabant
Heb het SCM Certificaat gevonden van de vorige eigenaar. Daarin staat: de geldigheidsduur van dit certificaat is 36 maanden na de datum afgifte en kan telkens voor 12 maanden VERLENGD worden na afmelding............Mike schreef:Heb maar naar de verzekeraar gebeld. Alleen als het alarm LATER is ingebouwd dan moet het elk jaar gecontroleerd worden maar een alarm af fabriek hoeft bij mijn verzekeraar geen jaarlijkse controle
Groetjes,
Mike
Op de volgende bladzijde zie ik vijf hokjes waar afgestempeld kan worden. Toch maar weer de verzekeringsmaatschappij gebeld. Nu krijg ik te horen dat er na drie jaar na afgifte van het SCM certificaat toch ELK JAAR het alarm gecontroleerd moet worden en dat dat afgestempeld moet worden op het blad "kopie eigenaar". Heb een bedrijf gevonden die dit voor 19,00 euro wil doen
VW Polo R-line Edition (2014)
BMW 320i Graphite HE (2006) verkocht
BMW 318i Executive (1998) verkocht
BMW 320i Graphite HE (2006) verkocht
BMW 318i Executive (1998) verkocht
-
- VIP Driver
- Berichten: 1989
- Lid geworden op: 08 aug 2010, 15:31
- Type Auto: VW Polo R-line Edition
- Locatie: Oost-Brabant
Begrijp nu, na Ice Age 1, 2 en drie te hebben gezien (hilarisch overigens) jouw foto met dat beestje wat dat BMW logo krampachtig vasthoudtbmw330dta schreef:@mike
Elk SCM inbouwstation kan dit voor je doen, waar woon je precies?
Gr Edje
Heel erg leuk gevonden
VW Polo R-line Edition (2014)
BMW 320i Graphite HE (2006) verkocht
BMW 318i Executive (1998) verkocht
BMW 320i Graphite HE (2006) verkocht
BMW 318i Executive (1998) verkocht
-
- VIP Driver
- Berichten: 335
- Lid geworden op: 17 feb 2012, 18:55
- Type Auto: F20 118i
- Locatie: Hoeksche Waard
Sorry voor het oprakelen van een oud topic
Maar;
Ik heb dus een andere BMW, en deze afgelopen maandag gewoon weer aangemeld bij de ANWB.
Niks aan de hand en niks gezegd.
Gisteren! de papieren in de bus.
Zitten de papieren er om de een of andere reden 2 x in.
Ik denk HU?
Ik alles bekijken lezen enzv.
Kon eigenlijk niks vinden waarom dit er 2 x in zit.
Nog eens lezen en bekijken, zie ik ineens een clausule over het alarm.
Ook mijn alarm moet dus gekeurd worden, om verzekerd te zijn tegen diefstal.
Ik zit al meer dan 15 jaar bij deze maatschappij, maar dit is me dus nog nooit opgevallen.
Beste mensen hebben dus ook nog nooit wat gezegd, maar mijn vorige 2 auto's zijn dus niet verzekerd geweest tegen diefstal. Waar ik al die jaren wel voor betaald heb.
Ik vind dit pure diefstal!
Er is eens een auto van mij gestolen, die toen wel verzekerd was.
Ik heb toen die auto goed vergoed gehad van de verzekering.
Ik heb even terug gezocht, en deze clausule hebben ze vanaf toen er in gezet als een CODE!
Ik heb dus nog nooit opgezocht wat die code betekend.
Nu staat de clausule ineens uitgeschreven achterop het laatste blad van de polis.
Hadden ze deze niet dubbel in de envelop gedaan had ik het nooit gezien.
Morgen dus maar op pad om het alarm gekeurd te krijgen.
Maar;
Ik heb dus een andere BMW, en deze afgelopen maandag gewoon weer aangemeld bij de ANWB.
Niks aan de hand en niks gezegd.
Gisteren! de papieren in de bus.
Zitten de papieren er om de een of andere reden 2 x in.
Ik denk HU?
Ik alles bekijken lezen enzv.
Kon eigenlijk niks vinden waarom dit er 2 x in zit.
Nog eens lezen en bekijken, zie ik ineens een clausule over het alarm.
Ook mijn alarm moet dus gekeurd worden, om verzekerd te zijn tegen diefstal.
Ik zit al meer dan 15 jaar bij deze maatschappij, maar dit is me dus nog nooit opgevallen.
Beste mensen hebben dus ook nog nooit wat gezegd, maar mijn vorige 2 auto's zijn dus niet verzekerd geweest tegen diefstal. Waar ik al die jaren wel voor betaald heb.
Ik vind dit pure diefstal!
Er is eens een auto van mij gestolen, die toen wel verzekerd was.
Ik heb toen die auto goed vergoed gehad van de verzekering.
Ik heb even terug gezocht, en deze clausule hebben ze vanaf toen er in gezet als een CODE!
Ik heb dus nog nooit opgezocht wat die code betekend.
Nu staat de clausule ineens uitgeschreven achterop het laatste blad van de polis.
Hadden ze deze niet dubbel in de envelop gedaan had ik het nooit gezien.
Morgen dus maar op pad om het alarm gekeurd te krijgen.
Niet gehinderd door enige kennis.
-
- Just getting started
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 27 feb 2012, 10:40
- Type Auto: e90 325i, e39 525iT, Smart Roadster
- Locatie: Heerlen
Wanneer je een auto importeert, en die auto heeft alleen de standaard startonderbreker (klasse 1), dan heb je daar toch nog een certificaat voor nodig, ondanks mijn herhaaldelijke telefoontjes met mijn verzekeraar, waarin ik duidelijk maakte dat een startonderbreker al jaren verplicht is voor elke auto binnen europa. Ik heb voor mijn twee BMWs certificaten gekocht bij de dealer, maar ze kunnen alleen constateren dat er een startonderbreker in zit, er valt verder niets aan te testen. Geldklopperij dus.
6 cylinders horen in lijn te staan!
- Peer
- VIP Driver
- Berichten: 14956
- Lid geworden op: 04 jan 2011, 08:32
- Type Auto: G20 330e HE M-Sport Performance
G20 330e
G30 520i
F39 Sdrive 2.0i
F20 LCI 118i
F30 328i
E60 535d (te vinden op dit forum)
E90 LCI 325i (te vinden op dit forum)
E91 330d (te vinden op dit forum)
E46 320d
E30 316
E21 320
E21 320i
G30 520i
F39 Sdrive 2.0i
F20 LCI 118i
F30 328i
E60 535d (te vinden op dit forum)
E90 LCI 325i (te vinden op dit forum)
E91 330d (te vinden op dit forum)
E46 320d
E30 316
E21 320
E21 320i
-
- VIP Driver
- Berichten: 1989
- Lid geworden op: 08 aug 2010, 15:31
- Type Auto: VW Polo R-line Edition
- Locatie: Oost-Brabant
Ben van verzekeraar gewijzigd dus toch maar via de mail voorzichtig navraag gedaan of het alarm elk jaar gecontroleerd moet worden. Ben benieuwd.........
VW Polo R-line Edition (2014)
BMW 320i Graphite HE (2006) verkocht
BMW 318i Executive (1998) verkocht
BMW 320i Graphite HE (2006) verkocht
BMW 318i Executive (1998) verkocht