Jaarlijkse controle alarm

Bespreek hier alle aanpassingen en verbeteringen aan het ex- en interieur van je bmw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Reinell
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 399
Lid geworden op: 27 apr 2011, 11:17

Mike schreef:Ben van verzekeraar gewijzigd dus toch maar via de mail voorzichtig navraag gedaan of het alarm elk jaar gecontroleerd moet worden. Ben benieuwd.........
Verstandig! :ja:
Ik zou het antwoord even uitprinten en bij je papieren doen...


Mike
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1989
Lid geworden op: 08 aug 2010, 15:31
Type Auto: VW Polo R-line Edition
Locatie: Oost-Brabant

Reinell schreef:
Mike schreef:Ben van verzekeraar gewijzigd dus toch maar via de mail voorzichtig navraag gedaan of het alarm elk jaar gecontroleerd moet worden. Ben benieuwd.........
Verstandig! :ja:
Ik zou het antwoord even uitprinten en bij je papieren doen...
Idd Reinell, daarom vraag ik het niet telefonisch op maar mail ik de verzekeringsmaatschappij :ja:
VW Polo R-line Edition (2014)
BMW 320i Graphite HE (2006) verkocht
BMW 318i Executive (1998) verkocht
Gebruikersavatar
Reinell
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 399
Lid geworden op: 27 apr 2011, 11:17

:ja:

Ik heb een dergelijk gevalletje gehad met de winterstalling van mijn boot.
Stond thuis onder de carport, op slot maar dat mocht niet want:
-geen bewaakt terrein ( 006 ik woon daar???)
-geen SCM goedgekeurd disselslot
-geen SCM goedgekeurde wielklem

Foto toegestuurd en gevraagd of de verzekering dan een SCM goedgekeurd slot wil leveren voor mijn toenmalige amerikaanse (megawielen) trailer en amerikaanse dissel (zat de remtechniek in)
Oftewel: niet verkrijgbaar....
Met mijn wijze van op slot zetten en zoals hij er bij stond was het de verzekering ook goed, maar zonder die bevestiging was hij dus gewoon niet verzekerd...
Overtuig jezelf! :ja:
Mike
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1989
Lid geworden op: 08 aug 2010, 15:31
Type Auto: VW Polo R-line Edition
Locatie: Oost-Brabant

Reinell schreef::ja:

Ik heb een dergelijk gevalletje gehad met de winterstalling van mijn boot.
Stond thuis onder de carport, op slot maar dat mocht niet want:
-geen bewaakt terrein ( 006 ik woon daar???)
-geen SCM goedgekeurd disselslot
-geen SCM goedgekeurde wielklem

Foto toegestuurd en gevraagd of de verzekering dan een SCM goedgekeurd slot wil leveren voor mijn toenmalige amerikaanse (megawielen) trailer en amerikaanse dissel (zat de remtechniek in)
Oftewel: niet verkrijgbaar....
Met mijn wijze van op slot zetten en zoals hij er bij stond was het de verzekering ook goed, maar zonder die bevestiging was hij dus gewoon niet verzekerd...
Overtuig jezelf! :ja:
Bedankt Reinell, wacht het mailtje af van de verzekeringsmaatschappij en zal deze zeker delen met het forum :idea: :ja:
VW Polo R-line Edition (2014)
BMW 320i Graphite HE (2006) verkocht
BMW 318i Executive (1998) verkocht
Gebruikersavatar
ParaWM
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 515
Lid geworden op: 20 jan 2017, 22:43
Type Auto: F32 428i
Locatie: Zaanstad

Dit topic maar even opfrissen ter herinnering. Naar aanleiding van een korte discussie in dit topic over het jaarlijks herkeuren van het alarm. Had mij zelf nooit gerealiseerd dat dit een vereiste was voor de geldigheid van je verzekering bij diefstal. Wist wel dat je een geldig/goedgekeurd certificaat dient te hebben, maar nooit gerealiseerd dat deze verloopt. Even nagevraagd bij Univé waar ik verzekerd ben, en het werd inderdaad bevestigd. De auto is anders niet verzekerd voor diefstal. Er zullen kleine verschillen zijn per verzekeraar, maar dit geldt voor Univé:

Ons antwoord
Hartelijk dank voor uw e-mail, heel goed dat u hiernaar informeert.
Het is inderdaad zo dat onze eis tot deze auto 5 jaar oud is, een klasse 3 alarmsysteem is.
Hiervoor moet een geldig certificaat aanwezig zijn. Indien het certificaat verlopen is, bent u niet gedekt voor diefstal.
Wanneer het voertuig 5 jaar oud is hebben wij geen eisen meer met betrekking tot een alarmsysteem, dan hoeft u het alarmsysteem niet meer te laten keuren.


Polisblad:
Vereist alarmsysteem: Alarmsysteem
(Schade door) diefstal van de auto en joyriding is alleen verzekerd als aan
de volgende twee punten is voldaan:
- deze auto is voorzien van een VbV/SCM goedgekeurd alarmsysteem met
hellingshoekdetectie of een vergelijkbaar in de fabriek ingebouwd systeem.
- dit systeem heeft op het moment van diefstal/joyriding een geldig
certificaat, is ingeschakeld en werkt
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

He dat is interessant! Sinds vorige maand ook bij Univé verzekerd en volgende maand verloopt de geldigheid van het certificaat. Dus hoef het niet meer te verlengen, scheelt weer een ritje naar de dealer en €30 aftikken.
versendaal
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 570
Lid geworden op: 05 aug 2013, 14:36
Type Auto: E91 335d high exec. m-pak.

Ik heb ze (Unive) vorig jaar nog gebeld en toen kreeg ik te horen dat het niet meer nodig was omdat de auto ouder was dan 10 jaar. Misschien omdat ze het anders lullig vonden dat ik hem de 5 jaren daarvoor voor niets had laten keuren. :?
E91 335d high exec. m-pak.
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Exterieur/Interieur”