Bestuurderstoel opknappen

Bespreek hier alle aanpassingen en verbeteringen aan het ex- en interieur van je bmw
Plaats reactie
Boerher
Just getting started
Just getting started
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 jan 2020, 19:47

Graag hoor ik jullie ervering of mening over het volgende.

Van mijn e91 is de bestuurderstoel versleten, zowel het leer als het frame. Er zit een donkerbruin dakotta terra lederen sport interieur in de auto en wil dit wel behouden. Nu was mijn idee om op zoek te gaan naar een nette bestuurdersstoel, maar dat is bijna niet te vinden of te betalen.

Zo had ik het volgende idee:
Van een rechtsgestuurde auto de linker stoel te gebruiken waarvan eventueel de airbag van geklapt mag zijn. Als het lukt gelijk een donkerbruin leren kopen of een andere kleur en dan het leer verven.

Hebben jullie ervaring met grote onderdelen uit engeland kopen? Zijn er forumleden die wel eens in Engeland komen en onderdelen mee kunnen nemen naar Nederland?
Als er geen donkerbruin ledere sport stoelen te vinden zijn, welke kleur kan ik dan het beste nemen om naar donkerbruin te verven? Zijn er nog nadelen van leer verven?


Gebruikersavatar
RRenken
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1703
Lid geworden op: 08 aug 2017, 13:50

Frame weet ik zo niet, misschien origineel kopen en omzetten?
Leer kan je behandelen met eventueel colourlock.

Google maar eens: colourlock bmw sattelbraun

Neem aan dat het sattelbraun is? :mrgreen: :mrgreen:
CURRENT: Audi | A3 Limousine | 2015 | 1.6 TDI i.c.m. S-TRONIC |
SOLD: BMW | E91 | 2007 | Visit my showroom by clicking here
Techn
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 619
Lid geworden op: 02 dec 2016, 19:15

Ben bang dat het eindresultaat een beetje kleurverschil zal hebben.

Wat kost een nieuwe oem bekleding voor alleen de stoel?
Waarschijnlijk heeft die ook kleurverschil maar ik denk wel dat hij het meest in de buurt komt


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
RvL
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 832
Lid geworden op: 13 jan 2019, 09:22
Locatie: Noord Holland

Is het leer echt zo ver heen dat er niets meer mee te doen is?

Wat RRenken al noemt, Colourlock is wel het merk voor dit soort klussen. Zij hebben een uitgebreid pakket aan produkten waarmee je leer kunt herstellen wat in een staat is waarvan je zou denken dat de vuilnisbak nog de enige optie is. Colourlock werkt ook voor en met ongeveer alle premium car brands.

De Engelse site is het meest informatief: https://www.colourlock.com

Ik zou zelf alles proberen om het originele leer te behouden. En andere stoel, zelfs van dezelfde kleur, geeft al kleurverschil én verschil in uiterlijk (structuur, nerf, glans etc). En een andere kleur verven naar jouw kleur ga je nooit in dezelfde kleur & uiterlijk krijgen als de rest van je interieur.
Als je het huidige leer kunt behouden, kun je het frame repareren of vervangen, en de vulling van de stoel laten vernieuwen. In de vintage & classic car wereld wordt dat heel veel gedaan.
2019 - F20 LCI2 120d :Mpower: Sport Shadow . | xHP stage 2 | Bilstein B12 Pro-Kit | Y-brace

Showroom
Boerher
Just getting started
Just getting started
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 jan 2020, 19:47

Techn schreef: 17 jan 2020, 19:21 Ben bang dat het eindresultaat een beetje kleurverschil zal hebben.

Wat kost een nieuwe oem bekleding voor alleen de stoel?
Waarschijnlijk heeft die ook kleurverschil maar ik denk wel dat hij het meest in de buurt komt


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ja iets van 1200 euro voor alleen het leer, daarnaast dan ook het frame en de kussentjes aan de zijkant die niet meer helemaal fris zijn.
Boerher
Just getting started
Just getting started
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 jan 2020, 19:47

RvL schreef: 18 jan 2020, 08:27 Is het leer echt zo ver heen dat er niets meer mee te doen is?

Wat RRenken al noemt, Colourlock is wel het merk voor dit soort klussen. Zij hebben een uitgebreid pakket aan produkten waarmee je leer kunt herstellen wat in een staat is waarvan je zou denken dat de vuilnisbak nog de enige optie is. Colourlock werkt ook voor en met ongeveer alle premium car brands.

De Engelse site is het meest informatief: https://www.colourlock.com

Ik zou zelf alles proberen om het originele leer te behouden. En andere stoel, zelfs van dezelfde kleur, geeft al kleurverschil én verschil in uiterlijk (structuur, nerf, glans etc). En een andere kleur verven naar jouw kleur ga je nooit in dezelfde kleur & uiterlijk krijgen als de rest van je interieur.
Als je het huidige leer kunt behouden, kun je het frame repareren of vervangen, en de vulling van de stoel laten vernieuwen. In de vintage & classic car wereld wordt dat heel veel gedaan.
Zelf dacht ik ook aan colourlock, maar dan een zwarte of beige stoel naar donkerbruin terra te kleuren.
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Foto's zouden ook helpen om n beeld te krijgen.
Wat is er mis met t frame? Nooit gehoord dat n stoel structureel niet goed meer is.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Exterieur/Interieur”