Hoe verwijderen telefoonhouder onder armsteun

Bespreek hier alle aanpassingen en verbeteringen aan het ex- en interieur van je bmw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Remco79
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 315
Lid geworden op: 24 mei 2020, 13:53

Ik heb via de zoekfunctie geprobeerd een antwoord te vinden maar helaas niet gelukt. Weet iemand hoe ik de telefoonhouder in het opbergvak onder de armsteun kan verwijderen? Er zit sowieso zo’n extra adapter voor een Nokia op die makkelijk met een knop los te koppelen is, maar die onderste krijg ik met geen mogelijkheid los. En is er daarna een mogelijkheid om er een origineel bakje in te plaatsen voor meer opbergruimte?
Die dingen zijn naar mijn mening achterhaald en mis een best wat ruimte voor op te bergen.


Jimmer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1044
Lid geworden op: 11 jul 2018, 21:32
Type Auto: 420i Gran Coupe (F36)

Uit mijn hoofd, volgens mij kun je ‘m omhoog duwen via de handrem opening. Dus even de hoes weghalen daar.

Daarna zoek je: BMW 51167118064

Succes!!
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Ik heb een paar weken terug een draadloze oplader geplaatst in mijn E90. Ook ik heb uiteraard gezocht hoe de oude cradle verwijderd moet worden en ik heb onderstaand filmpje gebruikt. Bij mij ging de onderste plaat niet los via de zijkant maar heb ik deze via de achterkant los moeten wippen. Daar leek veel minder kracht nodig en was hij er zo uit. Erg simpel met de juiste gereedschappen. :ja:

Gebruikersavatar
Remco79
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 315
Lid geworden op: 24 mei 2020, 13:53

Ah kijk, dank jullie wel allebei. Hiermee moet het lukken.
Gebruikersavatar
Remco79
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 315
Lid geworden op: 24 mei 2020, 13:53

Even er voor gaan zitten en inderdaad via de handrem de adapter naar boven kunnen duwen en de stekkers los kunnen maken. Nu alleen nog de inleg bestellen.

Nu heb ik wel nog een vraag: ik heb de stekkers losgekoppeld, maar die zitten vast geklikt in een houdertje. In het filmpje hierboven is hij wit, bij mij toevallig zwart. Nu valt me op dat het een houdertje is voor 3 stekkers, maar er zitten er maar 2 in (die van de adapter). Mijn nieuwsgierigheid wil dan toch graag weten welke stekker als 3e daar bedoeld is. Iemand een idee?

Afbeelding


Mocht iemand de cradle en de snap-in willen overnemen, dan hoor ik het graag.
Laatst gewijzigd door Remco79 op 15 jun 2020, 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Geen idee Remco. Mijn stekker was zwart met paars als ik het mij goed kan herinneren. Ook had ik een optische kabel van de lader lopen, ik denk voor de antenne aan boord. De derde heb ik ook geen idee van.
Gebruikersavatar
Remco79
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 315
Lid geworden op: 24 mei 2020, 13:53

Vandaag de inleg gekocht bij de dealer. Stuk beter als zo’n Nokia adapter Afbeelding

Afbeelding

Iedereen bedankt voor de hulp.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
MrKvanD
Just getting started
Just getting started
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 jun 2020, 16:08
Type Auto: E91 2011

Handig dit, hier was ik naar op zoek! Top :ja:
318i 2011 (Huidig) :Mpower:
118i 2018
330e 2016 :Mpower:
320i 2005 :Mpower:
116d 2014
Dx11
Just getting started
Just getting started
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 nov 2020, 20:15

Die 3e kabel die naar achteren loopt kan je trouwens omzetten naar een extra USB connector, mocht je zo creatief willen zijn:

https://f30.bimmerpost.com/forums/showp ... tcount=122

Ik heb hem gewoon doorgeknipt omdat ik van de 3e kabel niet bij de connector kon. Dat kan verder ook geen kwaad.

Beste,

graag jezelf voorstellen op het
forum, alvorens berichten te plaatsen.

Voorstellen kan hier: viewforum.php?f=1

Bedankt voor de medewerking :ja:
-Moderator Team
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Exterieur/Interieur”