comfort acces(keyless entry/go)

Bespreek hier alle aanpassingen en verbeteringen aan het ex- en interieur van je bmw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
robindl
Just getting started
Just getting started
Berichten: 38
Lid geworden op: 24 apr 2016, 18:00
Type Auto: bmw f30 320d/bmw e91 320i

liefhebbers.

ik zit met een probleempje, sinds kort is er een nieuw gezinslid bij gekomen en wel een bmw e91 320i uit 2011, dit zal de vaste auto voor mijn vriendin worden en mag naast mijn f30 320D staan.

Echter is die E91 uitgevoerd met comfort acces ook wel keyless entry/go genoemd. Echter werken beide sleutel niet lekker.
ik had al een klein beetje gelezen dat sommigen problemen hadden met het comfort acces gebeuren, iets met slaapstand enzo.
echter doet bij deze auto soms 1 van de 2 sleutels helemaal niks. dus niet met de knoppen open als niet met de comfort acces. als je dan het fysieke sleuteltje in de sleutel gebruikt dan gaat de auto wel open en kun je hem wel starten met de sleutel erin.

het rare is dat we dus 2 sleutels hebben die deze kuren beiden hebben, je kunt het ook niet timen. Soms pakt die hem wel, soms niet. laatst deed 1 sleutel het prima en de andere ook, daarna deed 1 sleutel het een hele tijd niet. nu doet deze het wel weer maar heeft de andere kuren.

ik heb gezocht om de sleutels te resetten en zo ook een eigen nieuw profiel in te kunnen stellen omdat deze van de vorige eigenaar er nog in stond.

De auto is uitgerust met memory stoelen en spiegels, noem maar op.

Kan iemand mij vertellen hoe ik een nieuw profiel op kan zetten zodat het geheugen van de stoelen/spiegels in de sleutel komt en wat ik eventueel kan doen aan het niet zien van de sleutel??

al geprobeerd:
- sleutel inleren door in het contract te drukken en dan alles in te stellen (geen resultaat)
- beide sleutels nieuwe batterijtjes (geen resultaat)


bmw f30 320D en een bmw e91 320i :Hosanna:
Gebruikersavatar
Remco79
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 315
Lid geworden op: 24 mei 2020, 13:53

Ik zou de staat van de accu eens controleren. Als die al wat zwakker is wordt mogelijk door het energiemanagementsysteem dit soort ‘snufjes’ uitgeschakeld.
Deze tijd van het jaar (kou) vinden accu’s niet zo leuk
Gebruikersavatar
robindl
Just getting started
Just getting started
Berichten: 38
Lid geworden op: 24 apr 2016, 18:00
Type Auto: bmw f30 320d/bmw e91 320i

hij geeft geen storing van de accu aan, maar ik ga er zeker even naar kijken. mijn vriendin moet vanaf morgen een aantal dagen ver weg. dan zou de accu goed bijgeladen moeten worden, mocht die dan nog steeds problemen geven test ik de accu wel even.

mochten er nog meer mensen met ideeën zijn, alle hulp is welkom.

Ook zou ik graag weten hoe ik die sleutels een soort van resetten zodat ik mijn eigen instellingen erin kan zetten kwa stoel, navi, favorieten, buitenspiegels.
in mijn F30 zit gewoon een optie waarin je in je i-drive 4 profielen kunt maken, echter heb ik daarvoor de andere opties weer niet :lol: deze mogelijkheid zie ik bij de E91 niet.
bmw f30 320D en een bmw e91 320i :Hosanna:
Gebruikersavatar
Remco79
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 315
Lid geworden op: 24 mei 2020, 13:53

Volgens mij worden de laatst ingestelde wijzigingen automatisch opgeslagen op de sleutel die op dat moment in het contact zit.
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Exterieur/Interieur”