bestuurders deur wil niet meer elektrisch open

Bespreek hier alle aanpassingen en verbeteringen aan het ex- en interieur van je bmw
Plaats reactie
Mr Hartge
Just getting started
Just getting started
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 sep 2018, 12:47

Beste allen,

Bij mijn BMW E91 2006 wil de bestuurdersdeur niet meer van het slot af met de ab en ook niet via de dashboard knop.
Wel wil hij elektrisch dicht, maar alleen met de sleutel van buitenaf gaat hij open.
Van binnenuit mechanisch de binnen handle gebruiken gaat ook niet als hij op slot ( carjack) is geschoten maar wel als hij eerst van buitenaf met de sleutel is geopend voordat ik wegrij.
Alle andere deuren werken probleemloos.
Ik heb het idee dat het mechanisch is, ik heb ook jullie stories gelezen maar dit lijkt overal net tussendoor te schaatsen.
Actuator??

Graag jullie advies, het fijne van dit forum is dat de raadgevers geen 9 - 5 mentaliteit hebben maar dit gewoon liefdewerk-oud papier is.

Liefdewerk oud papier betekent volgens Van Dale (2005) 'werk dat of daad die belangeloos, gratis verricht wordt'.

thnx, Andrew


Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13914
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Ja actuator. Kan zijn dat je dan van binnenuit 2x aan de hendel moet trekken. Dus zou niet weten wat t anders kan zijn.
Heb er ook al s eentje vervangen. Bestuurder (ook bij mij) is lastiger dan passagier geloof ik.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Mr Hartge
Just getting started
Just getting started
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 sep 2018, 12:47

Dankjewel, ondertussen aardig wat wijzer heb ik via E-Bay een reparatie tandwielsetje besteld incl vz kosten voor 7,57

Word ff slopen maar liever dat dan voor 99,99 ofzo een gesloopte die “waarschijnlijk getest” is.

Ik laat van me horen als ik over 16 dagen m’n repairkit binnen heb.

Geld weggooien kunnen we altijd nog 🤪
Mr Hartge
Just getting started
Just getting started
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 sep 2018, 12:47

Even een update;

Ik heb de tandwieltjes ( 1 afgebroken ) en een ander kunststof geleidingsdeel wat ook afgebroken was vervangen maar opengaan doet de bestuurdersdeur niet met de remote / dashboardknop.

Wel gaat hij nu van binnenuit na 2 keer aan de binnenhandle trekken open, we zijn dus een stukje verder.

Ik vrees voor een kabelbreuk bij de rubberdeur tule
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13914
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Maar heb je nu t gehele elektrische deurslot uitgesloten als oorzaak? Zou toch gewoon m in zn geheel vervangen. Je weet toch niet of bv t motortje t nog doet nu?
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Exterieur/Interieur”