Kantbeschermer deur voor

Bespreek hier alle aanpassingen en verbeteringen aan het ex- en interieur van je bmw
Plaats reactie
YuGo
Just getting started
Just getting started
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jun 2011, 17:38

Dag allemaal,

Ben sinds kort een trotse bezitter van een 320d en moet toegeven dat ik erg tevreden ben over de auto tot nu toe. Echter wil je natuurlijk na het kopen van een occasion altijd wat dingetjes vernieuwen die de vorige eigenaar niet belangrijk vond. Zo merkte ik ook al gauw bij het instappen aan de bestuurders kant op dat de deurrubber in de sponning van de auto (dus niet aan de deur maar aan de chassis) wegens vele barsten en gaten aan vervanging toe was. Meteen naar de dealer gereden er een laten bestellen aangezien ze niet op voorraad liggen. Overigens heten die dingen in het systeem met een mooi woord "kantbeschermers".
Enfin eenmaal de "kantbeschermer" binnen merkte ik al gauw op bij het monteren dat deze rubber geheel van rubber is, en niet zoals die van mij voor de helft (het flapje naar de binnenkant van de auto) van een zwarte stof soort suede achtig. Terug naar de dealer werd mij verteld dat er maar 1 soort te bestellen is dus dat die andere waarschijnlijk uit de productie zijn. 002 Dat vind ik allemaal heel leuk en aardig maar in de rest van de deuropeningen zie je allemaal de rubbers voor de helft met een stoffen flap en in die van de bestuurderskant straks 1 van rubber. Dat vind ik niet mooi staan. :nou: Mijn vraag aan jullie beste lezers is dan ook; heeft er iemand met de zelfde probleem te maken gehad? Heeft degene toch de juiste rubber kunnen bestellen? Denken jullie dat de juiste rubber in Duitsland wel te verkrijgen is? Of een andere oplossing? Alle reacties zijn :welkom:


Gebruikersavatar
Michiel
Administrator
Administrator
Berichten: 13592
Lid geworden op: 01 jun 2010, 19:52
Type Auto: E46 330Ci Cabrio M-tech II

en weer geopend! :ja:
Drive it like you stole it...

E46 316i Black & Silverline - zwart 2004-2007
E90 318i 2010 - 2015
E39 Touring 540i Executive 2015 - 2017
F30 316i High Exe. M-sport 2015 -2020.
E46 330Ci Exe. M-tech II 2020 -
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Sorry, ik herken je probleem niet. Maar het is wel een origineel probleem.
luukelshout
Just getting started
Just getting started
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jul 2013, 13:08
Type Auto: BMW 325i E90 2008

Zelfde probleem. Net bij Renova geweest voor een origineel kantbeschermrubber (7 247 258), maar zit helaas ook geen zwart velours stuk aan. :( Word volgens de BMW dealer niet meer gemaakt.
Iemand al een adres gevonden waar de oude versies nog verkrijgbaar zijn?

Mvg,
Luuk
Joan
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 128
Lid geworden op: 03 okt 2010, 21:28
Type Auto: BMW 320i high excutieve
Locatie: zeeland

ik heb ook een nieuwe kantbeschermer nodig voor aan de passagierskant, wat is de prijs van een kantbeschermer 005 en is het zelf te doen of beter bij de dealer?

bedankt!
Joan
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 128
Lid geworden op: 03 okt 2010, 21:28
Type Auto: BMW 320i high excutieve
Locatie: zeeland

de kosten van een nieuwe kantbeschermer zijn bij de bmw dealer 65 euro dat is inclusief arbeid
dus dat is goed te doen zeg ik!
Kermit
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 apr 2012, 10:41
Type Auto: E90 320D M47N2

Ook ik heb een nieuwe kantbeschermer nodig en ben er achter gekomen dat het fluweel bij de nieuwe ontbreekt. dat vind ik een goedkoop rotgezicht. Daarbij komen er bij die van mij roodbruine draden uit (soort polyester, zie foto), die volgens mij vast hadden moeten zitten.
Kan dat kwaad?

Afbeelding
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Veelal zitten er hulpmiddeltjes in of bij om ze met gemak te monteren. Mm vermoeden is dat als je hem erop zet (En goed) en dan een trekkende beweging maakt..de lippen goed en mooi over de te bedekken stukken komen.
Ipv dat je ze met de vingers moet begeleiden. Snap je wat ik bedoel??
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13926
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Heb beide kantbeschermers inmiddels bij de voorportieren vervangen. Die 'suede'-uitvoering is inmiddels vervangen door n gladde rubber uitvoering. Vind t n verbetering, want op dat suede blijft rommel hangen en de haartjes slijten af op bepaalde plekken.
Ziet er hoe dan ook stuk beter uit als je de oude van 10+ jaar hebt vernieuwd.
Die draden horen niet. Je kunt m gewoon rondom erop kloppen en dan t laatste stukje op maat afknippen. Je hoeft niks met draden te doen.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Exterieur/Interieur”