Montage Chromeline exterieur

Bespreek hier alle aanpassingen en verbeteringen aan het ex- en interieur van je bmw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
E91Ton
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 136
Lid geworden op: 13 jan 2011, 22:37
Type Auto: E91 318D (2006)
Locatie: Belgie

Ik ben bezig met het vervangen van mijn standaard zwarte raamlijsten door chromeline. Bovenste raamlijsten zijn gemonteerd, maar de montage van de onderste raamlijsten leveren wat vraagtekens op. Met hulp van dit topic kom ik er met de voor- en achterdeuren wel uit. Maar de achterse ruiten van de E91 geven nog wat problemen. Vandaar een vraag aan jullie.

- Weten jullie hoe de achterse sierlijsten gemonteerd moeten worden?
- Wat is het onderdeelnummer van de achterse raamlijsten. (dit kan ik niet vinden op realoem.com nl)

Voor de volledigheid voeg ik nog een tweetal foto's toe. Boven de standaard zwarte lijst, onder chromeline.

Mijn standaard zwarte raamlijst (incl. chromeline sierlijst aan de bovenzijde)
Afbeelding
Afbeelding

Chromeline raamlijsten (met dank aan ferry en rene)
Afbeelding
Afbeelding

En tot slot een foto hoe mijn BMW er nu bij staat (ongewassen):
Afbeelding


Peter Maarssen
Just getting started
Just getting started
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jun 2017, 00:17

Beste Ton,

Wellicht Kun jij me helpen. Ik ben in het bezit van een touring e91 en ben op zoek naar Chrome sierlijsten. Heb jij een adresje voor me waar ik deze kan kopen. Bij de dealer is het niet te betalen.

Alvast dank.

Gr. Petet
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11495
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Zo te zien was jouw auto niet uitgerust met raamlijsten. Behalve natuurlijk de standaard, maar niet de optionele.
Ik verwacht dat het een lastig verhaal gaat worden, alles is mogelijk, maar je moet gaan snijden. Dat kun je goed zien bij het achterste raam, waarbij je bij de chrome lijst wel het eind ziet, maar bij de jouwe niet.

Verwacht dat ze gelijmd zitten.
Misschien kun je op realoem.com zien hoe de lijsten op jouw auto vast zitten.
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
JE91T
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 142
Lid geworden op: 27 mei 2011, 21:45
Type Auto: E91

Deze achterste chroomlijsten zijn inderdaad alleen als compleet ruitje te bestellen. Zijn gekit. Wellicht uit een sloper snijden en bij de lokale glas
boer laten monteren?
Peter Maarssen
Just getting started
Just getting started
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jun 2017, 00:17

Beste,

Ik heb ondertussen via een sloperij een chroom setje kunnen bemachtigen.
Hoe heb je het opgelost met het liggende chroomlijstje bij het achterste raam. Ook bij bij zit er alleen maar rubber. Je schrijft met dank aan Ferry en Rene. Wat hebben zij je geadviseerd?

Alvast dank voor je reactie.

Groet, Peter
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Exterieur/Interieur”