aansluiten electrische sportstoelen e91 (zonder memory)

Bespreek hier alle aanpassingen en verbeteringen aan het ex- en interieur van je bmw
Plaats reactie
largeproject
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4723
Lid geworden op: 12 okt 2011, 18:30
Type Auto: E91 320d aut. high ex

Ik heb ze ook getest buiten de auto, maar dan spanning rechtstreeks op de motoren gezet.


We are just 2 lost souls swimming in a fishbowl, year after year.
joeybmwe92
Just getting started
Just getting started
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 jan 2014, 22:45

hey ik wil ook het sport interieur gaan plaatsen in mijn e92 deze is ook volledig elektrisch, maar mijn huidige interieur is half elektrisch. Heb er al 1 stoel in gehad maar die reageerde dus niet. ik las al wel wat handige informatie op dit forum maar durf er zelf toch niet goed aan te beginnen met die bedrading!

Nu is mijn vraag: is er hier iemand op dit forum die dit zou kunnen maken in de buurt van noord Brabant? of iemand kent die dat kan... :?: :?: :?:
largeproject
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4723
Lid geworden op: 12 okt 2011, 18:30
Type Auto: E91 320d aut. high ex

Wat had je vorige stoel dan wel elektrische?
De bediening elektrische krijgen is geen probleem, verwarming is ff iets lastiger.
We are just 2 lost souls swimming in a fishbowl, year after year.
joeybmwe92
Just getting started
Just getting started
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 jan 2014, 22:45

largeproject schreef:Wat had je vorige stoel dan wel elektrische?
De bediening elektrische krijgen is geen probleem, verwarming is ff iets lastiger.
ja mijn stoelen die er nu inzitten zijn half elektrisch dus de rug en zitvlak. En naar voor en achter gaat handmatig. Maar er zit wel stoelverwarming op.
alleen de set m3 sportstoelen zijn volledig elektrisch, en het schijnt dat die wangen opblaasbaar zijn.
maar toen ik er 1 stoel inzette werkte het elektrische gedeelte niet dus heb hem er meteen weer uitgehaald.

hopelijk kan iemand me helpen want ik wil mn nieuwe stoelen er in hebben. thankx alvast
Bartholometicus
Seriously addicted
Seriously addicted
Berichten: 1232
Lid geworden op: 02 jan 2012, 22:38
Type Auto: e91 '06 zwart
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Je moet even kijken welke pinnen in de stekkers van je stoelen en de auto bezet zijn. Dan weet je precies wat je mist als je het vergelijkt met de volgende foto's:

Bestuurders kant

Afbeelding

Bijrijderskant

Afbeelding

Voor meer info kan je hier lezen:

http://www.e90post.com/forums/showthrea ... 313&page=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Wie heeft de komkommer eigenlijk uitgevonden?
largeproject
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4723
Lid geworden op: 12 okt 2011, 18:30
Type Auto: E91 320d aut. high ex

joeybmwe92 schreef:
largeproject schreef:Wat had je vorige stoel dan wel elektrische?
De bediening elektrische krijgen is geen probleem, verwarming is ff iets lastiger.
ja mijn stoelen die er nu inzitten zijn half elektrisch dus de rug en zitvlak. En naar voor en achter gaat handmatig. Maar er zit wel stoelverwarming op.
alleen de set m3 sportstoelen zijn volledig elektrisch, en het schijnt dat die wangen opblaasbaar zijn.
maar toen ik er 1 stoel inzette werkte het elektrische gedeelte niet dus heb hem er meteen weer uitgehaald.

hopelijk kan iemand me helpen want ik wil mn nieuwe stoelen er in hebben. thankx alvast
Dat kan wel kloppen, want daar waar de spanning hoort te zitten om de stoel te verzetten zit nix,maar omdat je stoel verwarming hebt kun je daar de spanning vanaf halen, door een jumper (een draad) der tussen te solderen.
De passagiers stoel zal wel werken als je dit gedaan hebt, kan zijn dat de bestuurders stoel maar een seconden of 15 te verstellen is en daarna niet meer, ook zal dan de stoel verwarming van deze stoel niet meer kunnen werken.
Mocht dat het geval zijn dan moet je dus nog 2 draden naar de bestuurders stoel trekken nl. de high en low can bus kabels.
Als je idrive hebt kun je deze makkelijk afhalen van die knop, dan hoef je maar weinig uit elkaar te halen.
Draden vanaf de middenconsole kun je zo onder de bekleding weg stoppen.
High/low can bus kun je herkennen dor dat de draden met elkaar gedraait zitten, ik dacht zo kwa kleur groen/oranje en oranje.
We are just 2 lost souls swimming in a fishbowl, year after year.
Gebruikersavatar
Roelie
Just getting started
Just getting started
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 mar 2014, 09:17
Type Auto: E91 320i
Locatie: Scheveningen

sjacie schreef:Hier de layout van de stekkers (zowel driver als passenger):

Driver:
Afbeelding

Passenger:
Afbeelding

Pin 13 en 7 heb je in ieder geval nodig voor de lendesteunen.
Ik heb ook afgelopen week mijn standaard (handmatig verstelbare) interieur vervangen voor een handmatig verstelbaar sportinterieur. Moest dus ook de draden trekken voor de opblaasbare zijwangen. Heel erg veel gehad aan deze informatie, waarvoor dank! :ja:
Echter ik heb de draden vervolgens in de gele stekker verwerkt door het aanschaffen van de contactbusjes. Als iemand de artikelcodes nodig heeft: het gaat om de stekkers 61130005197 (die is voor de 12V) en 61138364844 (voor de massa).
HAV318
Just getting started
Just getting started
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 feb 2014, 18:38

He Roelie,

Waar heb je onderdelen vandaan, of waar kan ik deze bestellen?

Ik ben ook begonnen met een interieur vervangproject en loop tegen aansluiten aan. Geen clou waar ik moet beginnen.

Groet.



Roelie schreef:
sjacie schreef:Hier de layout van de stekkers (zowel driver als passenger):

Driver:
Afbeelding

Passenger:
Afbeelding

Pin 13 en 7 heb je in ieder geval nodig voor de lendesteunen.
Ik heb ook afgelopen week mijn standaard (handmatig verstelbare) interieur vervangen voor een handmatig verstelbaar sportinterieur. Moest dus ook de draden trekken voor de opblaasbare zijwangen. Heel erg veel gehad aan deze informatie, waarvoor dank! :ja:
Echter ik heb de draden vervolgens in de gele stekker verwerkt door het aanschaffen van de contactbusjes. Als iemand de artikelcodes nodig heeft: het gaat om de stekkers 61130005197 (die is voor de 12V) en 61138364844 (voor de massa).
largeproject
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4723
Lid geworden op: 12 okt 2011, 18:30
Type Auto: E91 320d aut. high ex

Wat dacht je van een BMW dealer?? :roll:
We are just 2 lost souls swimming in a fishbowl, year after year.
Gebruikersavatar
Blue Raccoon
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2585
Lid geworden op: 04 jun 2017, 12:56

Ik heb mijn standaard (handmatig verstelbare) interieur vervangen voor een handmatig verstelbaar sportinterieur.
Moest dus ook de draden trekken voor de opblaasbare zijwangen.
Dus die schema komt goed van pas. :ja:

Heb de 61130005197 - Contactbus en 61138364844 - Contactbus ELO-Power 5,2x0,63 bij de dealer besteld.
moet er ook nog een zekering tussen ?? zo, ja heeft iemand part nummer ? of een linkje..

Moet nog wel even kijken hoe ik alles werkend krijg.
Moet er ook gecodeerd word en/of ingeleerd worden of moet alles werken als je goed heb aangesloten ?

Zie mijn E9X Showroom voor m'n BMW E90 LCI 318 ///M 2011 Montego Blue
Gebruikersavatar
Edje
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1834
Lid geworden op: 19 nov 2008, 12:48
Type Auto: BMW F11 525d automaat 2010
Locatie: Wijchen

Ik heb daar in 2010 een DiY voor gemaakt. Zal m Ff zoeken.
Een dag geen BMW gereden is een dag niet geleefd!
Gebruikersavatar
Edje
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1834
Lid geworden op: 19 nov 2008, 12:48
Type Auto: BMW F11 525d automaat 2010
Locatie: Wijchen

Gevonden viewtopic.php?f=2&t=2073&p=28609&hilit= ... che#p28609

Alleen door dat verdomde photobucket zijn de foto’s weg

Ik heb de foto’s nog, als ik de tijd vind zal ik de foto’s opnieuw plaatsen met umig of hoe heet dat.
Een dag geen BMW gereden is een dag niet geleefd!
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Exterieur/Interieur”