Tunex, speciale kortingen voor DriversForumleden

Als gespecialiseerd bedrijf in tuning ligt ons hart niet zozeer bij optische veranderingen van auto's maar bij het tunen (verhogen van het vermogen) van de motor.

Moderators: Beheerder, Moderator team

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Driver70
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 1988
Lid geworden op: 28 jun 2015, 12:30
Type Auto: BMW Z4 28i M
Locatie: Amersfoort

22 aug 2015, 22:11

Mosselman heeft tuning ontwikkeld op hun eigen 320i en M235i. Remap is klaar en zijn nu begonnen aan een uitlaatsysteem met racekat.


E89 Z4 28i M Safier Schwartz
F10 528i High Executive Luxury Sophistograu
F30 335i High Executive Luxury Imperialblau
E89 Z4 18i Pure Balance Alpinweiss III
E60 523i M Edition Tiefseeblau
E38 730i Individual
DennisM5
Seriously addicted
Seriously addicted
Berichten: 916
Lid geworden op: 19 mei 2011, 21:32
Type Auto: BMW F10 m5

23 aug 2015, 09:23

JD engineering is idd voor mijn gevoel de beste :ja: maar helaas alleen vag
F10 m5
Gebruikersavatar
Baardaap
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 185
Lid geworden op: 15 sep 2011, 18:56
Type Auto: De Baardmobiel

24 aug 2015, 10:20

BMWcoder schreef:Klopt helemaal! Het is niet zo moeilijk, maar er niks mis met de standaard chip schuivers. Verwacht er alleen niet het maximale van. Als je het maximale wil dan moeten ze uitlaatgas metingen doen op de testbank en je software daarop afstemmen. Ze moeten dan ook goed kijken of alles waardes wel kloppen en logisch zijn.
Overigens zijn er ook prutsers in de chiptuning wereld, deze passen de injector calibratie map aan waardoor er meer brandstof ingespoten wordt en dan heb je dus ingebouwde veiligheden overbrugd.
Een diesel tunen is trouwens veel makkelijker en minder risicovol dan een benzine motor. Gewoon wat meer brandstof erin en je hebt meer koppel, zo wordt 95% van de diesels gechipt. Benzine werkt heel anders.
Is het dan ook heel anders om een turbo vs NA motor te tunen? Zal toch ook wel een verschil moeten maken denk ik?
Mijn E88 125i Tunex Tuned@ 228wpk - Cyba Intake Scoops - Performance Nieren - Performance Uitlaat - Performance Intake - Performance Veerpootbrug - 3d Design Carbon Diffuser - Blacklines - FK Schroefset - Klutch SL14 003
Gebruikersavatar
BMWcoder
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 1550
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

24 aug 2015, 22:43

BeemerE30E91 schreef:Binnenkort gaat mijn e91 2011 320d lci naar BR-Performance omdat hun echt op maat maken en zelf de software schrijven.

Vergelijk het met echt spul of cheap chinees spul, zal allebei werken maar is het net zo op lang termijn???

Persoonlijk sla ik de kopie paste tuners over al is kost dat best veel moeite en tijd om dat te achterhalen.
Zelf software schrijven? Tabellen invullen bedoel je, want iets anders is het niet. Er wordt geen software geschreven maar alleen bestaande waardes aangepast.
Als de functionaliteit zou veranderen zou het pas echt gevaarlijk worden want de kans dat er dan bepaalde veiligheden niet meer werken is groot.

Die Chinese vergelijking zou ik niet willen maken, dat klopt hier niet. Achter de copy paste tuners zitten vaak namelijk grote Tuners die exact weten wat ze doen, files uitgebreid testen en daarmee juist beter kunnen zijn dan een op maat gemaakte tune door iemand die fouten kan maken en waarbij software niet gecontroleerd wordt door iemand anders. Overigens, aangezien het in principe alleen maar waardes verhogen is bij stage 1 tuning, kan daar niet zoveel mis gaan.
Een tune op maat is bij moderne diesel geen sprake van zoals we dat gewend zijn bij benzine motoren. Een diesel loopt altijd arm, meer brandstof geeft meer koppel, teveel geeft rook en hoge uitlaat gas temperatuur. Benzine moet daarentegen binnen een veel kleiner bandbreedte van lambda waardes draaien, anders krijg je veel sneller problemen. Een benzine heeft ook een gasklep om het vermogen te regelen, diesel wordt het vermogen geregeld met de hoeveelheid brandstof.

Bij het chippen van een diesel, zou ik gaan voor een tuner die een goede naam heeft, en sowieso een testrun op de bank maakt van voor en na. Of dat een standaard chippenschuiver is maakt niet zoveel uit, dan kan zelfs alleen maar beter zijn.
Overigens, er zijn ook genoeg tuners die jouw file uit de ecu trekken, uploaden naar een website van een grote tuner, deze sturen de aangepaste file dan vaak binnen een uur weer terug met de wensen die gevraagd zijn, dat kan stage 1 of 2 zijn, egr off, roetfilter uitschakelen, vmax verhogen, dtc codes verwijderen. Ik kan je zo 5 sites geven waar ze dat kunnen doen.

225€ voor een diesel te laten chippen is een mooie prijs, meer zou ik er niet voor uitgeven. Dan komt er vaak nog wel een testrun bij à 100-125€
BeemerE30E91
Just getting started
Just getting started
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 aug 2015, 22:16
Type Auto: E30 335i '87 & E91 320d '11
Locatie: Middelburg

24 aug 2015, 23:58

Yep dus BR Performance voor mij en ik stimuleer geen meelifters in de chiptuning , ieder voor zich 8)
Er zijn nog enkele waar ik aan dacht die ook verstand van zaken hebben maar je moet een keuze maken 001
Peter328i
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 dec 2012, 09:33
Type Auto: 1996 E36 Coupe 328i Bostongroen 242 pk
Locatie: Arnhem

01 sep 2015, 11:26

Dat de auto op de bank gaat zegt niets over software en hoe dat deze aangepast word en dat het maatwerk is.
Echt op maat betekent met uitlaatgasanalyse, en dat gebeurd bij geen enkele tuner zover ik weet omdat deze het wiel niet opnieuw gaan uitvinden bij het tunen van een standaard motor.
Het klopt wel dat de ene motor wat meer geeft dan de ander, zowel met als zonder tuning.
Iedere tuner begint over het algemeen met dezelfde aanpassingen, en daarna kan men steeds verder gaan afhankelijk van de meetresultaten en analyses.
Dat de ene tuner minder vraagt dan de ander heeft te maken met aantallen, reclame en sponsor budgetten e.d, sommige Tuners zijn juist duurder omdat ze software moeten inkopen, het zelf aanpassen kan goedkoper zijn dus vandaar dat prijs lang niet alles zegt.
Gebruikersavatar
Knot
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 359
Lid geworden op: 13 aug 2015, 12:20
Type Auto: BMW E60 520i

01 sep 2015, 12:50

BeemerE30E91 schreef:Yep dus BR Performance voor mij en ik stimuleer geen meelifters in de chiptuning , ieder voor zich 8)
Er zijn nog enkele waar ik aan dacht die ook verstand van zaken hebben maar je moet een keuze maken 001
Ben erg benieuwd naar je bevindingen en ook de betrouwbaarheid van de auto op de lange termijn. BR zou ook mijn keuze zijn.
BMW F20 120i 2017 - Honda Civic Type-S 2008 - Honda CBR600F4i 2002 - Honda SH300i 2018
Gebruikersavatar
Knot
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 359
Lid geworden op: 13 aug 2015, 12:20
Type Auto: BMW E60 520i

02 sep 2015, 22:31

Er zijn een aantal die hun F30 320i stage 2 getuned hebben (260pk/420nm).

Hoe komt deze eruit te zien, past die schaal aan automatisch of jank je m vol door de schaalverdeling heen?

Afbeelding
BMW F20 120i 2017 - Honda Civic Type-S 2008 - Honda CBR600F4i 2002 - Honda SH300i 2018
Switch
Seriously addicted
Seriously addicted
Berichten: 938
Lid geworden op: 16 okt 2014, 15:53

03 sep 2015, 15:15

Volgens mij gebeurt daar niets mee. Is een berekende waarde, dacht ik ergens gelezen te hebben. Volgens mij geeft ie zelfs maar de max aan wat je origineel hebt. Want waarom heeft mijn auto precies 380nm en niet 370 of 390? :)
:koffie:
Gebruikersavatar
Knot
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 359
Lid geworden op: 13 aug 2015, 12:20
Type Auto: BMW E60 520i

03 sep 2015, 15:58

MIjn auto heeft 270nm en max op de schaalverdeling is 320nm.

Als ik m echter via Tunex een update geef kan ie naar 420nm maar heb inmiddels begrepen dan de meters maximaal gaan wat de schaalverdeling toelaat en daar ook op blijven hangen, gaat niet in het rood of de schaalverdeling wordt niet bijgesteld inderdaad.
BMW F20 120i 2017 - Honda Civic Type-S 2008 - Honda CBR600F4i 2002 - Honda SH300i 2018
Plaats reactie

Terug naar “Tunex”