Tunex, speciale kortingen voor DriversForumleden

Als gespecialiseerd bedrijf in tuning ligt ons hart niet zozeer bij optische veranderingen van auto's maar bij het tunen (verhogen van het vermogen) van de motor.
Reinier
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 6272
Lid geworden op: 20 sep 2010, 22:40
Type Auto: Citroën DS3 1.6 eHDi / F31 320iA HE
Locatie: Zuid Holland

Vandaag om 10 uur een afspraak bij Tunex voor een stage 2 software upgrade (van 184 pk - 270 NM naar 260 pk - 420 NM). Om 9.55 reed ik het terrein op en heb me bij de balie gemeld. Formuliertje met naw, auto en voorkeur gegevens ingevuld. Plaats genomen in de wachtruimte waar ik zeker niet de enige was. De koffie/blikjes automaten, tv, spelcomputer voor de kids (had een iPad en KidiGo voor mijn kids meegenomen) en WiFi maakten de wachttijd plezierig. Ik was even bang dat de warmte een probleem zou worden maar de airco draaide gretig.

Het duurde met 3 uur en 15 minuten in totaal iets langer dan verwacht maar het resultaat is goed. De auto rijdt in z'n D en comfort lekker rustig en pakt net wat feller op als je het vraagt. Waar de automaat voorheen drie versnellingen terugschakelde doet hij er nu twee. Dit merk je ook in de D sport stand. In de S sport stand waan je jezelf absoluut niet meer in een 320i touring. Koppel is lekker en vermogen goed. De 335i zat nog net iets lager oo z'n maximale koppel maar trok vaak langer door. Ik heb wat filmpjes met verschillende voorkeuren (D comfort, D sport, M7, M6, M5, M4 accelereren vanaf 100 - 140 gemaakt waarbij de versnelling van 100 - 140 vlot verloopt. Ook nog twee vanaf stilstand tot 120 km/uur. Het handmatig schakelen in comfort gaat vlot en zonder turbolags oid. Doet je dit in de sportstand neigt de auto wat nerveus en wil hij slechts een ding....het eerste over de streep zijn.

Onderweg een aantal linkerbaanrijders op de rechterbaan opgevangen en (lekker irritant) voorgebleven, hehehe! M'n 335i gevoel kwam weer terug!

Mijn ervaring (lees:eerste indruk) van vandaag is positief en dat wilde ik graag delen!
Laatst gewijzigd door Reinier op 04 jul 2015, 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.


and now 'back on topic'.....

Afbeelding
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

:cool: Reinier, toch gedaan :ja:
Reinier
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 6272
Lid geworden op: 20 sep 2010, 22:40
Type Auto: Citroën DS3 1.6 eHDi / F31 320iA HE
Locatie: Zuid Holland

Ja lachen he Arjan. Lief is net gaan rijden en appte; "Whooooooop Here i go :evil: :D "...."Vet !!!!", nou dat zegt genoeg toch. Nu hopen dat ze oom agent op tijd spot voordat hij haar met een laser spot.

Is het iets voor jou? Of hem je hem al gepeperd?
and now 'back on topic'.....

Afbeelding
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Voorlopig blijft de mijne zoals hij is, ik heb geen M of sport onderstel. Als ik ga tunen naar 220Pk dan moet ik daar ook wat aan doen, daar heb ik geen zin in. Ik vind het comfort nu ook wel erg lekker.
Gebruikersavatar
Dejan
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16246
Lid geworden op: 08 jan 2011, 09:21

Lekker Reinierke, het was al te lang stil rond jouw bolide :ja:

Meer pk's dan de 328 :mrgreen:
Afbeelding

F30 330e (2016): viewtopic.php?f=66&t=20324 & E90N 318i (2010)
Past: F11 528i, E90 M3 (2010), F20 118i (2013), E92 330xD (2007), E46 318i (2005)
Reinier
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 6272
Lid geworden op: 20 sep 2010, 22:40
Type Auto: Citroën DS3 1.6 eHDi / F31 320iA HE
Locatie: Zuid Holland

Arjan schreef:Voorlopig blijft de mijne zoals hij is, ik heb geen M of sport onderstel. Als ik ga tunen naar 220Pk dan moet ik daar ook wat aan doen, daar heb ik geen zin in. Ik vind het comfort nu ook wel erg lekker.
Da's waar. Ik moet zeggen dat de touring zich prettig gedraagt en de wegligging met het m-onderstel icm het breedset goed voelt. Het is niet voor te stellen dat dit dezelfde auto is, he's unplugged! :mrgreen:
Dejan schreef:Lekker Reinierke, het was al te lang stil rond jouw bolide :ja:

Meer pk's dan de 328 :mrgreen:
Sorry Dejan, combinatie van veel drukte heeft andere prioriteiten voor laten gaan. Zal weer van vaker langskomen met m'n :Hammertime: hehehe!

De filmpjes staan te uploaden maar ik moet er vandoor dus nog even geduld. Zou het mooiste zijn als ik een splitscreen met een acceleratie van mijn 320i vs 335i kon maken
and now 'back on topic'.....

Afbeelding
Gebruikersavatar
Michiel
Administrator
Administrator
Berichten: 13592
Lid geworden op: 01 jun 2010, 19:52
Type Auto: E46 330Ci Cabrio M-tech II

Zal eens kijken wat ik voor je kan doen...
Drive it like you stole it...

E46 316i Black & Silverline - zwart 2004-2007
E90 318i 2010 - 2015
E39 Touring 540i Executive 2015 - 2017
F30 316i High Exe. M-sport 2015 -2020.
E46 330Ci Exe. M-tech II 2020 -
Gebruikersavatar
Ray187
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 306
Lid geworden op: 13 jul 2015, 16:06
Type Auto: F31 320i

hondema schreef:Heb mijn E91 3.20d laten tunen van 163pk/340NM naar 195pk/420NM bij Tunex en wauw wat een verschil 001
Hij trekt nu stukken beter in elke versnelling. Ook de gasrespons is enorm verbeterd, echt een aanrader dus
Nu je een jaar verder bent. Ben je er nog steeds tevreden mee?

Ik heb ook een e90 automaat 163pk diesel. Ik vind alleen de kosten zo laag in vergelijking met enkele andere tuners. Het scheelt de helft. Is dat vanwege de standaard software die ze inladen, zodat het ze een stuk minder tijd kost om je auto te tunen?

Ik vind dat onze auto weinig doet als ik 120 rij en dan het gas intrap/kickdown. Als ik het vergelijk met onze vorige auto e46 150pk handbak. Die was vlotter.

Bij chiptuning stage 2 staat ook DPF off+mechanisch.

Houdt dat in dat ze de software aanpassen, zodat hij geen verbranding meer doet en dat de DPF verwijderd wordt. Maar EGR afdoppen en software aanpassen komt er dan nog wel bij toch?
Mijn 320i M sport - viewtopic.php?f=66&t=25713
Coderen in Amersfoort+omgeving
Gebruikersavatar
eligius
Just getting started
Just getting started
Berichten: 40
Lid geworden op: 10 okt 2012, 15:47
Type Auto: E90 330d MT

Ik (hoewel je je niet tot mij richtte) ben nog steeds tevreden (330d naar 275 pk/600 Nm). :Klappen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ray187
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 306
Lid geworden op: 13 jul 2015, 16:06
Type Auto: F31 320i

Bedankt voor je reactie.

Hoe lang is dat geleden? En heb je tot nu toe nog niks gemerkt aan de auto ten nadele van de tuning bij Tunex?

Het is logisch dat er onderdelen sneller slijten als je het extra vermogen vaker aanspreekt. Maakt ook niks uit daar kies je bewust voor ;)
Mijn 320i M sport - viewtopic.php?f=66&t=25713
Coderen in Amersfoort+omgeving
hondema
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 128
Lid geworden op: 07 feb 2014, 19:47
Type Auto: BMW 3.20D High Executive M Sportpakket

Beste Ray ik ben nog steeds helemaal blij met de Tunex remap.
Er is helemaal niet kapot gegaan/ geen storingen helemaal goed dus.
Je raakt alleen heel snel gewend aan de krachttoename.

Ray187 schreef: Nu je een jaar verder bent. Ben je er nog steeds tevreden mee?

Ik heb ook een e90 automaat 163pk diesel. Ik vind alleen de kosten zo laag in vergelijking met enkele andere tuners. Het scheelt de helft. Is dat vanwege de standaard software die ze inladen, zodat het ze een stuk minder tijd kost om je auto te tunen?

Ik vind dat onze auto weinig doet als ik 120 rij en dan het gas intrap/kickdown. Als ik het vergelijk met onze vorige auto e46 150pk handbak. Die was vlotter.

Bij chiptuning stage 2 staat ook DPF off+mechanisch.

Houdt dat in dat ze de software aanpassen, zodat hij geen verbranding meer doet en dat de DPF verwijderd wordt. Maar EGR afdoppen en software aanpassen komt er dan nog wel bij toch?
Gebruikersavatar
Ray187
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 306
Lid geworden op: 13 jul 2015, 16:06
Type Auto: F31 320i

IS er toevallig iemand in omgeving Amersfoort met een E9x 320D automaat die van 340Nm naar 420Nm is gegaan? Ik zou graag het verschil eens willen meemaken, voordat ik de keus maak.
Mijn 320i M sport - viewtopic.php?f=66&t=25713
Coderen in Amersfoort+omgeving
Liflaf360
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 108
Lid geworden op: 14 dec 2010, 16:46
Type Auto: BMW F33 428Ia HE M-Pakket
Locatie: Regio Haaglanden

Interessant, maar kan de BMW dealer zien dat de auto getuned is? Hoe zit het met je fabrieksgarantie? Ben je die kwijt, wanneer BMW ziet dat het motormanagement is aangepast?
BMW i3s 2018 - Protonic Blue
F33 428i HE Cabrio + :Mpower: pakket - Glacier Silver
F30 328i HE Luxury Line - Saphir Schwarz
E93 330i HE Cabrio - Saphir Schwarz
E90 320i EDE - Tiefseeblau
E36 M3 - Daytona Violet
Gebruikersavatar
kevin78
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1814
Lid geworden op: 21 jun 2014, 18:13
Type Auto: BMW 535D M-Sport (F11)

Gaan we weer 005
Is echt al heel veel overgeschreven !! Maar om te antwoorden op je vragen : ja de tuning is zichtbaar en mochten er echt grote problemen zijn met je auto gaat BMW gegarandeerd moeilijk doen met je garantie.
:Mpower:

535D M-Sport (F11)
225D M-Sport (F22) sold
320D M-Sport (E91) sold
Liflaf360
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 108
Lid geworden op: 14 dec 2010, 16:46
Type Auto: BMW F33 428Ia HE M-Pakket
Locatie: Regio Haaglanden

kevin78 schreef:Gaan we weer 005
Is echt al heel veel overgeschreven !! Maar om te antwoorden op je vragen : ja de tuning is zichtbaar en mochten er echt grote problemen zijn met je auto gaat BMW gegarandeerd moeilijk doen met je garantie.
Over (bijna) alles is in dit forum wel geschreven, als je zo gaat beginnen kan je net zo goed het forum sluiten... :wink: maar bedankt voor je medewerking.
BMW i3s 2018 - Protonic Blue
F33 428i HE Cabrio + :Mpower: pakket - Glacier Silver
F30 328i HE Luxury Line - Saphir Schwarz
E93 330i HE Cabrio - Saphir Schwarz
E90 320i EDE - Tiefseeblau
E36 M3 - Daytona Violet
Plaats reactie

Terug naar “Tunex”