Tunex, speciale kortingen voor DriversForumleden

Als gespecialiseerd bedrijf in tuning ligt ons hart niet zozeer bij optische veranderingen van auto's maar bij het tunen (verhogen van het vermogen) van de motor.
Gebruikersavatar
Knot
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 366
Lid geworden op: 13 aug 2015, 12:20
Type Auto: BMW E84 X1 sDrive20i

Wat ik me dan afvraag, men staat toch ook achter hun product, valt er nog wat te regelen 50/50 oid?

Als je met een niet gechipte auto koud gaat trappen en loeiheet meteen uitzet zonder de turbo af te laten koelen gaat het m.i. eerder kapot dan wanneer je met verstand met een gechipte auto rijdt.


Gebruikersavatar
Knot
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 366
Lid geworden op: 13 aug 2015, 12:20
Type Auto: BMW E84 X1 sDrive20i

Het zijn overigens wel schappelijke prijzen van Tunex zie ik. BR vraagt gewoon 2x zoveel (voor dezelfde software mapping??)
Gebruikersavatar
Ray187
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 306
Lid geworden op: 13 jul 2015, 16:06
Type Auto: F31 320i

Het is zeker niet dezelfde mapping!!

BR is wel op maat en Tunex gebruikt een standaard instellingen die ze op elke 320D inlezen.
Mijn 320i M sport - viewtopic.php?f=66&t=25713
Coderen in Amersfoort+omgeving
Gebruikersavatar
Knot
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 366
Lid geworden op: 13 aug 2015, 12:20
Type Auto: BMW E84 X1 sDrive20i

Oke, echter JD is de VAG kenner en daar laadt men ook vaak een standard mapping in op een TDI of TSI en dat loopt vaak prima!
Peter328i
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 dec 2012, 09:33
Type Auto: 1996 E36 Coupe 328i Bostongroen 242 pk
Locatie: Arnhem

Ray187 schreef:Het is zeker niet dezelfde mapping!!

BR is wel op maat en Tunex gebruikt een standaard instellingen die ze op elke 320D inlezen.
Klinklare onzin

Tunex gebruikt geen standaard instelling maar past de originele software aan, net zoals BR.
Dat er ongeveer dezelfde aanpassingen doorgevoerd worden bij een standaard motor is logisch, een ervaren tuner weet wat hij aanpast en hoeft het wiel niet opnieuw uit te vinden bij het tunen van een standaard motor tenzij men een extreme tuning wil waarbij het uiterste uit de motor gehaald word.
Bij de een stage 1 of stage 2 met bank word er geen uitlaatgasanalyse gedaan bij vrijwel iedere tuner.
Dat de auto op een testbank gemeten word zegt niets over maatwerk of over de software.
Gebruikersavatar
Ray187
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 306
Lid geworden op: 13 jul 2015, 16:06
Type Auto: F31 320i

Peter328i schreef:
Ray187 schreef:Het is zeker niet dezelfde mapping!!

BR is wel op maat en Tunex gebruikt een standaard instellingen die ze op elke 320D inlezen.
Klinklare onzin

Tunex gebruikt geen standaard instelling maar past de originele software aan, net zoals BR.
Dat er ongeveer dezelfde aanpassingen doorgevoerd worden bij een standaard motor is logisch, een ervaren tuner weet wat hij aanpast en hoeft het wiel niet opnieuw uit te vinden bij het tunen van een standaard motor tenzij men een extreme tuning wil waarbij het uiterste uit de motor gehaald word.
Bij de een stage 1 of stage 2 met bank word er geen uitlaatgasanalyse gedaan bij vrijwel iedere tuner.
Dat de auto op een testbank gemeten word zegt niets over maatwerk of over de software.
Je bent zo,n beetje die eerste waarvan ik dit lees.

Waarom denk jij dat Tunex 2 x zo goedkoop is als de rest van de tuners als ze net zo goed zijn als de rest?
Mijn 320i M sport - viewtopic.php?f=66&t=25713
Coderen in Amersfoort+omgeving
Gebruikersavatar
performance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4575
Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
Type Auto: F82 M4 CS

Ik heb het ze gevraagd en het antwoord was dat Tunex bewust veel goedkoper is om marktaandeel te winnen.
Maar vergeet ook even niet dat de meeste tuners kaakchirurg prijzen hanteren he ga dat uurloon maar eens berekenen bij een volle dag bezetting
320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> :Mpower: E92> :Mpower: F82> :Mpower: F82 CS
Gebruikersavatar
Baardaap
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 185
Lid geworden op: 15 sep 2011, 18:56
Type Auto: De Baardmobiel

Ik ben bij Tunex geweest, dik een uur gewacht op de nieuwe mapping. Men heeft mij daar verzekerd dat ze de de CPU op maat opnieuw aan het programmeren waren.

Tunex is gewoon een toptent. (en ja ik ben onafhankelijk)

ZIP is bijvoorbeeld veel duurder omdat ze veel meer geld aan marketing uitgeven dan Tunex. Sommige tuners vragen verschillende bedragen voor bijvoorbeeld een 330d tenopzichte van een 730d. Terwijl het dezelfde motor en dus hetzelfde kunstje betreft. Staar je niet blind op de prijs, informeer bij de tuner zelf. Als je het niet vertrouwt, koop dan motorgarantie erbij. Ben je ook klaar. 008
Mijn E88 125i Tunex Tuned@ 228wpk - Cyba Intake Scoops - Performance Nieren - Performance Uitlaat - Performance Intake - Performance Veerpootbrug - 3d Design Carbon Diffuser - Blacklines - FK Schroefset - Klutch SL14 003
Gebruikersavatar
psycholander
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 2057
Lid geworden op: 13 aug 2013, 16:18
Type Auto: BMW X5 50e

Op maat is wel redelijk onzin.

Je kan niet binnen een uur een complete mapping schrijven en testen.

Enige wat ze op maat doen is dat ze hun waardes op de mapping van jou ECU leggen, zodat je wel altijd je eigen software heb. Uitlezen van jou ECU duurt nog het langste in dit proces.

Als een auto compleet standaard is gaan ze echt niet een specifieke mapping maken.
Gebruikersavatar
performance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4575
Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
Type Auto: F82 M4 CS

Helemaal mee eens en daar zijn ze ook duidelijk over als je het tenminste vraagt hoe het zit
320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> :Mpower: E92> :Mpower: F82> :Mpower: F82 CS
Gebruikersavatar
Pleiades
Just getting started
Just getting started
Berichten: 61
Lid geworden op: 16 nov 2013, 17:02

Geen enkele motor is hetzelfde. Het aantal pk's dat BMW opgeeft is een minimum wat de auto aan de krukas levert. Het kan heel goed zijn dat de ene BMW 335i 306 pk aan de krukas heeft terwijl een ander 312 pk heeft. Moeten die dan met dezelfde mapping gaan rijden? Ze gedragen zich allebei anders en zullen zodoende toch ook een andere mapping moeten hebben?

(Zo'n chip op maat is trouwens niets meer dan de parameters bijstellen tbv van jouw auto, je neemt dus een getunede mapping en die pas je aan aan de auto die je op de dyno hebt staan.)

Maarja als dat onzin is, dat moeten jullie zelf bepalen :ja:
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Klopt helemaal! Het is niet zo moeilijk, maar er niks mis met de standaard chip schuivers. Verwacht er alleen niet het maximale van. Als je het maximale wil dan moeten ze uitlaatgas metingen doen op de testbank en je software daarop afstemmen. Ze moeten dan ook goed kijken of alles waardes wel kloppen en logisch zijn.
Overigens zijn er ook prutsers in de chiptuning wereld, deze passen de injector calibratie map aan waardoor er meer brandstof ingespoten wordt en dan heb je dus ingebouwde veiligheden overbrugd.
Een diesel tunen is trouwens veel makkelijker en minder risicovol dan een benzine motor. Gewoon wat meer brandstof erin en je hebt meer koppel, zo wordt 95% van de diesels gechipt. Benzine werkt heel anders.
Gebruikersavatar
performance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4575
Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
Type Auto: F82 M4 CS

Ok, en wie in Nederland is er goed in benzine wagens chippen ?
320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> :Mpower: E92> :Mpower: F82> :Mpower: F82 CS
BeemerE30E91
Just getting started
Just getting started
Berichten: 63
Lid geworden op: 02 aug 2015, 22:16
Type Auto: E30 335i '87 & E91 320d '11
Locatie: Middelburg

Binnenkort gaat mijn e91 2011 320d lci naar BR-Performance omdat hun echt op maat maken en zelf de software schrijven.

Velen tuners maken van "kopie paste" het begrip "Op maat gemaakt" want uiteindelijk waarheid in zit want ooit is iemand geweest om het tot stand te krijgen en deze door te verkopen.
Als een tuner sowieso geen rollerbank heeft sorry not the real thing
Als een tuner binnen 2 uur klaar is sorry not the real thing
Vergelijk het met echt spul of cheap chinees spul, zal allebei werken maar is het net zo op lang termijn???

Ik heb ook een bmw e46 320d gehad en getuned bij Tunex en jawor ik was tevreden, lekker trekkracht en power jawor dik tevreden, was idd binnen 2 uurtjes klaar.

Nu we aantal jaren verder zijn vind ik het toch belangrijk dat men weet wat men doet want een fout in je software kan gewoon funest zijn voor je Beemer.
Persoonlijk sla ik de kopie paste tuners over al is kost dat best veel moeite en tijd om dat te achterhalen.
Met toeval ben ik er achtergekomen van sommige "tuners" die het net niet zijn omdat ze aankloppen bij de echte tuners die het moeten oplossen als het niet mee zit of niet werkt of er niet uitkomen.

Het is heel moeilijk om een goede eerlijke echte tuner te vinden en door al die reklame promotie marketing heen te kijken.
De prijs is altijd belangrijk en persoonlijk wil ik meer betalen voor een boer ,ambachtelijk of biologisch dan voor een supermarkt.

Kortom eind september gaat mijn Beemer als de brandweer :ja:
Gebruikersavatar
kevin78
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1814
Lid geworden op: 21 jun 2014, 18:13
Type Auto: BMW 535D M-Sport (F11)

performance schreef:Ok, en wie in Nederland is er goed in benzine wagens chippen ?
JD engeneering 001

Helaas geen bmw :duh:
:Mpower:

535D M-Sport (F11)
225D M-Sport (F22) sold
320D M-Sport (E91) sold
Plaats reactie

Terug naar “Tunex”