Wat ik me dan afvraag, men staat toch ook achter hun product, valt er nog wat te regelen 50/50 oid?
Als je met een niet gechipte auto koud gaat trappen en loeiheet meteen uitzet zonder de turbo af te laten koelen gaat het m.i. eerder kapot dan wanneer je met verstand met een gechipte auto rijdt.
Tunex, speciale kortingen voor DriversForumleden
- Ray187
- VIP Driver
- Berichten: 306
- Lid geworden op: 13 jul 2015, 16:06
- Type Auto: F31 320i
Het is zeker niet dezelfde mapping!!
BR is wel op maat en Tunex gebruikt een standaard instellingen die ze op elke 320D inlezen.
BR is wel op maat en Tunex gebruikt een standaard instellingen die ze op elke 320D inlezen.
Mijn 320i M sport - viewtopic.php?f=66&t=25713
Coderen in Amersfoort+omgeving
Coderen in Amersfoort+omgeving
-
- Being a part of it
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 28 dec 2012, 09:33
- Type Auto: 1996 E36 Coupe 328i Bostongroen 242 pk
- Locatie: Arnhem
Klinklare onzinRay187 schreef:Het is zeker niet dezelfde mapping!!
BR is wel op maat en Tunex gebruikt een standaard instellingen die ze op elke 320D inlezen.
Tunex gebruikt geen standaard instelling maar past de originele software aan, net zoals BR.
Dat er ongeveer dezelfde aanpassingen doorgevoerd worden bij een standaard motor is logisch, een ervaren tuner weet wat hij aanpast en hoeft het wiel niet opnieuw uit te vinden bij het tunen van een standaard motor tenzij men een extreme tuning wil waarbij het uiterste uit de motor gehaald word.
Bij de een stage 1 of stage 2 met bank word er geen uitlaatgasanalyse gedaan bij vrijwel iedere tuner.
Dat de auto op een testbank gemeten word zegt niets over maatwerk of over de software.
- Ray187
- VIP Driver
- Berichten: 306
- Lid geworden op: 13 jul 2015, 16:06
- Type Auto: F31 320i
Je bent zo,n beetje die eerste waarvan ik dit lees.Peter328i schreef:Klinklare onzinRay187 schreef:Het is zeker niet dezelfde mapping!!
BR is wel op maat en Tunex gebruikt een standaard instellingen die ze op elke 320D inlezen.
Tunex gebruikt geen standaard instelling maar past de originele software aan, net zoals BR.
Dat er ongeveer dezelfde aanpassingen doorgevoerd worden bij een standaard motor is logisch, een ervaren tuner weet wat hij aanpast en hoeft het wiel niet opnieuw uit te vinden bij het tunen van een standaard motor tenzij men een extreme tuning wil waarbij het uiterste uit de motor gehaald word.
Bij de een stage 1 of stage 2 met bank word er geen uitlaatgasanalyse gedaan bij vrijwel iedere tuner.
Dat de auto op een testbank gemeten word zegt niets over maatwerk of over de software.
Waarom denk jij dat Tunex 2 x zo goedkoop is als de rest van de tuners als ze net zo goed zijn als de rest?
Mijn 320i M sport - viewtopic.php?f=66&t=25713
Coderen in Amersfoort+omgeving
Coderen in Amersfoort+omgeving
- performance
- VIP Driver
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
- Type Auto: F82 M4 CS
Ik heb het ze gevraagd en het antwoord was dat Tunex bewust veel goedkoper is om marktaandeel te winnen.
Maar vergeet ook even niet dat de meeste tuners kaakchirurg prijzen hanteren he ga dat uurloon maar eens berekenen bij een volle dag bezetting
Maar vergeet ook even niet dat de meeste tuners kaakchirurg prijzen hanteren he ga dat uurloon maar eens berekenen bij een volle dag bezetting
320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> E92> F82> F82 CS
- Baardaap
- Being a part of it
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 15 sep 2011, 18:56
- Type Auto: De Baardmobiel
Ik ben bij Tunex geweest, dik een uur gewacht op de nieuwe mapping. Men heeft mij daar verzekerd dat ze de de CPU op maat opnieuw aan het programmeren waren.
Tunex is gewoon een toptent. (en ja ik ben onafhankelijk)
ZIP is bijvoorbeeld veel duurder omdat ze veel meer geld aan marketing uitgeven dan Tunex. Sommige tuners vragen verschillende bedragen voor bijvoorbeeld een 330d tenopzichte van een 730d. Terwijl het dezelfde motor en dus hetzelfde kunstje betreft. Staar je niet blind op de prijs, informeer bij de tuner zelf. Als je het niet vertrouwt, koop dan motorgarantie erbij. Ben je ook klaar.
Tunex is gewoon een toptent. (en ja ik ben onafhankelijk)
ZIP is bijvoorbeeld veel duurder omdat ze veel meer geld aan marketing uitgeven dan Tunex. Sommige tuners vragen verschillende bedragen voor bijvoorbeeld een 330d tenopzichte van een 730d. Terwijl het dezelfde motor en dus hetzelfde kunstje betreft. Staar je niet blind op de prijs, informeer bij de tuner zelf. Als je het niet vertrouwt, koop dan motorgarantie erbij. Ben je ook klaar.
Mijn E88 125i Tunex Tuned@ 228wpk - Cyba Intake Scoops - Performance Nieren - Performance Uitlaat - Performance Intake - Performance Veerpootbrug - 3d Design Carbon Diffuser - Blacklines - FK Schroefset - Klutch SL14
- psycholander
- Beyond salvation
- Berichten: 2057
- Lid geworden op: 13 aug 2013, 16:18
- Type Auto: BMW X5 50e
Op maat is wel redelijk onzin.
Je kan niet binnen een uur een complete mapping schrijven en testen.
Enige wat ze op maat doen is dat ze hun waardes op de mapping van jou ECU leggen, zodat je wel altijd je eigen software heb. Uitlezen van jou ECU duurt nog het langste in dit proces.
Als een auto compleet standaard is gaan ze echt niet een specifieke mapping maken.
Je kan niet binnen een uur een complete mapping schrijven en testen.
Enige wat ze op maat doen is dat ze hun waardes op de mapping van jou ECU leggen, zodat je wel altijd je eigen software heb. Uitlezen van jou ECU duurt nog het langste in dit proces.
Als een auto compleet standaard is gaan ze echt niet een specifieke mapping maken.
- performance
- VIP Driver
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
- Type Auto: F82 M4 CS
Helemaal mee eens en daar zijn ze ook duidelijk over als je het tenminste vraagt hoe het zit
320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> E92> F82> F82 CS
- Pleiades
- Just getting started
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 16 nov 2013, 17:02
Geen enkele motor is hetzelfde. Het aantal pk's dat BMW opgeeft is een minimum wat de auto aan de krukas levert. Het kan heel goed zijn dat de ene BMW 335i 306 pk aan de krukas heeft terwijl een ander 312 pk heeft. Moeten die dan met dezelfde mapping gaan rijden? Ze gedragen zich allebei anders en zullen zodoende toch ook een andere mapping moeten hebben?
(Zo'n chip op maat is trouwens niets meer dan de parameters bijstellen tbv van jouw auto, je neemt dus een getunede mapping en die pas je aan aan de auto die je op de dyno hebt staan.)
Maarja als dat onzin is, dat moeten jullie zelf bepalen
(Zo'n chip op maat is trouwens niets meer dan de parameters bijstellen tbv van jouw auto, je neemt dus een getunede mapping en die pas je aan aan de auto die je op de dyno hebt staan.)
Maarja als dat onzin is, dat moeten jullie zelf bepalen
- BMWcoder
- VIP Driver
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
- Type Auto: 335i e91 '06
- Locatie: Midden NL
Klopt helemaal! Het is niet zo moeilijk, maar er niks mis met de standaard chip schuivers. Verwacht er alleen niet het maximale van. Als je het maximale wil dan moeten ze uitlaatgas metingen doen op de testbank en je software daarop afstemmen. Ze moeten dan ook goed kijken of alles waardes wel kloppen en logisch zijn.
Overigens zijn er ook prutsers in de chiptuning wereld, deze passen de injector calibratie map aan waardoor er meer brandstof ingespoten wordt en dan heb je dus ingebouwde veiligheden overbrugd.
Een diesel tunen is trouwens veel makkelijker en minder risicovol dan een benzine motor. Gewoon wat meer brandstof erin en je hebt meer koppel, zo wordt 95% van de diesels gechipt. Benzine werkt heel anders.
Overigens zijn er ook prutsers in de chiptuning wereld, deze passen de injector calibratie map aan waardoor er meer brandstof ingespoten wordt en dan heb je dus ingebouwde veiligheden overbrugd.
Een diesel tunen is trouwens veel makkelijker en minder risicovol dan een benzine motor. Gewoon wat meer brandstof erin en je hebt meer koppel, zo wordt 95% van de diesels gechipt. Benzine werkt heel anders.
- performance
- VIP Driver
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
- Type Auto: F82 M4 CS
Ok, en wie in Nederland is er goed in benzine wagens chippen ?
320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> E92> F82> F82 CS
-
- Just getting started
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 02 aug 2015, 22:16
- Type Auto: E30 335i '87 & E91 320d '11
- Locatie: Middelburg
Binnenkort gaat mijn e91 2011 320d lci naar BR-Performance omdat hun echt op maat maken en zelf de software schrijven.
Velen tuners maken van "kopie paste" het begrip "Op maat gemaakt" want uiteindelijk waarheid in zit want ooit is iemand geweest om het tot stand te krijgen en deze door te verkopen.
Als een tuner sowieso geen rollerbank heeft sorry not the real thing
Als een tuner binnen 2 uur klaar is sorry not the real thing
Vergelijk het met echt spul of cheap chinees spul, zal allebei werken maar is het net zo op lang termijn???
Ik heb ook een bmw e46 320d gehad en getuned bij Tunex en jawor ik was tevreden, lekker trekkracht en power jawor dik tevreden, was idd binnen 2 uurtjes klaar.
Nu we aantal jaren verder zijn vind ik het toch belangrijk dat men weet wat men doet want een fout in je software kan gewoon funest zijn voor je Beemer.
Persoonlijk sla ik de kopie paste tuners over al is kost dat best veel moeite en tijd om dat te achterhalen.
Met toeval ben ik er achtergekomen van sommige "tuners" die het net niet zijn omdat ze aankloppen bij de echte tuners die het moeten oplossen als het niet mee zit of niet werkt of er niet uitkomen.
Het is heel moeilijk om een goede eerlijke echte tuner te vinden en door al die reklame promotie marketing heen te kijken.
De prijs is altijd belangrijk en persoonlijk wil ik meer betalen voor een boer ,ambachtelijk of biologisch dan voor een supermarkt.
Kortom eind september gaat mijn Beemer als de brandweer
Velen tuners maken van "kopie paste" het begrip "Op maat gemaakt" want uiteindelijk waarheid in zit want ooit is iemand geweest om het tot stand te krijgen en deze door te verkopen.
Als een tuner sowieso geen rollerbank heeft sorry not the real thing
Als een tuner binnen 2 uur klaar is sorry not the real thing
Vergelijk het met echt spul of cheap chinees spul, zal allebei werken maar is het net zo op lang termijn???
Ik heb ook een bmw e46 320d gehad en getuned bij Tunex en jawor ik was tevreden, lekker trekkracht en power jawor dik tevreden, was idd binnen 2 uurtjes klaar.
Nu we aantal jaren verder zijn vind ik het toch belangrijk dat men weet wat men doet want een fout in je software kan gewoon funest zijn voor je Beemer.
Persoonlijk sla ik de kopie paste tuners over al is kost dat best veel moeite en tijd om dat te achterhalen.
Met toeval ben ik er achtergekomen van sommige "tuners" die het net niet zijn omdat ze aankloppen bij de echte tuners die het moeten oplossen als het niet mee zit of niet werkt of er niet uitkomen.
Het is heel moeilijk om een goede eerlijke echte tuner te vinden en door al die reklame promotie marketing heen te kijken.
De prijs is altijd belangrijk en persoonlijk wil ik meer betalen voor een boer ,ambachtelijk of biologisch dan voor een supermarkt.
Kortom eind september gaat mijn Beemer als de brandweer