Vandaag een setje nieuwe achterbanden laten monteren.
Op aanraden van mijn banden man gekozen voor een semi-slick van Yokohama.
Ik ben benieuwd wat dit gaat geven in de regen.
Op droge weg lijken de banden perfect, na slechts een 50 km gereden te hebben merk ik duidelijk dat het tractie controle lampje minder flikkert
De Yakohama Advan Neova kan blijkbaar de 690 Nm wel op de weg brengen.
De Continentals die er hiervoor onder stonden konden dat niet met enorm tractieverlies tot gevolg.
Ook heb ik nu 265/30R19 ipv de 255 die ik eerst had.
Mijn 9.5 inch brede velg is nu mooier gevuld.
Volgende week naar autokeuring en zien wat zij hiervan vinden.
Volgens mijn PVG moet ik 255 hebben maar volgens de bandencentrale mag 265 ook nog, als dit niet zo is mag ik teruggaan om de smallere banden.
Yokohama semi-slick
- willem335dcoupe
- Getting the hang of it
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 04 aug 2010, 12:42
- Type Auto: E92 335 d coupe
- Locatie: Belg
-
- VIP Driver
- Berichten: 16598
- Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
- Type Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Op het droge zal je inderdaad een stuk meer grip heb, alleen denk ik dat dit averechts werkt als het nat is. Dan wordt het echt oppassen
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
- FAF
- VIP Driver
- Berichten: 7332
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 19:06
- Type Auto: F36 420i Grancoupe M-sport
De Yokohama Advan Neo AD-08 is eigenlijk geen semi slick hoor.
Deze band hoort in de categorie max performance klassen, die zit tussen de semi slick en een ultra high performance band.
Dus die gaat in de regen ook nog best redelijk, alleen met dat koppel.....?
Deze band hoort in de categorie max performance klassen, die zit tussen de semi slick en een ultra high performance band.
Dus die gaat in de regen ook nog best redelijk, alleen met dat koppel.....?
Laatst gewijzigd door FAF op 29 jul 2011, 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
- FAF
- VIP Driver
- Berichten: 7332
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 19:06
- Type Auto: F36 420i Grancoupe M-sport
Die banden zijn helemaal niet leverbaar in nederland.
Heb je de AD07-AD08?
Kun je die in België gewoon bestellen?
Die wil ik namelijk ook wel.......
Ps is het niks geworden met de Toyo R1r?
Gr FAF
Heb je de AD07-AD08?
Kun je die in België gewoon bestellen?
Die wil ik namelijk ook wel.......
Ps is het niks geworden met de Toyo R1r?
Gr FAF
-
- Beyond salvation
- Berichten: 2212
- Lid geworden op: 14 jun 2011, 20:06
- Type Auto: BMW E92
Klinkt goed, maar laat eens iets weten wat ze erover zeggen in de keuring, de meeste hebben trouwens die maat denk ik, en ik weet nog dat ze die in Belgie toelieten omdat ze gewoon de berekening doen volgens de pvg en de rolomtrek die een bepaald percentage mag afwijken.willem335dcoupe schreef: Volgende week naar autokeuring en zien wat zij hiervan vinden.
Volgens mijn PVG moet ik 255 hebben maar volgens de bandencentrale mag 265 ook nog, als dit niet zo is mag ik teruggaan om de smallere banden.
- willem335dcoupe
- Getting the hang of it
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 04 aug 2010, 12:42
- Type Auto: E92 335 d coupe
- Locatie: Belg
Op gebied van de maat moet het kunnen.
In België mag je 1 % afwijking hebben in rolomtrek en de 265 valt binnen die marge tov de 255.
@faf ik heb de AD08 gewoon te bestellen in België, waren 1 dag later binnen.
Deze morgen door de regen naar werk gereden en de banden geven evenveel of
even weinig grip dan de continentals vind ik. dat valt dus zeeeer goed mee, bij gewoon rijden geen wielspin
Dat was wel op een natte weg zonder echt plassen, dat moet ik dus nog testen.
Bij de rit terug naar huis was de baan lekker droog.
Eens een stukje goed doorgevlamd, wat een grip mijn BMW wordt gelijk onderstuurd .
Als het rijden op een echt natte baan goed meevalt gaan die banden ook op de vooras komen.
Nu liggen daar ook de continetals op maar de balans is nu toch een beetje zoek.
Bij het uitkomen van een zeer lange snelle bocht voelde ik gewoon de vooras grip verliezen ipv de gekende wielspin op de achteras.
In België mag je 1 % afwijking hebben in rolomtrek en de 265 valt binnen die marge tov de 255.
@faf ik heb de AD08 gewoon te bestellen in België, waren 1 dag later binnen.
Deze morgen door de regen naar werk gereden en de banden geven evenveel of
even weinig grip dan de continentals vind ik. dat valt dus zeeeer goed mee, bij gewoon rijden geen wielspin
Dat was wel op een natte weg zonder echt plassen, dat moet ik dus nog testen.
Bij de rit terug naar huis was de baan lekker droog.
Eens een stukje goed doorgevlamd, wat een grip mijn BMW wordt gelijk onderstuurd .
Als het rijden op een echt natte baan goed meevalt gaan die banden ook op de vooras komen.
Nu liggen daar ook de continetals op maar de balans is nu toch een beetje zoek.
Bij het uitkomen van een zeer lange snelle bocht voelde ik gewoon de vooras grip verliezen ipv de gekende wielspin op de achteras.
- Alpinadrachten
- VIP Driver
- Berichten: 3330
- Lid geworden op: 01 mei 2011, 11:05
- Type Auto: E91 executive
volgens mij moet jij eens filmpjes gaan maken.
Vinden we mooi1!!
Vinden we mooi1!!
Wil je echt een goede BMW specialist? Sikkema
- FAF
- VIP Driver
- Berichten: 7332
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 19:06
- Type Auto: F36 420i Grancoupe M-sport
willem335dcoupe schreef:Op gebied van de maat moet het kunnen.
In België mag je 1 % afwijking hebben in rolomtrek en de 265 valt binnen die marge tov de 255.
@faf ik heb de AD08 gewoon te bestellen in België, waren 1 dag later binnen.
Deze morgen door de regen naar werk gereden en de banden geven evenveel of
even weinig grip dan de continentals vind ik. dat valt dus zeeeer goed mee, bij gewoon rijden geen wielspin
Dat was wel op een natte weg zonder echt plassen, dat moet ik dus nog testen.
Bij de rit terug naar huis was de baan lekker droog.
Eens een stukje goed doorgevlamd, wat een grip mijn BMW wordt gelijk onderstuurd .
Als het rijden op een echt natte baan goed meevalt gaan die banden ook op de vooras komen.
Nu liggen daar ook de continetals op maar de balans is nu toch een beetje zoek.
Bij het uitkomen van een zeer lange snelle bocht voelde ik gewoon de vooras grip verliezen ipv de gekende wielspin op de achteras.
Damn dat is een zeer interessant bandje, veel goeds over gelezen ook.
Komt in de categorie extreme performance altijd als winnaar (dry grip een steering respons) naar boven.
http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp ... Neova+AD08
Dat je E92 nu onderstuurd is lijkt me geen verassing toch?
Mijn advies om ze voor ook snel te wisselen....
Hoor graag hoe de E92 dan gript, omdat nieuwe (betere) banden juist op de stuuras het verschil maken!
Zou je bij gelegenheid eens kunnen vragen of ze deze ook in 225-40-18 & 255-35-18 leveren?
Gr FAF
- willem335dcoupe
- Getting the hang of it
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 04 aug 2010, 12:42
- Type Auto: E92 335 d coupe
- Locatie: Belg
Faf de banden zijn zeker verkrijgbaar in uw maten.
http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp ... Neova+AD08" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb er nu toch ook al eens een keertje mee in zware regen gereden en de banden zijn dan zeer goed te rijden, ze geven dan voldoende grip bij normale rijstijl.
Als het gas al eens wat dieper gaat kan de tractiecontrole alles goed binnen de perken houden.
Dus alles is een beetje hetzelfde dan met de Contineltals die ik hiervoor had.
Verder ben ik vandaag door de keuring gereden.
Alles in orde behalve een opmerking van tununig omtrent de banden is omdat ze een afwijkende maat hebben met minder dan 1% verschil. Geen probleem dus, enkel 7 euro extra te betalen voor de tuning keuring
http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp ... Neova+AD08" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb er nu toch ook al eens een keertje mee in zware regen gereden en de banden zijn dan zeer goed te rijden, ze geven dan voldoende grip bij normale rijstijl.
Als het gas al eens wat dieper gaat kan de tractiecontrole alles goed binnen de perken houden.
Dus alles is een beetje hetzelfde dan met de Contineltals die ik hiervoor had.
Verder ben ik vandaag door de keuring gereden.
Alles in orde behalve een opmerking van tununig omtrent de banden is omdat ze een afwijkende maat hebben met minder dan 1% verschil. Geen probleem dus, enkel 7 euro extra te betalen voor de tuning keuring
- Arjan
- Administrator
- Berichten: 24792
- Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
- Type Auto: IX1 xdrive30
We hebben het er wel eens over gehad bij een meeting, maar ik verbaas me er over hoe streng ze zijn bij de keuring in Belgie.willem335dcoupe schreef:
Verder ben ik vandaag door de keuring gereden.
Alles in orde behalve een opmerking van tununig omtrent de banden is omdat ze een afwijkende maat hebben met minder dan 1% verschil. Geen probleem dus, enkel 7 euro extra te betalen voor de tuning keuring
- Joop
- Moderator
- Berichten: 15843
- Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
- Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport
...da's gewoon verkapte belasting...
...zelfs het afslijten van je band vanaf nieuw tot volledig glad (lees: slicks) is al bijna een 2-3% afwijking in rolomtrek...
...zelfs het afslijten van je band vanaf nieuw tot volledig glad (lees: slicks) is al bijna een 2-3% afwijking in rolomtrek...
- willem335dcoupe
- Getting the hang of it
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 04 aug 2010, 12:42
- Type Auto: E92 335 d coupe
- Locatie: Belg
Ik noem dit liever diefstalJoop schreef:...da's gewoon verkapte belasting...
-
- Seriously addicted
- Berichten: 761
- Lid geworden op: 16 nov 2010, 14:49
- Type Auto: BMW E36 325i, Mini Cooper Coupé S, Noble M12
- Locatie: GLD * 2 (GeLDerland & Greater LonDon)
Volgens mij is dat in de basis hetzelfde.willem335dcoupe schreef:Ik noem dit liever diefstalJoop schreef:...da's gewoon verkapte belasting...
Verschil is dat je bij belasting weet door wie je bestolen wordt, en het is herhalend
I HAVE SEXDAILY.
I MEAN, DYSLEXIA.
FCUK!
I MEAN, DYSLEXIA.
FCUK!
- willem335dcoupe
- Getting the hang of it
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 04 aug 2010, 12:42
- Type Auto: E92 335 d coupe
- Locatie: Belg
Nog eens even een update over mijn banden.
Ze slijten niet sneller dan ander banden, wat wel goed is.
Ik vind wel dat ze grip beginnen verliezen.
Bij een stevige acceleratie vanaf M2 uit stilstand zet ik 2 strepen tot de automaat naar 3 gaat met veel rook en dus tractie verlies. Ik ga dus op zoek naar iets beter voor volgende zomer.
Dus de banden zijn te koop met no zeker 6 mm profiel
Ze slijten niet sneller dan ander banden, wat wel goed is.
Ik vind wel dat ze grip beginnen verliezen.
Bij een stevige acceleratie vanaf M2 uit stilstand zet ik 2 strepen tot de automaat naar 3 gaat met veel rook en dus tractie verlies. Ik ga dus op zoek naar iets beter voor volgende zomer.
Dus de banden zijn te koop met no zeker 6 mm profiel