Hebben jullie ervaring met snelle remblokslijtage; achter. Volgens de voertuigstatus moeten deze al bij 20.000km vervangen worden. (reguliere beurt 31000km) Heb nog nooit eerder zo snel een blokkenwissel gehad bij E60/E91 dan wel MB C of E-klasse.
Als ik elke 20000km nwe remblokken achter moet hebben zet ik em liever zelf op m'n brug. Zouden deze normaal te vervangen zijn of loop je vast op resetten? Overigens staan de remblokken voor, op 40000km.
2 jaar terug bij proefritten met een nwe 5 (F10) viel de melding van snelle slijtage me ook al op.
MVG
Peter de Bruin
snelle remblokslijtage
- Peer
- VIP Driver
- Berichten: 14956
- Lid geworden op: 04 jan 2011, 08:32
- Type Auto: G20 330e HE M-Sport Performance
Ik meen voor op 60k en achter op 30k.
En ja dat valt mij ook op.
Eea is natuurlijk ook afhankelijk van je rijstijl / km's snelweg etc. Kortom de BC past zich aan.
En ja dat valt mij ook op.
Eea is natuurlijk ook afhankelijk van je rijstijl / km's snelweg etc. Kortom de BC past zich aan.
G20 330e
G30 520i
F39 Sdrive 2.0i
F20 LCI 118i
F30 328i
E60 535d (te vinden op dit forum)
E90 LCI 325i (te vinden op dit forum)
E91 330d (te vinden op dit forum)
E46 320d
E30 316
E21 320
E21 320i
G30 520i
F39 Sdrive 2.0i
F20 LCI 118i
F30 328i
E60 535d (te vinden op dit forum)
E90 LCI 325i (te vinden op dit forum)
E91 330d (te vinden op dit forum)
E46 320d
E30 316
E21 320
E21 320i
-
- VIP Driver
- Berichten: 3600
- Lid geworden op: 18 aug 2010, 14:12
- Locatie: Noord-Holland
Doe je wel heel snel..... mijn 330d heeft 90dkm met de voorste blokken gedaan en de achterste zijn nog origineel.
Wel zie je vaak bij krachtige motoren dat de achterste blokken sneller slijten (vanwege DSC/tractiecontrole ingrijpen).
Maar ik vind 20k met je achterblokken en 40k met je voorblokken niet echt normaal hoor..... zou met jouw auto toch zeker 100dkm moeten zijn (met normaal gebruik)
Wel zie je vaak bij krachtige motoren dat de achterste blokken sneller slijten (vanwege DSC/tractiecontrole ingrijpen).
Maar ik vind 20k met je achterblokken en 40k met je voorblokken niet echt normaal hoor..... zou met jouw auto toch zeker 100dkm moeten zijn (met normaal gebruik)
- Peer
- VIP Driver
- Berichten: 14956
- Lid geworden op: 04 jan 2011, 08:32
- Type Auto: G20 330e HE M-Sport Performance
Ik heb inmiddels 18k gereden met mijn Bimmer en de kmstand in de BC voor 60k en achter 30k staan er al vanaf het begin in en is nog niet veranderd.
G20 330e
G30 520i
F39 Sdrive 2.0i
F20 LCI 118i
F30 328i
E60 535d (te vinden op dit forum)
E90 LCI 325i (te vinden op dit forum)
E91 330d (te vinden op dit forum)
E46 320d
E30 316
E21 320
E21 320i
G30 520i
F39 Sdrive 2.0i
F20 LCI 118i
F30 328i
E60 535d (te vinden op dit forum)
E90 LCI 325i (te vinden op dit forum)
E91 330d (te vinden op dit forum)
E46 320d
E30 316
E21 320
E21 320i
-
- Just getting started
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 31 mei 2012, 19:42
- Type Auto: BMW 316d F30 Innovation HE
Ik heb overigens een 316d. Verbruik zo rond de 1 op 18, rijdt wel hard op de snelweg, maar dat mag het toch niet zijn? Kortom ik rem niet constant ruig, heb ze ook voorzichtig een paar honderd kilometer ingereden. En zoals aangegeven; ik deed altijd vrij lang met m'n remblokken. Wel was mijn ervaring (zeker met een automaat) dat juist voor snel slijt. Het schijnt idd zo te zijn, dat ESP ed. de achterblokken laat meewerken; wellicht iets te enthousiast bij deze 3?
-
- Just getting started
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 21 nov 2011, 09:29
- Type Auto: BMW F10 LCI 528xi xDrive High Luxury
- Locatie: Enschede
Wist helemaal niet dat de achterste remblokken harder slijten dan de voorste, dacht altijd dat bij het remmen al het massa juist op de voorwielen gaat drukken waardoor de remmen het voorin zwaarder hebben.
-
- Just getting started
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 21 mei 2012, 09:12
- Type Auto: F30 318d
- Locatie: België
Zoals reeds gezegd, de BC past dit telkens aan... lijkt snel te gaan in het begin, maar neemt daarna af.
De laatste keer met mijn E90 heb ik nog 15.000km gereden terwijl de BC bleef hangen op 4.000km alvorens de blokjes dienden te worden vervangen.
Ze kunnen minstens 50.000km mee.
De laatste keer met mijn E90 heb ik nog 15.000km gereden terwijl de BC bleef hangen op 4.000km alvorens de blokjes dienden te worden vervangen.
Ze kunnen minstens 50.000km mee.
- Peer
- VIP Driver
- Berichten: 14956
- Lid geworden op: 04 jan 2011, 08:32
- Type Auto: G20 330e HE M-Sport Performance
xit2050 schreef:Zoals reeds gezegd, de BC past dit telkens aan... lijkt snel te gaan in het begin, maar neemt daarna af.
De laatste keer met mijn E90 heb ik nog 15.000km gereden terwijl de BC bleef hangen op 4.000km alvorens de blokjes dienden te worden vervangen.
Ze kunnen minstens 50.000km mee.
G20 330e
G30 520i
F39 Sdrive 2.0i
F20 LCI 118i
F30 328i
E60 535d (te vinden op dit forum)
E90 LCI 325i (te vinden op dit forum)
E91 330d (te vinden op dit forum)
E46 320d
E30 316
E21 320
E21 320i
G30 520i
F39 Sdrive 2.0i
F20 LCI 118i
F30 328i
E60 535d (te vinden op dit forum)
E90 LCI 325i (te vinden op dit forum)
E91 330d (te vinden op dit forum)
E46 320d
E30 316
E21 320
E21 320i
-
- Beyond salvation
- Berichten: 1386
- Lid geworden op: 12 aug 2010, 16:30
- Type Auto: E90 330dA, Beek remap 274PK/630Nm
- Locatie: Omgeving Rotterdam
De voor en achterblokken (en schijven) zijn bij mij op 85.000km vervangen. Blokken zouden overigens wel sneller kunnen gaan bij sportief rijgedrag. Ik heb bij vrienden meegemaakt dat ze toch echt bij de 25K km vervangen moesten worden.
E90 330D automaat
- FAF
- VIP Driver
- Berichten: 7332
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 19:06
- Type Auto: F36 420i Grancoupe M-sport
Op de snelweg slijten ze natuurlijk harden dan bij lagere snelheden in de stad.
Misschien moet je er toch maar eens op letten dat je op tijd je gas loslaat als een auto naar links komt.
Vaak blijven bestuurders te lang op het gas waardoor de remmen onnodig vaak worden aangesproken.
Succes,
FAF
Misschien moet je er toch maar eens op letten dat je op tijd je gas loslaat als een auto naar links komt.
Vaak blijven bestuurders te lang op het gas waardoor de remmen onnodig vaak worden aangesproken.
Succes,
FAF
- highperformance
- VIP Driver
- Berichten: 9970
- Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
- Type Auto: F30 330E
- Locatie: Den Haag
gas los.... dan moet je toch knipperen met groot licht?FAF schreef:Op de snelweg slijten ze natuurlijk harden dan bij lagere snelheden in de stad.
Misschien moet je er toch maar eens op letten dat je op tijd je gas loslaat als een auto naar links komt.
Vaak blijven bestuurders te lang op het gas waardoor de remmen onnodig vaak worden aangesproken.
Succes,
FAF
- highperformance
- VIP Driver
- Berichten: 9970
- Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
- Type Auto: F30 330E
- Locatie: Den Haag
Ik zie het als gevaar als iemand in de weg rijdt... en dat wil ik, zo veilig als ik ben, voorkomenFAF schreef:Ook een manier, totaal anders maar niet minder effectief HP!
Doe je wel rustig aan met die claxon, hangt een flink boetebedrag aan namelijk.....
-
- Being a part of it
- Berichten: 230
- Lid geworden op: 24 mar 2012, 21:57
- Type Auto: BMW 320E business edition plus - high executive
Hogere remblokkenslijtage komt vooral voor op wagens met automaat omdat de motor blijft 'doorduwen' tijdens afremmen in tegenstelling tot een handbak die meeremt, zeker als je terugschakelt.
Dit speelt ook met stationair kruipen/filerijden, continue tractie op de achterwielen en rem erop.
Was bij mijn audi ook zo, daar gingen hierdoor de voorste remblokken als eerste eruit ivm voorwielaandrijving en automaat.
Grt newf30
Dit speelt ook met stationair kruipen/filerijden, continue tractie op de achterwielen en rem erop.
Was bij mijn audi ook zo, daar gingen hierdoor de voorste remblokken als eerste eruit ivm voorwielaandrijving en automaat.
Grt newf30
Audi A4, BMW 320i, Volvo V60 TE, Polestar 2, BMW 320E
- MTBMW
- Being a part of it
- Berichten: 219
- Lid geworden op: 25 jan 2012, 22:07
- Type Auto: F31 328iA M-Sport & BMW 118i
Ik ben vorige week met een groep (via Autovisie) door de Dolomieten gereden en mijn remblokken zijn nu na 25000km aardig op. De BC zegt nog 3000km te gaan. 5 dagen lang zijn we de mooiste passen op en afgegaan. Dat ging er stevig aan toe. Ik heb geleerd dat de auto´s met grotere cilinderinhoud nauwelijks hoefden te remmen. De Aston Martin DB9, Ferrari F12 Berlinetta in ons gezelschap met beide een cilinderinhoud van ca. 6 liter remden zo hard af op de motor dat hun remmen zelden werden aangesproken.newf30 schreef:Hogere remblokkenslijtage komt vooral voor op wagens met automaat omdat de motor blijft 'doorduwen' tijdens afremmen in tegenstelling tot een handbak die meeremt, zeker als je terugschakelt.
Dit speelt ook met stationair kruipen/filerijden, continue tractie op de achterwielen en rem erop.
Was bij mijn audi ook zo, daar gingen hierdoor de voorste remblokken als eerste eruit ivm voorwielaandrijving en automaat.
Grt newf30