M54B30 geen compressie

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
cossie293
Just getting started
Just getting started
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 sep 2012, 20:58

Hallo allemaal , dit is mijn 1ste post hier dus vergeef me als ik iets fout doe .
Ik zit met een groot probleem.
Heb hier een BMW Z4 van 2006 staan met een 3.0 M54B30 motor. Het was de bedoeling om even een klein beurtje te doen terwijl de eigenaar op vakantie is.
Na enkele dagen wil ik de auto verplaatsen en draai aan de sleutel maar de auto maakt geen aanstalten om aan te slaan . Ik had daarvoor de auto al 2x verplaatst zonder probleem.
Even onder de kap gekeken , misschien een marter in gezeten , maar niks van schade te zien. Vervolgens een bougie eruit gedraaid , helemaal nat van benzine. Ontsteking gecontroleerd , ok , goede vonk . Daarna maar eens compressie gemeten : cylinder 1, 10bar , 2 , 6bar, 3, niks ......... WTF !!!! De eigenaar heeft net 4000km gereden tijdens een eerdere vakantie zonder een enkel probleem. Wat is er in godsnaam gebeurd ? De auto heeft 120.000km gelopen en is perfect onderhouden. Uiteraard op internet gezocht ,bij sommige bmw`s verspringd af en toe de distributieketting . Dus stand van nokkenassen gecontroleerd , staan volgens mij goed . De vierkanten aan de achterzijde staan perfect evenwijdig.

HELP :(


Bartholometicus
Seriously addicted
Seriously addicted
Berichten: 1232
Lid geworden op: 02 jan 2012, 22:38
Type Auto: e91 '06 zwart
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Hallo Cossie,

Ik zou me eerst even voorstellen in de juiste rubriek voor je vragen begint te stellen. Dat is wel zo netjes en een regel op dit forum. Bovendien zal een van de moderators dit op slot gooien tot je het gedaan hebben...

Kijk even in de forumindex waar je je voor kan stellen :D
Wie heeft de komkommer eigenlijk uitgevonden?
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Idd eerst even voorstellen graag.

Thanks :ja:
Gebruikersavatar
Marc
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 14738
Lid geworden op: 13 jul 2010, 11:24
Type Auto: E71 BMW X6 50i Xdrive
Locatie: Rosmalen

longdude schreef:Idd eerst even voorstellen graag.

Thanks :ja:

Bedankt voor het voorstellen, het topic is weer open.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

En de andere cilinders ook geen compressie of alleen 3 en kon je niet bij de rest? Met 1 cilinder zonder compressie zou hij wel aan moeten slaan maar beroerd lopen. Vreemd ook dat verschil in drukken....

Weet je ook zeker dat je brandstof krijgt? Ik zou niet uitgaan van alleen wat nattigheid bij een bougie namelijk.
BartM3
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2371
Lid geworden op: 23 nov 2008, 16:05
Type Auto: E93 M3 - Rubinschwarz
Locatie: Noord-Brabant

Luchtmassameter ok? Misschien bij de kleine beurt het luchtfilter niet goed gemonteerd waardoor hij teveel of te weinig lucht krijgt? Heb er niet zoveel verstand van, maar misschien is het een idee...?

Sorry, ik zou willen dat ik meer voor je kon betekenen!
Een M3 rijden door de hele dag papieren tijgers te temmen... Kan het nog beter?
Gebruikersavatar
monkey
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 552
Lid geworden op: 21 apr 2012, 16:56
Type Auto: BMW E91 320D '08
Locatie: close to leeuwarden

wat heb je tot nu toe gedaan aan de auto?
ff dat op een rijtje zetten en alles nog een keer doen, wie weet heb je iets heel simpels fout gedaan en maak je het, door nog een keer te doen, weer goed

luchtmassameter kan geen compressie verlies veroorzaken, wel of geen meter, lucht moet wel de cilinder in kunnen komen.

draaid het blok wel soepel rond?
BMW and KTM
all 3 letter brands are great!
Gebruikersavatar
Peej
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 997
Lid geworden op: 07 jul 2008, 19:08
Type Auto: F21 120i M-Sport Shadow Edition
Locatie: Dordrecht

Heb je volgas de compressie gemeten?
Plaats reactie

Terug naar “E85/E86: Motorisch/Performance”