De nieuwe 4er coupe (F32)

Plaats reactie
Gebruikersavatar
E92fan
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 jan 2012, 15:39

Het zal vast wel aan mij liggen, maar 7 jaar na de introductie van de E92 ziet dat interieur er nog erg mooi strak, modern en tijdloos uit. Elke keer als ik erin zit fascineer ik me weer hoe mooi alles eruit ziet. Datzelfde heb ik minder met de F32 interieur. Maar ja, ik moest ook wennen aan het E92 'jaguar x-type-achtige' strakke lijnen bij overstap van E46 naar E92. Dus het heeft tijd nodig denk ik.

Oordeel zelf maar:
Afbeelding

Mijn mening:
1. De alu-onderdelen ogen cheaper bij de F32
2. Het standaardstuur oogt minder sportief
3. Dat 'opgeplakte' navi-scherm bevalt me niet, heb het liever weggewerkt in interieur
4. Die extra deurgreep aan rijderskant had de E92 niet en was ook niet nodig.
5. De 'alu' omlijning rond radio staat cheap, hou het strak en simpel zoals de E92
6. De automaatpook is minder mooi en sportief als de E92
7. De schuine belijning boven op dashboard o.a. oogt te druk en minder harmonieus.

Enige positieve punt wat ik zie aan interieur is dat de F32 de ventilatieroosters mooi heeft gehouden.


Gebruikersavatar
cajo
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 841
Lid geworden op: 26 feb 2010, 20:20
Type Auto: G20 330i (High Executive)

Alleen met het laatste ben ik het eens :wink:
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Versnellingspook voor de bak is voor de gewone automaat. De sportautomaat heeft een ander pookje die meer op die van de DCT bak lijkt...

...je zoekt ook wel de meest stoffige uitvoering van de F32 op... :wink:

In de praktijk weinig kwaliteit verschil tussen de E92 en F32 in materialen e.d. hoor. Het in het dashboard gestoken schermpje went snel, al zou ik een geïntegreerd scherm ook wel aardiger.
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
76chriss
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 133
Lid geworden op: 18 dec 2011, 20:08
Type Auto: BMW 1M VO

Vind het interieur van de F3x ook echt een enorme misser.
tique
Just getting started
Just getting started
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 nov 2011, 21:37
Type Auto: BMW E91/BMW E85
Locatie: Opmeer

Het entertainment scherm is niet goed in de nwe BMW's.

Als of het een los scherm is. Net als of je je ouderwetse tom tom op het dashboard zet.

Vergeet hem er niet af te halen als je parkeer. :duh:

En stuur is ook niet top.

Verder vind ik het wel mooi hoor.

En de deurhandgreep links vind ik echt beter. Handig om vast te houden. en symetrie. Zal die gast uit naarden vesting ook wel mooi vinden. (alleen die zou alles liever wit hebben :lol: :P )
Gebruikersavatar
E92fan
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 jan 2012, 15:39

Ik denk dat de M-pakket een must wordt en hij vaker met M pakket gespot zal worden. Let vooral op de M zijskirt, die is imo veel mooier geworden dan de E92 M pakket, meer symmetrie. Persoonlijk lijkt het M pakket iets 'ordinair' zal ogen voor velen, vooral de 'sleuven' aan beide uiteinden achter. Niets mis mee, Desondanks staat het wel stoer.
Als ik een zou bestellen, dan wordt het zeker M pakket.

Hier een mooie impressie:
[youtube][/youtube]

Hier een (helaas niet vertaalde) goed Turkse review, het gedeelte van de entertainment in het midden doet me erg denken aan de Franse auto's: megane achting. Mooie kleuren en uitvoeringen trouwens in deze review!

[youtube][/youtube]
NickB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 6809
Lid geworden op: 20 mei 2011, 10:14
Locatie: NH

Wat dacht je van die voorkant..

Sorry dat ik het zeg maar een non-M pakket F31 en nu deze F32 non M-pakket, lijkt net of er een olifant op de motorkap heeft gezeten.

M-pakket really is a must in my eyes..

Maar goed, ik denk niet dat BMW daar van baalt, dat er nu een heleboel M-pakketjes besteld gaan worden waarschijnlijk. :)
320iCoupe
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 473
Lid geworden op: 01 mar 2013, 10:10
Type Auto: Bmw 320i E92 2008
Locatie: Zuid-Holland

Ik vind mijn E92 interieur mooier dan de nieuwe F32 :oops: , kwestie van wennen aan de nog kalere uitstraling :|

Enkel vol optie F32, zou hem mischieeeeeeeeen kunnen overtreffen :roll:, vind persoonlijk die sport stuur (in de video) bij de F32 te dunnetjes & kaal ...... :|

Afbeelding
Afbeelding Kiekje van mijn interieur
174 Pk uit een ongeblazen 2.0 liter motor, wat wil je nog meer?
Gebruikersavatar
cajo
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 841
Lid geworden op: 26 feb 2010, 20:20
Type Auto: G20 330i (High Executive)

Vond ik ook, tot ik twee weken in mijn eerste F 30 reed...toen was ik helemaal om.
Als ik nu in een E92 ga zitten voelt het echt als terug in de tijd.
Alhoewel het een bloedmooie auto blijft :ja:
CaptainPeter
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 1760
Lid geworden op: 17 dec 2009, 18:14
Type Auto: F20 lci 118iA Exe Sportline
Locatie: Zuid Holland

cajo schreef:Vond ik ook, tot ik twee weken in mijn eerste F 30 reed...toen was ik helemaal om.
Als ik nu in een E92 ga zitten voelt het echt als terug in de tijd.
Alhoewel het een bloedmooie auto blijft :ja:
+1,

Dat gevoel heb ik ook als ik van m,n f20 overstap in een E9#.

Wat overigens ook vrij logisch is natuurlijk.....
BMW 118i Sportline.......Het Verhaal!

Zin en vooral.......Onzin!

"With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high"
-Ayrton Senna-
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

If Clarkson says its right, than it should be really good... ;-)
Jeremy Clarkson: BMW 435i M Sport is Proof That Less Can Be More
Jeremy Clarkson's review of the 435i M Sport in the The Sunday Times certainly starts off rather dour.
So I was surprised and, yes, a little bit disappointed when I put my foot down for the first time in BMW’s new 435i coupé. This is the sporty two-door version of the 3-series. In the past it would have been called the 3-series coupé but BMW has decided to give it a name of its own, which has allowed the stylists to have a freer hand. A much freer hand, as it turns out, because the only panel this car shares with its four-door stablemate is the bonnet.

The rest is all different and all new and nowhere near as dramatic as I’d been expecting. Yes, it’s lower and wider than the saloon — the rear wheels are about 3in further apart — but it lacks visual presence. And on the face of it, that doesn’t sound such a good idea.

When someone buys the two-door version of a four-door car, they are spending more money and getting less practicality. And the only reason they would want to do this is: they want more style. And with the 4-series I’m not sure they’re getting it.

Which brings me back to the noise. Floor the throttle and all you get is a gentle hum, the sound of an engine that is doing a spot of gardening or maybe popping down the road for a pint of milk. It doesn’t really sound as though it’s making much of an effort at all.

All is not lost however, as Clarkson goes on to say that the 4 Series is proof that less can be more, with a final verdict of:
A BMW accepts that you are not a nincompoop. It accepts that you may be a very good driver, and that you may want to have some fun before the electronic nanny tells you to come inside and wash your hands before dinner.

Let me put it this way. If you have an Audi or a Mercedes or a Jaguar, you are telling the world that life is treating you well. If you have a BMW these days you’re not really saying much of anything at all. You’re like the quiet, grey man on the bus. Nobody notices you. And certainly nobody would guess that under your dignified, grown-up clothes, you’re wearing a lime-green mankini.

In the 435i you really are, thanks to a little button that changes the characteristics of everything. Most of the time it’ll be set to Comfort, but you can go to Sport+, which sharpens up all the important stuff. It’s nice. I loved driving this car. I loved being in it as well.

As with all BMWs, there’s no unnecessary detailing, no silly fuss and no superfluous gadgetry. You have a little readout at the bottom of the rev counter that is unintelligible and has something to do with polar bears, but everything else is A* common sense. I even found myself thinking that the optional head-up display was a good idea.

Let’s be in no doubt. The 435i is not for everyone. It is not good value and it is no use for showing-off. But if you miss the way Knightsbridge was. Or if you want a getaway car that no one will notice. Or if you are a grown-up. I can’t really think of any car that is better.
Read the rest of the review at The Sunday Times.
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
Dejan
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16246
Lid geworden op: 08 jan 2011, 09:21

Ik haal dat positieve er nog niet uit eerlijk gezegd :mrgreen:
Afbeelding

F30 330e (2016): viewtopic.php?f=66&t=20324 & E90N 318i (2010)
Past: F11 528i, E90 M3 (2010), F20 118i (2013), E92 330xD (2007), E46 318i (2005)
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Je moet ook tussen de regels doorlezen Dejan... :wink: Van huis uit is JC niet bepaald fan ons Duitse merk of Duitse auto in het bijzonder (al rijdt hij er zelf een paar ;-) ).

...laatste regel somt het geheel wel op:
...I can’t really think of any car that is better.
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Ook de Alpina variant is inmiddels uit.
Driving-Fun schreef:Enige tijd terug volgde de 4 Serie de BMW 3 Serie coupé op, maar een M4 is er vooralsnog niet. Alpina verzacht het wachten, want dat merk introduceert vandaag de B4 - een coupé met de 4 Serie als basis en een 410 pk sterke zescilinder onder de kap.

Echt verrassend is de B4 niet, omdat er natuurlijk ook al een B3 was. Dat wil niet zeggen dat ‘ie niet lekker is. De coupé heeft een 3,0 liter zescilinder die een vermogen van 410 pk levert. Daarmee zit je in 4,2 seconden op de 100, terwijl de topsnelheid van 305 km/h ervoor zorgt dat je op de Autobahn niet voor schut gaat. Optioneel kun je kiezen voor vierwielaandrijving. Een automatische 8-bak van ZF is standaard.
Zoals gebruikelijk is ook deze Alpina voorzien van de kenmerkende 20-spaaks velgen. Je kunt kiezen uit de Alpina-kleuren blauw en groen, maar ook de meeste andere kleuren die BMW levert behoren tot de mogelijkheden.
De B4 is vanaf vandaag te zien op de Tokyo Motor Show, maar leuker is het natuurlijk om een ritje te maken naar de fabriek in Duitsland.
Ziet er goed uit; toch net onderscheidend en aggressief genoeg met dat onderplak bumpjertje...

Paar foto's van Alpina zelf:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16598
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Ziet er goed uit zeg! Sperdifferentiëel aanvinken en gaan met dat ding. :ja: :ja:
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Plaats reactie

Terug naar “BMW 4 series nieuws”