De volledige persinformatie in NL/UK: Persmap NL en Persmap UKBMW Press schreef: De nieuwe BMW 4 Serie Cabrio.
München/Rijswijk. BMW presenteert de BMW 4 Serie Cabrio. Het tweede model in de nieuwe modelserie volgt dezelfde designtaal als de BMW 4 Serie Coupé. Met zijn elektrisch bedienbare hardtop, functionele eigenschappen en toonaangevende rijdynamiek voegt de BMW 4 Serie Cabrio een nieuwe dimensie toe aan de klasse van de middelgrote cabriolet. Dankzij zijn kenmerkende proporties en de toegenomen afmetingen oogt de open vierzitter nóg krachtiger dan zijn voorganger. Innovatieve BMW EfficientDynamics-technologie biedt efficiency en prestaties als nooit tevoren. De nieuwe BMW 4 Serie Cabrio maakt begin zomer 2014 zijn opwachting bij de Nederlandse BMW dealer.
De nieuwe BMW 4 Serie Cabrio is de vijfde generatie van BMW’s middelgrote premiumcabriolet. De auto biedt hoogstaand design en toonaangevende dynamiek, ongeacht of het dak is geopend of gesloten. Het interieur ademt dezelfde sportieve en luxueuze sfeer als dat van de BMW 4 Serie Coupé. De hoogwaardige materialen, het afwerkingsniveau en de ergonomie zijn best-in-class en ten opzichte van de BMW 3 Serie Cabrio is zowel de hoofd- als de beenruimte toegenomen. Met de M Sport-, Sport Line-, Modern Line- en Luxury Line-pakketten kunnen designkenmerken en materiaalkeuze naar wens worden bepaald.
Krachtig silhouet
Zijn opvallende aanwezigheid op de weg is mede te danken aan de toegenomen afmetingen. De BMW 4 Serie Cabrio is 26 mm langer (4.638 mm) dan de BMW 3 Serie Cabrio die hij vervangt. De wielbasis groeide met 50 mm en de spoorbreedte nam 43 mm toe. De cabrioletversie is 1.372 mm hoog en 1.825 mm breed. Typerende BMW-stijlelementen als de opmerkelijk korte overhangen accentueren het krachtige silhouet.
Hardtop met Load Assist
De driedelige, inklapbare hardtop van de BMW 4 Serie Cabrio is aanzienlijk verbeterd op het gebied van comfort en functionaliteit. De geluidsabsorberende hemelbekleding verlaagt het geluidsniveau in het interieur met circa 2 dB ten opzichte van de BMW 3 Serie Cabrio. De dynamische coupé transformeert bovendien binnen 20 seconden en tot een snelheid van 18 km/h in een elegante cabriolet. De inhoud van de bagageruimte is riant in deze klasse. Met de kap gesloten is er 370 liter voorhanden. Zelfs als het dak in de bagageruimte is opgevouwen, zorgt de nieuwe Load Assist dat de 220 liter bergruimte optimaal kan worden benut. Het elektro-hydraulische systeem draait en herpositioneert het opgevouwen dak indien nodig, zodat er altijd goede toegang is en voldoende bagageruimte.
Comfort
Open rijden is in de BMW 4 Serie Cabrio comfortabeler dan ooit. Het verbeterde windscherm is kleiner, lichter en effectiever dan voorheen en kan eenvoudig worden opgeborgen. Tijdens open rijden houdt de climate control automatisch rekening met de buitentemperatuur om het voor de inzittenden zo behaaglijk mogelijk te maken. De stoelen met geïntegreerde veiligheidsgordels zijn bovendien voor het eerst leverbaar met ‘Air Collar’ nekverwarming.
TwinPower Turbo
De BMW 4 Serie Cabrio is in eerste instantie leverbaar met keuze uit drie motorvarianten. De BMW 435i Cabrio, BMW 428i Cabrio en de BMW 420d Cabrio zijn voorzien van de nieuwste BMW TwinPower Turbo-technologie. Het motorvermogen van deze range varieert van 135 kW (184 pk) tot 225 kW (306 pk). Alle motoren voldoen aan de Euro 6-emissienorm van 2014 en zijn standaard gekoppeld aan een handmatig te bedienen zesversnellingsbak. De beproefde achttrapsautomaat is in alle gevallen een optie.
BMW EfficientDynamics
Een uitgebreide reeks BMW EfficientDynamics-voorzieningen reduceren het brandstofverbruik en optimaliseren de prestaties. De Auto Start Stop-functie is standaard en de in het design verwerkte Air Curtains en Air Breathers zorgen voor minder luchtweerstand en optimale efficiency.
De ondersteltechnologie van de BMW 4 Serie Cabrio is gebaseerd op die van de BMW 4 Serie Coupé. De BMW-ingenieurs hebben de veren en de dempers aangepast aan het karakter van de cabrioletversie. De BMW 4 Serie Cabrio biedt dan ook dezelfde, ongekende en toonaangevende rijdynamiek en hetzelfde stuurgevoel als de BMW 4 Serie Coupé.
BMW ConnectedDrive
De nieuwe BMW 4 Serie Cabrio is beschikbaar met een uitgebreide reeks rijhulpsystemen, mobiliteitsdiensten en infotainment onder de noemer BMW ConnectedDrive. De reeks omvat onder meer eCall (Emergency Call), de Active Cruise Control met Stop & Go-functie en de Driving Assistant Plus, en het navigatiesysteem Professional. Adaptieve LED-koplampen, de full colour BMW Head-Up Display, Online Entertainment en de mogelijkheid om praktische apps te downloaden versterken het innovatieve karakter van de nieuwe BMW 4 Serie Cabrio.
De nieuwe 4er cabriolet (F33)
- Joop
- Moderator
- Berichten: 15843
- Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
- Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport
- Joop
- Moderator
- Berichten: 15843
- Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
- Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport
Persfoto's...
M-sport:
Sport Line:
Modern Line:
Base Model:
Luxury Line:
Sketches:
M-sport:
Sport Line:
Modern Line:
Base Model:
Luxury Line:
Sketches:
- Joop
- Moderator
- Berichten: 15843
- Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
- Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport
- Joop
- Moderator
- Berichten: 15843
- Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
- Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport
De kap zakt erg rap omlaag bij de C-stijl; uiteraard zal dat een technische reden hebben om die kap opgevouwen te krijgen, maar de coupe-lijn van de dichte coupe wordt hier verre van benaderd, waar dat bij de E93 t.o.v. de E92 nog wel het geval was.
Het lijkt nu meer een bolhoedje wanneer de kap dicht zit; vooral van de zijkant goed te zien:
Moet wel zeggen dat de M-sport uitvoering, wanneer de kap eenmaal open is van uit de 3/4 van achter hoek er wel erg goed uit ziet:
Links om of rechts om blijf ik de coupe ook beter geslaagd vinden
Het lijkt nu meer een bolhoedje wanneer de kap dicht zit; vooral van de zijkant goed te zien:
Moet wel zeggen dat de M-sport uitvoering, wanneer de kap eenmaal open is van uit de 3/4 van achter hoek er wel erg goed uit ziet:
Links om of rechts om blijf ik de coupe ook beter geslaagd vinden
- performance
- VIP Driver
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
- Type Auto: F82 M4 CS
Verveel je je ArjanArjan schreef:Mooie kappersauto
320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> E92> F82> F82 CS
- Arjan
- Administrator
- Berichten: 24792
- Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
- Type Auto: IX1 xdrive30
- BartHimself
- Seriously addicted
- Berichten: 854
- Lid geworden op: 18 aug 2012, 13:42
- Type Auto: F30, 320dA M-sport
- Locatie: Best vaak thuis
Afhankelijk van de verschijning kan dat de reden zijn om twee duimen op te steken tochArjan schreef: Nee, ik heb helemaal niets met cabrio's Als ik er eens een keer eentje zie rijden en wil mijn duim opsteken dan zit er een vrouw in. Vandaar de opmerking
Ik discussieer nooit, ik probeer uit te leggen waarom ik gelijk heb.
- Joop
- Moderator
- Berichten: 15843
- Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
- Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport
- E92fan
- VIP Driver
- Berichten: 2110
- Lid geworden op: 02 jan 2012, 15:39
Ziet er netjes uit die cabrio.
Een aantal dingen vallen me op.
1. Zie ik daar een M logo op zijkant bij de M-sport versie? Op de E92 had je dit niet en was het zowiezo 'not done' onder fans.
2. Mag het dak nu wel open en dicht tijdens het rijden zoals ik zie op de foto?
3. Ik zie weinig verschil in stuurstyling van de sport, modern en base line. Wat mij betreft had de sport-line een iets sportiever stuur gemogen.
Een aantal dingen vallen me op.
1. Zie ik daar een M logo op zijkant bij de M-sport versie? Op de E92 had je dit niet en was het zowiezo 'not done' onder fans.
2. Mag het dak nu wel open en dicht tijdens het rijden zoals ik zie op de foto?
3. Ik zie weinig verschil in stuurstyling van de sport, modern en base line. Wat mij betreft had de sport-line een iets sportiever stuur gemogen.
- Joop
- Moderator
- Berichten: 15843
- Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
- Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport
Tot 18km/h kan de kap geopend en gesloten worden in tegenstelling tot de E93...
...vwb die logootjes en badges van de Lines en de M-sport uitvoering: die hoeven er voor mij ook niet op; alles eraf. Overigens is de Type Entfall en Lines Entfall een optie bij nieuwkoop. Even een hokje zwart maken.
...vwb die logootjes en badges van de Lines en de M-sport uitvoering: die hoeven er voor mij ook niet op; alles eraf. Overigens is de Type Entfall en Lines Entfall een optie bij nieuwkoop. Even een hokje zwart maken.
- Joop
- Moderator
- Berichten: 15843
- Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
- Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport
Het inmiddels welbekende fotovergelijkje tussen de voorganger en de opvolger, ofwel de E93 en de F33:
-
- VIP Driver
- Berichten: 1839
- Lid geworden op: 06 mar 2014, 17:51
- Type Auto: E93 325iA Cabrio
- Locatie: Gelderland-zuid
Zag 'm afgelopen zaterdag bij de dealer introductie.
Gelukkig zijn de deur afdichtingen (rubbers) aan de B-zuil verbeterd, dat blijft een zwak punt bij de E93.
Verder is de nieuwe laadhulp een stuk handiger.
Onbegrijpelijk vind ik dat stoelventilatie niet leverbaar is, da's wat mij betreft een must-have bij lederen bekleding, en zeker in een cabrio.
Heb geen proefrit kunnen maken, ze hadden maar 1 exemplaar.
Gelukkig zijn de deur afdichtingen (rubbers) aan de B-zuil verbeterd, dat blijft een zwak punt bij de E93.
Verder is de nieuwe laadhulp een stuk handiger.
Onbegrijpelijk vind ik dat stoelventilatie niet leverbaar is, da's wat mij betreft een must-have bij lederen bekleding, en zeker in een cabrio.
Heb geen proefrit kunnen maken, ze hadden maar 1 exemplaar.
- Leo335ci
- Seriously addicted
- Berichten: 1095
- Lid geworden op: 04 feb 2014, 20:21
- Type Auto: 335iA; 2010; E92; DCT; LCI; High Exe; M-pakket, PP uitlaat.
- Locatie: Arnhem
Hoeft niet meer in-gereden te worden.Joop schreef:Ik zie het probleem ook niet direct op dat vlak...