Differentieel ?

Bespreek hier onderdelen, zoals veren, schokbrekers en remmen
Plaats reactie
Camillo
Just getting started
Just getting started
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 aug 2014, 23:02

Naarmate de snelheid toeneemt, wordt een zoemend dof geluid hoorbaar. Bij 110 km per uur het hinderlijkst, daarboven neemt het iets af. Als ik aan de wielen draai, hoor ik niets; ook geen verandering van het geluid bij het tijdens het rijden afwisselend draaien aan het stuur links/rechts. Ik vrees dat het differentieel dit geluid veroorzaakt, maar hoe weet ik het zeker ? Komt dit vaker voor bij de 3 serie met slechts 134.000 op de teller ?
Belangrijk om te weten, want ik denk aan een differentieel uit een sloopbedrijf, want het is een peperduur onderdeel.


Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Zijn vaak gecupte banden of een wiellager. Diffs komen niet veel voor.
jhis5h
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1839
Lid geworden op: 06 mar 2014, 17:51
Type Auto: E93 325iA Cabrio
Locatie: Gelderland-zuid

Eerder dit jaar ook een wiellager (LA) moeten vervangen bij 75000km
Had dezelfde symptomen als je beschrijft, al vanaf 70km/h.
Door gewoon aan de wielen te draaien is dat niet vast te stellen, omdat de mijne kabaal maakte aan de achteras heb ik 'm op assteunen gezet en laten lopen. Dan is het geluid duidelijk hoorbaar.
Nieuw lager (achter) kost zo'n 45 euro.
Zie http://www.bmw3seriesforum.com/viewtopi ... 12&t=13180" onclick="window.open(this.href);return false;
Camillo
Just getting started
Just getting started
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 aug 2014, 23:02

Dank voor de reacties ! Eerder reeds een lager achter vervangen, omdat ik een geluid hoorde gelijk gecupte banden. (Misschien te omschrijven als een soort "huilend geluid"). Dat geluid was vervolgens verdwenen, maar het "doffe gezoem" bleef, of werd zelfs erger. Het nieuwe lager was niet origineel BMW...Kan dat de oorzaak zijn ?
Overigens kan het onmogelijk van de banden afkomstig zijn, want die zijn nieuw.
Ook bij mijn BMW ontstaat het geluid al bij 70 km per uur en neemt steeds toe tot 110 km p.u.
Met belangstelling zie ik verdere meningen tegemoet.
shajisha
Just getting started
Just getting started
Berichten: 25
Lid geworden op: 20 aug 2016, 14:32

hallo
ik dacht het geluid van links voor zou komen, heb wielager vernieuwd maar geluid is nog aanwezig heb rechter voorwiellager ook veranderd.(met oude van links voor)
geen verandering.
Het geluid zoemend draaiende geluid nog aanwezig.
Gecupte banden? heb de banden bekeken profiel nog goed en niet scheef afgesleten.(Goodyear Eagle)
enig idee? achterwiellagers?
Ik zou t nog met mijn winterbandenset kunnen uitproberen.
de auto heeft 70.000 km op de teller (2017) (335D).
Hoop t echt te kunnen vinden het is een storend geluid.
groet!
shajisha
Just getting started
Just getting started
Berichten: 25
Lid geworden op: 20 aug 2016, 14:32

opgelost bescherming/isolatie lag tegen cardanas aan.

groet
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Vering/Remmen/Onderstel”