Rechten en plichten dealer

Bespreek hier onderdelen, zoals veren, schokbrekers en remmen
Plaats reactie
steef
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 feb 2012, 18:55
Type Auto: F20 118i
Locatie: Hoeksche Waard

Ik denk dat centjes terug wel opgaat. Probleem is vanaf het begin, bekend (komt meer voor), en auto levert niet wat er beloofd wordt "BMW maakt rijden geweldig.". Consumentenbescherming recht is daarover vrij duidelijk in Nederland.


Afbeelding

Niet gehinderd door enige kennis.
Gebruikersavatar
Andre42k
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 476
Lid geworden op: 31 dec 2013, 12:28
Type Auto: F31 328i sportline

beste Xdrivequattro,

bedankt voor je duidelijke verhaal, dit probleem loopt eigenlijk al vanaf het begin en steeds weg gestuurd inderdaad met product eigenschap.... ze hebben bevestigd dat het een "probleem" is waarvan ze de oorzaak niet weten. Wie zegt mij dan dat de auto veilig is om in te rijden... dus product eigenschap no way...

Ik ga nu niet op de zaken vooruit lopen... ik wacht tot eind deze maand... het kan een erg vervelende zaak worden maar ik ga nu uit van het beste van de dealer... Ik houd jullie op de hoogte :ja:
Gebruikersavatar
Andre42k
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 476
Lid geworden op: 31 dec 2013, 12:28
Type Auto: F31 328i sportline

Hierbij nog even een update, het is 1 grote ellende, afspraken worden niet nagekomen en het probleem wordt niet opgelost. Afgelopen week dealer in gebreke gesteld en klacht brief naar Bmw Nederland.

Verkoper zou me gisteren terug bellen/mailen met voorstel... hij moeten nog bellen. :wtf:

Ga morgen de rechtsbijstand verzekering inlichten want kreeg vandaag een brief van Bmw Nederland dat ze een afspraak willen gaan maken om de auto te beoordelen door een technische man van Bmw. Nou ik zie hem al aankomen ondanks dat ze hebben toegegeven dat het probleem bekend is gaan ze me vast vertellen dat het een product eigenschap zal zijn. :nou:

Ben er echt helemaal klaar mee. Het kan dus niet op een normale manier, ik ben niet van de andere zwart maken maar dit gaat buiten proportie. Ik zal zeker de onderste steen boven krijgen.

Wordt vervolgd....
Laatst gewijzigd door Andre42k op 01 okt 2014, 07:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Andre42k
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 476
Lid geworden op: 31 dec 2013, 12:28
Type Auto: F31 328i sportline

hier nog even een filmpje van een soort gelijk geluid .

http://www.motor-talk.de/videos/bmw-1er ... 50988.html
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Kut dat het zo moet....erg jammer
Stiekum ben ik blij dat wij geen auto's verkopen. Je weet het nooit met auto''s. Sommige kunnen echt maandagmodellen zijn.
sterkte!
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
Andre42k
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 476
Lid geworden op: 31 dec 2013, 12:28
Type Auto: F31 328i sportline

Thanks Nos :ja:
fredkl
Just getting started
Just getting started
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 mar 2014, 16:08

Hè Andre42k,

Dat is echt heel vervelend. Het geluid maar zeker hoe het wordt opgepakt door bmw. Aangezien ik (bijna) precies dezelfde uitvoering heb....iets minder opties (snik)... Leef ik met je mee. Mijn plezier in rijden zal er zeker niet meer zijn met dit geluid.

Hopelijk is er licht aan de eind vd tunnel.

Groet Fred.
HJe91
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 258
Lid geworden op: 14 okt 2012, 19:52
Type Auto: 130i

wat een rotgeluid trouwens, klinkt hetzelfde als de e39 van een vriend van mij, die heeft alleen al 4 ton gelopen :roll:
jammer dat de dealer(in assen neem ik aan) het zo oppakt;(
Gebruikersavatar
Andre42k
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 476
Lid geworden op: 31 dec 2013, 12:28
Type Auto: F31 328i sportline

vandaag voorstel gehad van de dealer, maar moet nu eerst bezoek monteur bmw afwachten ivm compensatie voor de dealer.... wachten duurt lang :-( Bedankt voor alle support en morele ondersteuning :ja:
steef
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 feb 2012, 18:55
Type Auto: F20 118i
Locatie: Hoeksche Waard

Echt triest hoe een premium merk hier mee om gaat. Zelf altijd gedacht dat ik "eens" een splinternieuwe BMW van de eigen centjes zou gaan kopen. Maar als ik dit lees, en ook lees hoe ze de problemen met nieuwe BMW motoren afhandelen, moet ik maar een andere bestemming voor de spaarcentjes bedenken.
Afbeelding

Niet gehinderd door enige kennis.
Gebruikersavatar
Andre42k
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 476
Lid geworden op: 31 dec 2013, 12:28
Type Auto: F31 328i sportline

Ik heb er inderdaad vanaf februari in gereden, april 1e klacht.... dat dit allemaal zo lang duurt ligt niet aan mij. Ik wacht het voorstel af daar ga ik nu niet op in.

Ik heb een offerte gekregen van een nieuw te bestellen auto met de opties erbij... geen financieel voorstel.
Gebruikersavatar
Andre42k
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 476
Lid geworden op: 31 dec 2013, 12:28
Type Auto: F31 328i sportline

Nog even een update, het "probleem" is nu ook erkend door de technische man van Bmw. Moet zeggen boven verwachting hoe deze meneer mijn aanhoorde en niet meteen een oordeel had. Nu gaat er overleg plaats vinden intern uiterlijk dinsdag een definitieve oplossing. #opgelucht

Zodra dit bekend is zal ik wat meer vertellen over hoe en wat.
Gebruikersavatar
Kingfisher
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 802
Lid geworden op: 19 mei 2014, 17:16
Type Auto: G31 520iA Touring M Sport HE
Locatie: De Polder
Contacteer:

Dank voor de update, hou ons op de hoogte. Hopelijk komt er een oplossing waar jij blij van wordt. :)
TimF31
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 315
Lid geworden op: 19 apr 2013, 12:30

Andre42k schreef:hier nog even een filmpje van een soort gelijk geluid .

http://www.motor-talk.de/videos/bmw-1er ... 50988.html
Komt mij helaas erg bekend voor :(
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Vering/Remmen/Onderstel”