Long time etc. Na vele omzwervingen (auto technisch dan) sinds kort de Mini van Meer tot mijn beschikking gekregen. De F56 Cooper. Briljante kar, goed aangekleed ook en heerlijk zwart op zwart uitgevoerd. Dus niets te klagen. Meer ook niet, die heeft een Fiat 500C S tot haar beschikking, die kan weer zonnebruinen volgende zomer.
Omdat ik mijn telo veel gebruik was ik op zoek naar een craddle voor in de armsteun. De connectiviteit is gelijk aan de huidige F series (helemaal top, beste beschikbaar binnen de auto-industrie), maar batterij van Steve Jobs hersenspinsels vreten meer stroom dan menig magnetron uit de late jaren 80, niveautje Tsjernobyl zeg maar.
Aangezien ik in Dordrecht geregeld rondwandel daar terecht gekomen bij Dubbelsteijn. Craddle gehaald en in mijn ooghoek zag ik ineens een lange Mini (wielbasis langer dan een Countryman) staan. Mijn aandacht was gewonnen. In de auto gezeten en verder de sfeer geproefd. Alle alarmsignalen gingen af, want, dit leek mij een ideaal voertuig om mee te rijden, niemand aanstoot te geven en genoeg volwassenen mee te nemen voor een willekeurig swingergebeuren.
Ik maar een offerte laten opstellen en inruilprijs van de huidige Cooper (jan. 2015 met 10tkm op de teller) opgevraagd. Inruilprijs was in Dordrecht en Den Haag (ook daar even geweest, daar kom ik geregeld) prima. Den Haag net even iets beter.
Kortom, in Den Haag de deal gesloten.
Het wordt een Mini Clubman Cooper (idd, 3 cilinder met 1,5 liter blokje en blaaskapel). Gelijk aan de huidige Mini die ik rijd. Wat zit er op:
- Midnight Black
- Leder/Stof combi sportstoelen Cord Carbon Black
- Leder sportstuur
- Afneembare trekhaak (trekgewicht 1300 kg, viel mij niet tegen)
- 17" Black Spoke (wordt een winterset) => recente wijziging, wordt de 18" zwarte set (17" toch iets te iel)
- Comfort Acces
- Dakdraagsysteem (komt een Mini skibox op voor de wintersport)
- Glazen panodak
- Getint glas achter (voor Thuglife ervaring)
- Verwarmde voorstoelen
- Antrazit hemel
- Pianolak lijsten interieur
- PDC achter
- Cruise control
- LED kop- en mistlampen
- Navi Pro
- Harman Kardon
- HUD
- Kale kont natuurlijk
En natuurlijk al het gebruikelijke elektrische en klimaattechnische gerommel.
Na afleveren gaat ie gelijk naar Beek voor mooi schroefsetje, want anders is het net een Countryman.
Hoe ziet dat er dan uit (let even niet op de niet kale kont):
ETA begin januari 2016
HP: Mini BMW ;-)
- highperformance
- VIP Driver
- Berichten: 9970
- Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
- Type Auto: F30 330E
- Locatie: Den Haag
- highperformance
- VIP Driver
- Berichten: 9970
- Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
- Type Auto: F30 330E
- Locatie: Den Haag
Heb altijd nette karren gereden Bartje B
- Driver70
- Beyond salvation
- Berichten: 2032
- Lid geworden op: 28 jun 2015, 12:30
- Type Auto: BMW 330i
- Locatie: Amersfoort
Leuk bakkie
G20 330i Executive Luxury Saphirschwartz
E89 Z4 28i M Saphirschwartz
F10 528i High Executive Luxury Sophistograu
F30 335i High Executive Luxury Imperialblau
E89 Z4 18i Pure Balance Alpinweiss III
E60 523i M Edition Tiefseeblau
E38 730i Individual
E89 Z4 28i M Saphirschwartz
F10 528i High Executive Luxury Sophistograu
F30 335i High Executive Luxury Imperialblau
E89 Z4 18i Pure Balance Alpinweiss III
E60 523i M Edition Tiefseeblau
E38 730i Individual
- performance
- VIP Driver
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
- Type Auto: F82 M4 CS
Mooie auto, maar waar heb je al die maanden "gezeten"
320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> E92> F82> F82 CS
- highperformance
- VIP Driver
- Berichten: 9970
- Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
- Type Auto: F30 330E
- Locatie: Den Haag
"Nette kar, werd eens tijd ook".... hoe kan ik dit anders uitleggen waarde vrind
- highperformance
- VIP Driver
- Berichten: 9970
- Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
- Type Auto: F30 330E
- Locatie: Den Haag
Eigenlijk niet zo druk geweest op fora moet ik zeggen. Alleen bij het oriënteren voor een andere Youngtimer daar weer ff druk mee geweest. Hier slechts sporadisch wat gelezen.performance schreef:Mooie auto, maar waar heb je al die maanden "gezeten"
Jij een nwe bolide hoorde ik?
- BartB
- Facebook moderator
- Berichten: 6582
- Lid geworden op: 05 apr 2011, 21:40
- Type Auto: E87 130i LCI
Dit is een nette kar(gaat over de mini)highperformance schreef:"Nette kar, werd eens tijd ook".... hoe kan ik dit anders uitleggen waarde vrind
werd eens tijd ook (dat je weer in de BMW familie terecht komt)
. Der schönste Buchstabe der Welt.
- highperformance
- VIP Driver
- Berichten: 9970
- Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
- Type Auto: F30 330E
- Locatie: Den Haag
Oh, zeg dat dan
- Joop
- Moderator
- Berichten: 15845
- Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
- Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport
Lekker bezig John...
...de F-reeks van de MINI is wel erg volwassen geworden, scherpe randjes zijn er misschien (op alle vlakken) wel vanaf. Nieuwe Clubman eveneens. Zal niet veel anders rijden dan de 3-drs hatchback lijkt mij; ofwel niet verkeerd en toch nog steeds erg MINI. Blijven leuke karretjes en toonbeeld dat FWD helemaal niet saai hoeft te zijn.
...de F-reeks van de MINI is wel erg volwassen geworden, scherpe randjes zijn er misschien (op alle vlakken) wel vanaf. Nieuwe Clubman eveneens. Zal niet veel anders rijden dan de 3-drs hatchback lijkt mij; ofwel niet verkeerd en toch nog steeds erg MINI. Blijven leuke karretjes en toonbeeld dat FWD helemaal niet saai hoeft te zijn.
- highperformance
- VIP Driver
- Berichten: 9970
- Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
- Type Auto: F30 330E
- Locatie: Den Haag
Sinds Meer de F56 rijdt was ik sws meer fan geworden van de Mini. Vond MkI en MkII toch wat iel, al was MkII toch wel erg leuk om te zien. De F56 is niet meer te vergelijken met zijn voorgangers, op geen enkel vlak.
De F54 (Clubman) is een serieuze gezinsauto. Errug prijzig, dat dan weer wel. Zeker als je naar de motorisering kijkt. Cooper S is dik 6k duurder dan de Cooper. Vind ik een fors gat. Maar qua uitrusting en keuzes in de opties wel erg dik in orde. En ook de afmetingen zijn erg volwassen. Met 1,8 m. kan je makkelijk achter jezelf zitten (Dejan, dit is figuurlijk).
Ben heel benieuwd als ik er dadelijk in rijd. Heb er zelf nog niet in gereden, maar alleen de besturing schijnt door sommige anders te worden ervaren dan bij de F56 (iets gevoellozer). Wait and see.
De F54 (Clubman) is een serieuze gezinsauto. Errug prijzig, dat dan weer wel. Zeker als je naar de motorisering kijkt. Cooper S is dik 6k duurder dan de Cooper. Vind ik een fors gat. Maar qua uitrusting en keuzes in de opties wel erg dik in orde. En ook de afmetingen zijn erg volwassen. Met 1,8 m. kan je makkelijk achter jezelf zitten (Dejan, dit is figuurlijk).
Ben heel benieuwd als ik er dadelijk in rijd. Heb er zelf nog niet in gereden, maar alleen de besturing schijnt door sommige anders te worden ervaren dan bij de F56 (iets gevoellozer). Wait and see.
- highperformance
- VIP Driver
- Berichten: 9970
- Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
- Type Auto: F30 330E
- Locatie: Den Haag
Grazias FolkertFolkert schreef:Mooie auto John