Vandaag was het dan zover. De auto op de dyno.
AC Schnitzer had zoals beloofd een bypass opgestuurd naar dit bedrijf waar zij blijkbaar al hun auto's laten testen.
Dus ook de PR auto's die we allemaal wel voorbij hebben zien komen online. Deze bypass werd gebruikt om het vermogen als standaard uitgevoerd te testen. Vervolgens werd de AC S. kit weer aangesloten om het vermogen na de tuning te meten.
Nu het spannende
Mijn M4 voor en na de tuning.
Voor: 460pk en 635,20nm
Na: 523,75pk en 732,66nm
+ 63,75pk
+ 97,46nm
Wat vinden jullie er van? Ik ben er erg blij mee. Zeker wanneer je het verschil voelt.
Naar mijn mening is het echt waard!
Tuning voor mijn M4 en dyno gezocht
- performance
- VIP Driver
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
- Type Auto: F82 M4 CS
mooie waarden ! tank je 98 of 102 ?
320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> E92> F82> F82 CS
-
- VIP Driver
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
- Type Auto: lexus hybrid
mrjcb schreef:500 pk is idd wel erg veel. Snap het zelf ook niet zo goed waarom dat er bij de dynodag uitkwam. Enige wat ik kan verzinnen is dat de omstandigheden die dag wel goed waren voor een turbo. Er waren wel meer rare waarden die dag, zowel hoog als laag. En anders heb ik gewoon een "factory freak" denk ik .Folkert schreef:Goed bezig Marko
Ik geloof ook niet dat ze standaard zo veel pk's hebben.
Heb 2 maal een sprintje getrokken tegen de niewe M4 bij de ring in Duitsland met iemand van de BMW drivers academy.
1 x keer vanuit stilstand en 1 x rollende start. Als ze standaard echt rond de 500pk zitten dan viel het mij erg tegen
Sprintjes trekken in de M4 is best moeilijk. 1e en 2e versnelling bij droog wegdek gewoon heel veel tractieproblemen. 0-100 ben ik nog niet onder de 4.8 gekomen terwijl ik met de 335 vrij makkelijk 4.0 kon halen.
Bij een Dynodag moet de bank goed uit de verf komen.
Vaak worden de para meters ff aangepast.
Ik ben denk ik wel 50x op een bank geweest en bij heel veel soorten tuners, Centra en wat al niet meer. En ja je hebt oa de weersinvloeden. Maar sochtends bij de een op de bank en Smiddags ergens anders..en dan gauw 10% verschil..dikke lul.
Sommige banken staan nou eenmaal bekend als optimistisch. Das op zich niet erg. Je piemel is gewoon niet zo lang als er beweerd op papier. Thats all.
Veel belangrijker is voor en na meting na een aanpassing. .en liefst vlak na elkaar. Daar heb je meer aan....
Nobody said it was easy....
- Driver70
- Beyond salvation
- Berichten: 2032
- Lid geworden op: 28 jun 2015, 12:30
- Type Auto: BMW 330i
- Locatie: Amersfoort
635 Nm standaard? Dat is bijna 100 Nm meer dan ze opgeven. En na tuning nog een keer bijna 100 Nm erbij.
Volgens mij is dat veel te veel koppel voor de achterwielen. Leuk, maar zinloos.
Volgens mij is dat veel te veel koppel voor de achterwielen. Leuk, maar zinloos.
G20 330i Executive Luxury Saphirschwartz
E89 Z4 28i M Saphirschwartz
F10 528i High Executive Luxury Sophistograu
F30 335i High Executive Luxury Imperialblau
E89 Z4 18i Pure Balance Alpinweiss III
E60 523i M Edition Tiefseeblau
E38 730i Individual
E89 Z4 28i M Saphirschwartz
F10 528i High Executive Luxury Sophistograu
F30 335i High Executive Luxury Imperialblau
E89 Z4 18i Pure Balance Alpinweiss III
E60 523i M Edition Tiefseeblau
E38 730i Individual
-
- VIP Driver
- Berichten: 3391
- Lid geworden op: 13 okt 2014, 11:24
Zinloos nooit lijkt me.. Het is maar hoe je het gebruikt..
- Joop
- Moderator
- Berichten: 15845
- Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
- Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport
- Driver70
- Beyond salvation
- Berichten: 2032
- Lid geworden op: 28 jun 2015, 12:30
- Type Auto: BMW 330i
- Locatie: Amersfoort
Zinloos is misschien overdreven. In de hogere versnellingen is dat koppel lekker, maar het is gewoon te veel voor de eerste 2 versnellingen.
G20 330i Executive Luxury Saphirschwartz
E89 Z4 28i M Saphirschwartz
F10 528i High Executive Luxury Sophistograu
F30 335i High Executive Luxury Imperialblau
E89 Z4 18i Pure Balance Alpinweiss III
E60 523i M Edition Tiefseeblau
E38 730i Individual
E89 Z4 28i M Saphirschwartz
F10 528i High Executive Luxury Sophistograu
F30 335i High Executive Luxury Imperialblau
E89 Z4 18i Pure Balance Alpinweiss III
E60 523i M Edition Tiefseeblau
E38 730i Individual
-
- Just getting started
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 06 okt 2015, 22:40
- Type Auto: BMW M4 F82 - BMW 330d F30
- Locatie: Omgeving Rotterdam
Ligt eraan waar ik ben wanneer ik moet tanken, maar er moet na de tuning minimaal 98 in.performance schreef: mooie waarden ! tank je 98 of 102 ?
Merk jij verschil tussen 98/102? Ik niet...
Trouwens, wel lastig af en toe om een station te vinden met 98 of hoger. Momenteel weet ik het alleen van de BP (Ultimate 98) en FireZone (102). Jij tips?
-
- Just getting started
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 06 okt 2015, 22:40
- Type Auto: BMW M4 F82 - BMW 330d F30
- Locatie: Omgeving Rotterdam
Viel me ook op. Alleen,.... ik klaag niet hoorDriver70 schreef:635 Nm standaard? Dat is bijna 100 Nm meer dan ze opgeven. En na tuning nog een keer bijna 100 Nm erbij.
Volgens mij is dat veel te veel koppel voor de achterwielen. Leuk, maar zinloos.
-
- VIP Driver
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
- Type Auto: lexus hybrid
NickB schreef:@NOS... Hahaha, heerlijk +10
tis toch zo?
iets met jezelf rijk rekenen en mannepraat voor het ace cafe
Sorry voor mn harde taal soms...maar zo ben ik nou eenmaal
Nobody said it was easy....
- Driver70
- Beyond salvation
- Berichten: 2032
- Lid geworden op: 28 jun 2015, 12:30
- Type Auto: BMW 330i
- Locatie: Amersfoort
Ik heb zelf 530 Nm en merk dat de achterwielen het in de eerste 2 versnellingen soms maar net aan kunnen (dus zonder slip of terug regelen vermogen).NickB schreef:Valt wel mee hoor Driver, je hebt het niet over een fiat cinquecuento he
Die koppel marko
G20 330i Executive Luxury Saphirschwartz
E89 Z4 28i M Saphirschwartz
F10 528i High Executive Luxury Sophistograu
F30 335i High Executive Luxury Imperialblau
E89 Z4 18i Pure Balance Alpinweiss III
E60 523i M Edition Tiefseeblau
E38 730i Individual
E89 Z4 28i M Saphirschwartz
F10 528i High Executive Luxury Sophistograu
F30 335i High Executive Luxury Imperialblau
E89 Z4 18i Pure Balance Alpinweiss III
E60 523i M Edition Tiefseeblau
E38 730i Individual