remmen 320D E90 F30 bij nat weer

Bespreek hier onderdelen, zoals veren, schokbrekers en remmen
Plaats reactie
nore
Just getting started
Just getting started
Berichten: 56
Lid geworden op: 22 mar 2009, 11:13

Ik heb al even gezocht maar het tot op heden niet kunnen vinden.

Op dit moment ben ik in het bezit van een E91 320D LCI, wanneer ik met regen over de autobahn kom en ik moet stevig remmen zijn alle ondersteunende systemen eerst uitgeschakeld en trekt de auto naar rechts. Geen fijn gevoel en zeker niet omdat ik best veel autobahn kilometers maak.

Ik ben bezig met de zoektocht naar een opvolger voor de E91 en kom een aantal interessant geprijsde 320D's tegen van de nieuwe generatie. Ik ben benieuwd of iemand mij kan vertellen of de F31 hetzelfde probleem heeft met de 4 cilinders als dat de E91 heeft.


Switch
Seriously addicted
Seriously addicted
Berichten: 938
Lid geworden op: 16 okt 2014, 15:53

Heeft dat met de cilinders te maken dan?
Ik heb een F31 gehad en niks gemerkt van wat jij beschrijft. Weet ook niet wat je precies bedoelt maar als de auto naar rechts trekt bij het remmen dan zou ik die eens na laten kijken...
:koffie:
Gebruikersavatar
Kingfisher
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 802
Lid geworden op: 19 mei 2014, 17:16
Type Auto: G31 520iA Touring M Sport HE
Locatie: De Polder
Contacteer:

Het lijkt mij iets waar ik meteen mee naar de dealer zou zijn gegaan. Lijkt mij geen veilige situatie. Ik herken de situatie ook niet, maar nu moet ik ook zeggen dat ik met mijn F31 nog niet in de regen op de Autobahn ben geweest.

Wel merk ik bij regen dat de schijven nat zijn en dat wanneer je juist rustig bij moet remmen eventjes meer druk met geven, maar dat gevoel is ook vrij snel verdwenen.
Gebruikersavatar
MrFloppY
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 242
Lid geworden op: 15 jun 2011, 14:34
Type Auto: BMW 320iA F31 M-Sport

Naar rechts trekken is sowieso niet goed. Ook niet bij een E90 LCI. Daar zou ik dus eerst naar kijken.
E90 320d Dynamic Executive Saphirschwarz
E91 320d LCI M-Sport Le Mans Blue
F31 320iA LCI M-sport AlpinWeiss III
bullit
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 113
Lid geworden op: 02 feb 2014, 19:32

Ik heb een E90 318d en heb je probleem nooit omdervonden. Ik moet ook wel eens flink in de remmen op de snelweg.
Ik denk dat er een probleem is met je remsysteem. Vooral omdat hij naar rechts trekt en de hulpsystemen (bedoel je abs?) niet werken. Een andere auto kopen is wel een hele abrupte oplossing. Ik zou eerst een naar de garage gaan en je remmen laten nakijken.
Succes!
BMW 318d 166pk (2007)
Aprilia shiver 750 (2007)
honda cb400 caferacer (1982)
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11494
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Ik rijd een 320d, maar hier ook geen problemen mee. Kun je op normale straatautos de rembalans aanpassen?
Dan kan het daar aanliggen, maar daar heb ik geen verstand van.
Kan het aan de banden liggen? Iets verschil en hij gaat een kant zoeken.
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
zestienkleppen
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 103
Lid geworden op: 08 jan 2015, 12:30
Type Auto: 2006 E91 320d

Ik heb er bij een pre lci e91 320d ook geen last van.
2006 BMW E91 320d
2001 VW Golf mk4 variant 1.6 16v
1983 VW Golf mk1 GTi 16v
jhis5h
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1839
Lid geworden op: 06 mar 2014, 17:51
Type Auto: E93 325iA Cabrio
Locatie: Gelderland-zuid

Alle E9x en Fxx modellen hebben de functie 'droogremmen' (BDD=brake disc drying) in het DSC die bij sterke regen met tussenpozen de remblokjes licht aan de schijven legt om zo een altijd maximale remwerking te garanderen.
(Zie ook http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic ... 12&t=13519 )
Wat kan is dat deze functie bij jou niet goed regelt. Dat kan een aantal oorzaken hebben, bijv. asymmetrisch versleten blokken/schijven maar ook defecte (ABS)wielsensoren.

Hoe dan ook, z.s.m. naar laten kijken.
Switch
Seriously addicted
Seriously addicted
Berichten: 938
Lid geworden op: 16 okt 2014, 15:53

Ff OT: is dat wat ik merk als ik op de CC rijdt?? Gisteravond, toevallig in de regen, voel ik de auto geregeld ff remmen en zie ik de snelheid 1km/u zakken en weer 1km/u opkomen. Met de F31 had ik dat ook regelmatig en nu dus weer. Rete irritant! Dat is dan zeker die BBD?
:koffie:
nore
Just getting started
Just getting started
Berichten: 56
Lid geworden op: 22 mar 2009, 11:13

bedankt voor de reacties, ik ging er van uit dat het aan de 4 cilinder variant zou liggen, ook omdat ik hier meer over gelezen heb op andere fora, ik ben daar zelf helaas geen expert in dus vandaar dat ik het hier voorleg.

De remmerij heb ik vorig jaar volledig laten nalopen en vervangen, hier is niets geks uit naar voren gekomen behalve dat de blokken en schijven over niet al te lange tijd vervangen zouden moeten worden.

In Nederland heb ik nergens last van, op zoab-wegen in Duitsland ook niet. Het is puur een probleem bij 180+ op een ondergrond die het water niet goed afvoert. Wanneer je dan remt voel je dat er geen rembekrachting op zit en lijkt het alsof je op ijs rijdt. Bij de tweede keer remmen pakt hij gelijk op en heb je nergens last van.

In het andere topic wordt het volgende genoemd:
abynormal schreef:Hoe ik weet dat de remdroog functie op mijn touring niet functioneerd wanneer de regensensor actief is? Omdat is erg last heb van natte remmen, zo erg zelfs dat ik reeds tot 2x toe bijna een ongeval had op een zeer natte autosnelweg gewoon omdat de remmen de eerste 2 sec NIET reageerde. Eenmaal droog remmen ze dan normaal.
Dat is eigenlijk exact wat ik zelf ervaar. Ik hoopte dat het misschien toch een typisch E90 kwaaltje was en met de overstap naar een F30 verleden tijd zou zijn maar daar ben ik nu helaas niet 100% zeker van.
jhis5h
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1839
Lid geworden op: 06 mar 2014, 17:51
Type Auto: E93 325iA Cabrio
Locatie: Gelderland-zuid

Zoals ik in het andere topic al schreef weet ik in mijn geval 100% zeker dat de BDD werkt i.c.m. de regensensor want dat stond ook zo in de storingsmelding en is te zien in de live data van de DSC unit.
En dat is ook de manier zoals de functionaliteit beschreven wordt in de technische documentatie van BMW.
Het verschil tussen de 4- en 6 cilinders bij de E90 is dat ze een ander type DSC unit hebben, maar beide doen BDD.
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Vering/Remmen/Onderstel”