Project #1 E46 M3 CSL Carbon Reparatie/Remmen opknapbeurt. [pag. 2 SMG probleem.]
-
- Sponsor
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 05 jan 2016, 13:43
- Type Auto: BMW
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Bij de e46 is het wel wat meer werk om hem los te krijgen, maar het is gelukt, nu nog wachten op de elektrische motor.
- Folkert
- VIP Driver
- Berichten: 1344
- Lid geworden op: 26 aug 2011, 21:33
- Type Auto: Alpina B5 Bi-turbo G31 Allrad
Met wat voor software hebben jullie dit uitgelezen? Wil die van mij namelijk ook graag checken.
Waren er ook problemen met de smg tijdens het rijden? Wordt er een nieuwe electromotor besteld of laten jullie de oude opnieuw wikkelen?
Waren er ook problemen met de smg tijdens het rijden? Wordt er een nieuwe electromotor besteld of laten jullie de oude opnieuw wikkelen?
Alpina B5 Biturbo
-
- Sponsor
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 05 jan 2016, 13:43
- Type Auto: BMW
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Goedemorgen Folkert,
Ik heb het uitgelezen met de Snap-on Solus Ultra.
De symptomen waren: De zogenaamde Cog of death in het instrumentenpaneel, het ineens naar zijn neutraal schakelen bij warm weer of warme hydraulische olie(die dan dunner wordt) en niet meer willen schakelen. En de foutcodes geven aan dat de pomp te lang moet draaien voordat hij aan de goede druk komt.
Dus de dunne olie i.c.m. met een versleten pomp zorgt ervoor dat hij hem voor de veiligheid met zijn laatste druk in de N stand zet.
Met vriendelijke groet,
Rick
Ik heb het uitgelezen met de Snap-on Solus Ultra.
De symptomen waren: De zogenaamde Cog of death in het instrumentenpaneel, het ineens naar zijn neutraal schakelen bij warm weer of warme hydraulische olie(die dan dunner wordt) en niet meer willen schakelen. En de foutcodes geven aan dat de pomp te lang moet draaien voordat hij aan de goede druk komt.
Dus de dunne olie i.c.m. met een versleten pomp zorgt ervoor dat hij hem voor de veiligheid met zijn laatste druk in de N stand zet.
Met vriendelijke groet,
Rick
- Folkert
- VIP Driver
- Berichten: 1344
- Lid geworden op: 26 aug 2011, 21:33
- Type Auto: Alpina B5 Bi-turbo G31 Allrad
Bedankt voor de info Rick
Die van mij schakelt op dit moment nog goed, alleen wil ik hem graag ook eens uitlezen en met name de accumulator testen.
Heb op diverse forums gelezen dat dit met BMW DIS en INPA kan?
Die van mij schakelt op dit moment nog goed, alleen wil ik hem graag ook eens uitlezen en met name de accumulator testen.
Heb op diverse forums gelezen dat dit met BMW DIS en INPA kan?
Alpina B5 Biturbo
-
- Sponsor
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 05 jan 2016, 13:43
- Type Auto: BMW
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Het testen kan inderdaad met DIS of INPA, maar ook andere testers (welke precies weet ik niet)
De accumulator heeft af fabriek een voordruk van 39 bar, als hij onder de 29 bar komt dan is het tijd om hem te vervangen.
Het is in feite niets meer dan een stikstof reservoir die voorspanning geeft op het hydraulische circuit van de bak.
De accumulator heeft af fabriek een voordruk van 39 bar, als hij onder de 29 bar komt dan is het tijd om hem te vervangen.
Het is in feite niets meer dan een stikstof reservoir die voorspanning geeft op het hydraulische circuit van de bak.
-
- Sponsor
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 05 jan 2016, 13:43
- Type Auto: BMW
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
-
- Sponsor
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 05 jan 2016, 13:43
- Type Auto: BMW
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Geen idee folkert, wij hebben hem hier in een doos zitten waar allerlei van dat soort stekkertools in zitten.
-
- Sponsor
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 05 jan 2016, 13:43
- Type Auto: BMW
- Locatie: Oudewater
- Contacteer: