remschijven voor vervangen, achter handrem gesteld

Bespreek hier onderdelen, zoals veren, schokbrekers en remmen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
gerrit11
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 431
Lid geworden op: 08 jul 2011, 00:07
Type Auto: F31 335d + 320d Lci
Locatie: ijsselstein

Nou ja,, ik moet nog wachten op mijn DME computer uit Amerika dus dacht, ga die voorste remschijven vervangen.
Prima nu, bij die oude trilde ie iets met remmen boven de 160km .
Dacht achter ff die handrem op te stellen, bij de keuring zat die wat hoog. dat ook maar ff gedaan, alleen brand nu dat licht van die remblok indicator, oranje? die blokken waren zgan en heb ik niet los gehaald. gelijk sprong in me i-drive die km stand weg naar contact opnemen dealer 001 ..
Resetten , ik las dat dat kon via dat knopje dagteller toch? of gaat daar die melding remblok slijtagen niet van uit?

Zo blijf je wel lekker bezig!!


Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13912
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Je wacht op n DME?
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Je handrem zit vrijwel zeker in het trommelgedeelte van je remschijf gemonteerd. Daar zit geen indicator op.
die zit op je remschijffblokken.

Togo wat anders aan de hand lijkt me..
Nobody said it was easy....
stefankrol
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 1735
Lid geworden op: 18 okt 2015, 11:39
Type Auto: bmw 335i e92 dct
Locatie: prov groningen

Volgens mij kun je beter naar een garage gaan. Als ik dit allemaal zo lees met ook een ander topic, dan kom je mij niet erg technisch over. Uiteraard kan ik mij vergissen. Maar het is natuurlijk wel de veiligheid.
BMW 335i e92 DCT JB4 G5 iso + MHD backend flash + vrsf chargepipe + vrsf catless downpipes + 5inch vrsf stepped FMIC
VW Golf 1 cabrio 1.8 2h 142.8pk
Vw lupo 3L handbak
Voorstellen: http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=16524
Gebruikersavatar
gerrit11
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 431
Lid geworden op: 08 jul 2011, 00:07
Type Auto: F31 335d + 320d Lci
Locatie: ijsselstein

klopt, ik ben heel onhandig,, in computers dan, verder kan en doe ik alles, alles... 003

maar dat lampje bleek te komen doordat 1 draadje van de sensor gebroken was. nieuwe erop en weer klaar.
Nu staat ie weer vanzelf op 38000km, blokken waren net vernieuwd..

DME en CAS en sleutels heb ik besteld omdat ik storing heb met starten, dat zou de oorzaak zijn.(volgens garage)
Anders,, gaat ie naar de vakantie weer op garage bezoek.
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Ik heb ook veel klanten die alles zelf doen.
En vervolgens bij mij komen....om nog meer ellende op te lossen.
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
Z4tje
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1763
Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:36

Het is juist een uitdaging om zelf te sleutelen, en als er dan wat misgaat jammer dan, garages genoeg 001
@ stefankrol, als jij zelf sleutelt lukt jou dan altijd alles in een keer?
mijn huidige auto's: bmw M3 e92 en bmw 340i F30 318ti E36 en E46 330i tracktool

Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
stefankrol
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 1735
Lid geworden op: 18 okt 2015, 11:39
Type Auto: bmw 335i e92 dct
Locatie: prov groningen

@Z4tje

Ja eigenlijk wel, misschien omdat ik van te voren uitzoek waar ik aan begin. En als ik er zelf geen zin in heb of ik weet dat een ander het beter kan dan besteed ik dat uit. Zoals bijvoorbeeld remolie wisselen. Bij een dealer hebben ze daar een leuke machine voor. Dan ga ik thuis niet lopen klooien.
BMW 335i e92 DCT JB4 G5 iso + MHD backend flash + vrsf chargepipe + vrsf catless downpipes + 5inch vrsf stepped FMIC
VW Golf 1 cabrio 1.8 2h 142.8pk
Vw lupo 3L handbak
Voorstellen: http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=16524
Gebruikersavatar
gerrit11
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 431
Lid geworden op: 08 jul 2011, 00:07
Type Auto: F31 335d + 320d Lci
Locatie: ijsselstein

tuurlijk is t leuk om t zelf te doen, wel alles wat je begrijpt.
Van electronica begrijp ik minder, en zeker hoe t werkt in zo'n auto. Dat canbus, daar begrijp ik niks van.bv die ruitensproeier, kreeg geen + of -, dus dan ga je er van uit dat t ergens anders aan ligt, niet dus,gewoon dat pompje. op de een of andere manier controleert dat computergebeuren of iets sluiting maakt of niet en dan word t uitgeschakeld om erger te voorkomen, super, dat wel.. snap ik dat, nee.
Ik kan een auto geheel demonteren en weer monteren, motor. bak, alles, geen probleem.
maar die storing, daar word ik stapel gek van, dat we er niet uit komen. 003
dat ie wel start en niet start ? en waarom, ik hoop dat gijsbertsen gelijk heeft en dat t aan die ecu ligt, ben ik eindelijk van die storing af, maar ik twijfel.
Ik heb er veel over gelezen, wat zo dme doet en t zou kunnen, t is een grote computer die alles regelt en beheerst. we wachten af.
komt ie voor volgende week zaterdag aan dan zet ik m er in en kijk ik of ie de volgende dag/ochtend start, anders zie ik m over 7 weken (vakantie) Hij is nu ; .Your item arrived at an origin transfer airport in O'Hare International, Chicago, UNITED STATES on July 1, 2016 at 1:23 pm. The item is currently in transit to the destination :Hosanna: Tempo USPS!!
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Canbus storingen komen zeer zelden voor. Het is een onwijs betrouwbaar systeem. Meestal is het een ecu of schakelprobleem. Dat ligt dan aan de betreffende ecu oid. Niet aan het canbus systeem. Dat doet zn werk wel. Dat men het een canbusstoring noemt is vrijwel altijd onterecht.
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
gerrit11
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 431
Lid geworden op: 08 jul 2011, 00:07
Type Auto: F31 335d + 320d Lci
Locatie: ijsselstein

het zou wel betrouwbaar zijn maar hoe het functioneert begrijp ik niet helemaal. als er een storing is geeft ie dat aan alle componenten door. vind dan maar is degene die storing geeft, alles gaat erna nl in storing. Ik had bij een garage in lopik 27 storingen!! maar ja, eenmaal gewist was alles weg, en de hoofdaansteker was niet te vinden. dat lag aan t eraf en erop zetten van de - pool. maar,, me ecu/dme was vertrokken uit t vliegveld dus onderweg naar europa.zal straks wel bij de douane terecht komen$$. 004
Plaats reactie

Terug naar “M3/M4: Vering/Remmen/Onderstel”