Hoi Maik,
Aan de hand van je berichtje ben ik ook even gaan googlen en heb inderdaad iets gevonden. Het gaat hier alleen om de wat nieuwere Parrot versies en niet de standaard die ik heb. Maar zal het zeker onthouden voor een volgende keer.
E46 323ci 2000
-
- VIP Driver
- Berichten: 1188
- Lid geworden op: 06 nov 2014, 14:31
- Type Auto: 123d E87 LCI, 323ci Cabrio E46, Z3 2.8 E36/7, MINI JCW R53, 325xi E90
Wat voor parrot heb je ?
Mijn parrot is een CK3000 geloof ik en die is in 2007 ingebouwt dus is die van jou nog ouder of word de module die ik heb niet meer gemaakt
Mijn parrot is een CK3000 geloof ik en die is in 2007 ingebouwt dus is die van jou nog ouder of word de module die ik heb niet meer gemaakt
Niets rijdt zo fijn als een 6 in lijn
- IJZER
- Just getting started
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 22 jun 2015, 21:03
Ik heb een Parrot CK3100, zal er later eens verder in duiken.
Ik heb ook een topic geopend over een E46 cabrio, ik weet niet of je zelf ook sleutelt maar wie weet heb jij een tip voor me;
http://www.bmw3seriesforum.com/viewtopi ... 62&t=15880
Ik heb ook een topic geopend over een E46 cabrio, ik weet niet of je zelf ook sleutelt maar wie weet heb jij een tip voor me;
http://www.bmw3seriesforum.com/viewtopi ... 62&t=15880
-
- VIP Driver
- Berichten: 1188
- Lid geworden op: 06 nov 2014, 14:31
- Type Auto: 123d E87 LCI, 323ci Cabrio E46, Z3 2.8 E36/7, MINI JCW R53, 325xi E90
Nadat ik een aantal vreemde check control meldingen kreeg (kofferbak open, maar was dicht. Kentekenplaatverlichting stuk, maar die waren heel) had ik zo'n vermoedden dat de kabelboom van de kofferklep stuk was, zoals bij de E36 en E46 wel een bekend probleem is.
Dus vandaag de kofferklep bekleding eraf gehaald
En vervolgens het rubber slangetje tussen de carosserie en de kofferklep los gemaakt en daar kwam het probleem inderdaad te voor schijn. 2 kabeltjes gebroken en nog 3 bijna gebroken.
Dus daar heb ik maar even een paar nieuwe kabeltjes tussen gesoldeerd, ik heb het complete stuk vanaf de binnenkant van de kofferklep tot in de kofferbak vervangen zodat ik alle punten waar ze wel vaker breken gehad heb. Helaas bij gebrek aan kleurtjes kabel heb ik alles met rood gedaan.
Ohja en het belangrijkste..... de checkcontrol meldingen zijn verdwenen
Dus vandaag de kofferklep bekleding eraf gehaald
En vervolgens het rubber slangetje tussen de carosserie en de kofferklep los gemaakt en daar kwam het probleem inderdaad te voor schijn. 2 kabeltjes gebroken en nog 3 bijna gebroken.
Dus daar heb ik maar even een paar nieuwe kabeltjes tussen gesoldeerd, ik heb het complete stuk vanaf de binnenkant van de kofferklep tot in de kofferbak vervangen zodat ik alle punten waar ze wel vaker breken gehad heb. Helaas bij gebrek aan kleurtjes kabel heb ik alles met rood gedaan.
Ohja en het belangrijkste..... de checkcontrol meldingen zijn verdwenen
Niets rijdt zo fijn als een 6 in lijn
-
- VIP Driver
- Berichten: 1188
- Lid geworden op: 06 nov 2014, 14:31
- Type Auto: 123d E87 LCI, 323ci Cabrio E46, Z3 2.8 E36/7, MINI JCW R53, 325xi E90
Zo de dikke laag stof ook maar eens van dit topic afblazen..
Toen wij de auto kochten in 2007 met 97k km had de voorbumper al wat plekjes en bepaalde interieurdelen was niet even voorzichtig mee om gegaan.
Na 13 jaar deze 3er in bezit te hebben waarbij hij al een redelijke tijd als daily werd ingezet is hij er niet mooier op geworden met ondertussen 180k km.
Nu toch de beslissing genomen om hem niet meer als daily in te zetten maar juist puur en alleen voor mooi weer ritjes (naast JCW en Z3) dus veel kilometers zullen er niet meer mee gemaakt worden. Maarja de mooiste was hij niet meer (steenslag, een deukje tussen de nieren, kras op de deur, trekhaakje van een onoplettende mede weggebruiker etc.) dus wat ga je dan doen?
Verkopen? Nee zeker niet, hij is technisch uitstekend, optisch niet perfect maar wel roest vrij en een tweede vind je niet.
Opknappen? JA that's the way to go! Economisch verantwoord? nee.. Emotioneel verantwoord? dat zeker wel, deze 3er gaat niet meer weg.
As we speak staat de 3er bij de spuiter, alle deukjes worden uitgedeukt en hij wordt volledig gespoten, in de zelfde (originele) kleur Farngrün.
Het interieur ga ik zelf helemaal aanpakken. De stoelen en achterbank zijn nog in (zeer) goede staat doordat ik deze altijd minstens eens per jaar helemaal reinigde en behandelde. helaas wel een (klein) beetje instap schade welke ik aan de hand van een Colourlock reparatie setje zal bijwerken/repareren.
De volgende onderdelen heb ik besteld of worden binnenkort besteld om het interieur weer als nieuw te maken, de meeste hebben last van het wel bekende softlak kwaaltje.....
- Achterkant bestuurdersstoel (52108255677)
- Achterkant bijrijdersstoel (52108255678)
- Brillenvakje (51168260312)
- Radio/asbak frame + asbak klepje (51168268892)
- Middenconsole voor (51168217942)
- Middenconsole achter (51168217932)
- Rollo middenconsole (51167043095)
- Muntenbakje middenconsole (51168217959)
- Asbak + rollo achter (51168268342)
Voor het exterieur zijn ook nog een aantal onderdelen besteld:
- Nier L (51138208685)
- Nier R (51138208686)
- Kofferbakgreep (51137170965)
Zodra de 3er terug is van de spuiter zal ik wat voor en na foto's posten m.b.t. het exterieur, daarna zal ik starten met de reparatie/renovatie/restauratie van het interieur.
Natuurlijk houdt ik hier alles bij!
In September 2020 wordt de 3er precies 20 jaar, het doel is dat hij er dan minstens net zo goed uit ziet als dat hij 20 jaar daarvoor de fabriek verliet.
Toen wij de auto kochten in 2007 met 97k km had de voorbumper al wat plekjes en bepaalde interieurdelen was niet even voorzichtig mee om gegaan.
Na 13 jaar deze 3er in bezit te hebben waarbij hij al een redelijke tijd als daily werd ingezet is hij er niet mooier op geworden met ondertussen 180k km.
Nu toch de beslissing genomen om hem niet meer als daily in te zetten maar juist puur en alleen voor mooi weer ritjes (naast JCW en Z3) dus veel kilometers zullen er niet meer mee gemaakt worden. Maarja de mooiste was hij niet meer (steenslag, een deukje tussen de nieren, kras op de deur, trekhaakje van een onoplettende mede weggebruiker etc.) dus wat ga je dan doen?
Verkopen? Nee zeker niet, hij is technisch uitstekend, optisch niet perfect maar wel roest vrij en een tweede vind je niet.
Opknappen? JA that's the way to go! Economisch verantwoord? nee.. Emotioneel verantwoord? dat zeker wel, deze 3er gaat niet meer weg.
As we speak staat de 3er bij de spuiter, alle deukjes worden uitgedeukt en hij wordt volledig gespoten, in de zelfde (originele) kleur Farngrün.
Het interieur ga ik zelf helemaal aanpakken. De stoelen en achterbank zijn nog in (zeer) goede staat doordat ik deze altijd minstens eens per jaar helemaal reinigde en behandelde. helaas wel een (klein) beetje instap schade welke ik aan de hand van een Colourlock reparatie setje zal bijwerken/repareren.
De volgende onderdelen heb ik besteld of worden binnenkort besteld om het interieur weer als nieuw te maken, de meeste hebben last van het wel bekende softlak kwaaltje.....
- Achterkant bestuurdersstoel (52108255677)
- Achterkant bijrijdersstoel (52108255678)
- Brillenvakje (51168260312)
- Radio/asbak frame + asbak klepje (51168268892)
- Middenconsole voor (51168217942)
- Middenconsole achter (51168217932)
- Rollo middenconsole (51167043095)
- Muntenbakje middenconsole (51168217959)
- Asbak + rollo achter (51168268342)
Voor het exterieur zijn ook nog een aantal onderdelen besteld:
- Nier L (51138208685)
- Nier R (51138208686)
- Kofferbakgreep (51137170965)
Zodra de 3er terug is van de spuiter zal ik wat voor en na foto's posten m.b.t. het exterieur, daarna zal ik starten met de reparatie/renovatie/restauratie van het interieur.
Natuurlijk houdt ik hier alles bij!
In September 2020 wordt de 3er precies 20 jaar, het doel is dat hij er dan minstens net zo goed uit ziet als dat hij 20 jaar daarvoor de fabriek verliet.
Laatst gewijzigd door Maik op 14 feb 2020, 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Niets rijdt zo fijn als een 6 in lijn
- Jeremy
- VIP Driver
- Berichten: 2190
- Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
- Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
- Locatie: Oosterburen
Altijd goed als nette E46’s gered worden!
-
- VIP Driver
- Berichten: 1188
- Lid geworden op: 06 nov 2014, 14:31
- Type Auto: 123d E87 LCI, 323ci Cabrio E46, Z3 2.8 E36/7, MINI JCW R53, 325xi E90
Een eerste (korte) update, hij is helemaal strak gemaakt en wordt deze week in de primer gespoten.
Helaas wel tot de ontdekking gekomen dat er een klein beetje roest aanwezig was, dit is helemaal tot op het metaal kaal gehaald, behandeld en strak gemaakt.
Zie hier:
Hij staat er nu zo bij:
Binnenkort zullen dus al de eerste plaatjes van het nieuwe lakwerk volgen waarna ik zelf het hele interieur ga aanpakken. Als er geen gekke dingen gebeuren dus mooi (ruim) voor de zomer klaar.
Helaas wel tot de ontdekking gekomen dat er een klein beetje roest aanwezig was, dit is helemaal tot op het metaal kaal gehaald, behandeld en strak gemaakt.
Zie hier:
Hij staat er nu zo bij:
Binnenkort zullen dus al de eerste plaatjes van het nieuwe lakwerk volgen waarna ik zelf het hele interieur ga aanpakken. Als er geen gekke dingen gebeuren dus mooi (ruim) voor de zomer klaar.
Niets rijdt zo fijn als een 6 in lijn