Inderdaad, ik wil hem eerst even wassen en mooie fotos maken voordat ik ga showen.
Ik heb me in ieder geval dik geamuseerd en veel geleerd vanmiddag
Mert nogmaals bedankt!
Sanders' E90 325i
- Sanders
- VIP Driver
- Berichten: 1015
- Lid geworden op: 27 jul 2016, 22:19
- Type Auto: E90 318i 2009
- Locatie: Maastricht
First Timer, Noobie, Life Long BMW Fan
325i Monaco Blue Showroom (gestolen)
318i LCI Titansilber Showroom
325i Monaco Blue Showroom (gestolen)
318i LCI Titansilber Showroom
- Omnipresence325i
- VIP Driver
- Berichten: 289
- Lid geworden op: 23 nov 2016, 09:08
- Type Auto: 325i e90 2005
- Locatie: Rotterdam
- Sanders
- VIP Driver
- Berichten: 1015
- Lid geworden op: 27 jul 2016, 22:19
- Type Auto: E90 318i 2009
- Locatie: Maastricht
Sorry Arjan, nog even geduld hebben.
Vandaag is prachtig weer om foto's te maken maar k ben helaas de hele dag werken...
Vandaag is prachtig weer om foto's te maken maar k ben helaas de hele dag werken...
First Timer, Noobie, Life Long BMW Fan
325i Monaco Blue Showroom (gestolen)
318i LCI Titansilber Showroom
325i Monaco Blue Showroom (gestolen)
318i LCI Titansilber Showroom
- Omnipresence325i
- VIP Driver
- Berichten: 289
- Lid geworden op: 23 nov 2016, 09:08
- Type Auto: 325i e90 2005
- Locatie: Rotterdam
Als je toch foto's maakt, een video clip zou geweldig zijn
- Sanders
- VIP Driver
- Berichten: 1015
- Lid geworden op: 27 jul 2016, 22:19
- Type Auto: E90 318i 2009
- Locatie: Maastricht
Afgelopen weekend heel wat kilometers naar het noorden gereden om samen met Mert330D in een DHZ garage in Soest wat nieuw speelgoed onder de auto te proppen.
Mert, nogmaals bedankt voor de toffe en productieve middag
Heerlijk ook om in je bak te hebben gereden!
Aan de voorzijde is er bij mijn bakkie een heuse BMW Performance remkit gekomen, met de bekende 6-zuiger remklauw en gegroefde en geperforeerde schijven.
Aan het kontje hebben we een Performance einddemper mogen toevoegen.
Ik heb de nieren vervangen voor nieuwe exemplaren. Weg met die verweerde en beschadigde oude.
Tevens front splitters voor de standaard bumper erop gezet.
En een tijd geleden de koplampen laten polijsten, zien er ook weer top uit.
Ik zal de foto's voor zich laten spreken:
De uitlaat was nog een uitdaging, omdat hij eigenlijk met een andere middendemper samen moet werken.
De buizen pasten wel in elkaar, maar de bocht was net even anders waardoor de demper niet op zijn plek zou komen.
Uiteindelijk zijn ze meer voor elkaar geplaatst en heeft Mert het aan elkaar gelast. Het zit goed, maar de demper komt iets meer naar voren dan zou moeten. Geen probleem wat mij betreft.
Wat is er nog te doen?
- Remschijven achter vervangen voor gecoate exemplaren die niet ontzettend wegroesten
- Deuk bestuurderskant fixen: de nieuwe deur voor om te bouwen staat al klaar
- Detaillingbeurt als de schade herstelt is
Mert, nogmaals bedankt voor de toffe en productieve middag
Heerlijk ook om in je bak te hebben gereden!
Aan de voorzijde is er bij mijn bakkie een heuse BMW Performance remkit gekomen, met de bekende 6-zuiger remklauw en gegroefde en geperforeerde schijven.
Aan het kontje hebben we een Performance einddemper mogen toevoegen.
Ik heb de nieren vervangen voor nieuwe exemplaren. Weg met die verweerde en beschadigde oude.
Tevens front splitters voor de standaard bumper erop gezet.
En een tijd geleden de koplampen laten polijsten, zien er ook weer top uit.
Ik zal de foto's voor zich laten spreken:
De uitlaat was nog een uitdaging, omdat hij eigenlijk met een andere middendemper samen moet werken.
De buizen pasten wel in elkaar, maar de bocht was net even anders waardoor de demper niet op zijn plek zou komen.
Uiteindelijk zijn ze meer voor elkaar geplaatst en heeft Mert het aan elkaar gelast. Het zit goed, maar de demper komt iets meer naar voren dan zou moeten. Geen probleem wat mij betreft.
Wat is er nog te doen?
- Remschijven achter vervangen voor gecoate exemplaren die niet ontzettend wegroesten
- Deuk bestuurderskant fixen: de nieuwe deur voor om te bouwen staat al klaar
- Detaillingbeurt als de schade herstelt is
Ik zal de GoPro eens uitgraven en kijken of ik er een zuignap of iets dergelijks bij heb om op de bumper te plakken.Omnipresence325i schreef:Als je toch foto's maakt, een video clip zou geweldig zijn
First Timer, Noobie, Life Long BMW Fan
325i Monaco Blue Showroom (gestolen)
318i LCI Titansilber Showroom
325i Monaco Blue Showroom (gestolen)
318i LCI Titansilber Showroom
- ejt
- VIP Driver
- Berichten: 11495
- Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
- Type Auto: BMW
En mag ik er aan toevoegen dat de uitlaat wel heel ver achter de auto hangt. Dit is, neem ik aan, niet standaard bij deze uitlaat.
Je remmen zijn, daarentegen, super.
Je remmen zijn, daarentegen, super.
heden G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
-
- Beyond salvation
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 18 okt 2015, 11:39
- Type Auto: bmw 335i e92 dct
- Locatie: prov groningen
Enige wat ik zie is een auto die nodig een poetsbeurt moet hebben
Verder hele dikke remmerij En de uitlaat mag wel iets korter naar mijn mening.
Verder hele dikke remmerij En de uitlaat mag wel iets korter naar mijn mening.
BMW 335i e92 DCT JB4 G5 iso + MHD backend flash + vrsf chargepipe + vrsf catless downpipes + 5inch vrsf stepped FMIC
VW Golf 1 cabrio 1.8 2h 142.8pk
Vw lupo 3L handbak
Voorstellen: http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=16524
VW Golf 1 cabrio 1.8 2h 142.8pk
Vw lupo 3L handbak
Voorstellen: http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=16524
- Martin325i
- VIP Driver
- Berichten: 1051
- Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:27
- Type Auto: E39 525iA, E46 320Ci & E46 325Ci Tracktool
Dikke performance upgrades, netjes. Beetje jammer dat de uitlaat zo ver uitsteekt. Nu nog de auto lager leggen
- Mert330d
- Getting the hang of it
- Berichten: 558
- Lid geworden op: 04 okt 2015, 18:08
Het rare is:ejt schreef:En mag ik er aan toevoegen dat de uitlaat wel heel ver achter de auto hangt. Dit is, neem ik aan, niet standaard bij deze uitlaat.
Je remmen zijn, daarentegen, super.
De gehele uitlaat hangt spanningsvrij in de rubbers.
Dus ook demper. De "aansluiting" van de performance demper zat midden in de bocht. Echter had zijn originele uitlaat geen "aansluiting". Zijn originele uitlaat hebben wij doorgeslepen op hetzelfde punt in de bocht.
Toen alles onder de auto gehangen. Uitlaat recht gezet. En de performance demper gedeeltelijk in zijn uitlaat geschoven. Verder ging het niet. Door die rare bocht. Paar hechtlasjes. Daarna afgelast naast de auto.
Zal een M pakket bumper niet anders zijn. Qua uitsteek lengte?
Op een Non M vind ik dit:
Laatst gewijzigd door Mert330d op 06 dec 2016, 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.
F31 320D ED sport
- Sanders
- VIP Driver
- Berichten: 1015
- Lid geworden op: 27 jul 2016, 22:19
- Type Auto: E90 318i 2009
- Locatie: Maastricht
Nee dat is inderdaad niet standaard.ejt schreef:En mag ik er aan toevoegen dat de uitlaat wel heel ver achter de auto hangt. Dit is, neem ik aan, niet standaard bij deze uitlaat.
Je remmen zijn, daarentegen, super.
Onder mijn auto ligt dus een ouder type middendemper, die niet goed aansluit op de Performance demper.
Mert heeft hem daarom wat pas moeten maken.
Een vervangende middendemper zou me weer 600/700 euro kosten, en dan had de wagen dus ook zonder einddemper gezeten.
Ik kan er zo wel mee leven hoor, ook al hoort het niet helemaal.
First Timer, Noobie, Life Long BMW Fan
325i Monaco Blue Showroom (gestolen)
318i LCI Titansilber Showroom
325i Monaco Blue Showroom (gestolen)
318i LCI Titansilber Showroom
- ejt
- VIP Driver
- Berichten: 11495
- Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
- Type Auto: BMW
@sanders, Ik geef je helemaal gelijk omtrent die nieuwe middendemper, weer 6-7 honderd is teveel van het goede.
Wat er gebeurt bij M-bumper is dat die wat hoekiger is, waardoor de uitlaat optisch wat meer naar binnen staat, maar nog steeds te veel.
Wat ik zou doen in dit geval is van de uitlaatsierstukken 2 centimeter af slijpen en netjes vijlen tot ie er weer uitziet als nieuw.
Is misschien een idee.
Wat er gebeurt bij M-bumper is dat die wat hoekiger is, waardoor de uitlaat optisch wat meer naar binnen staat, maar nog steeds te veel.
Wat ik zou doen in dit geval is van de uitlaatsierstukken 2 centimeter af slijpen en netjes vijlen tot ie er weer uitziet als nieuw.
Is misschien een idee.
heden G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
- Sanders
- VIP Driver
- Berichten: 1015
- Lid geworden op: 27 jul 2016, 22:19
- Type Auto: E90 318i 2009
- Locatie: Maastricht
Daar heb ik inderdaad aan gedacht ejt,
Echter denk ik niet dat ikzelf het netjes recht zou krijgen, en dus begin ik er liever niet zelf aan.
Echter denk ik niet dat ikzelf het netjes recht zou krijgen, en dus begin ik er liever niet zelf aan.
First Timer, Noobie, Life Long BMW Fan
325i Monaco Blue Showroom (gestolen)
318i LCI Titansilber Showroom
325i Monaco Blue Showroom (gestolen)
318i LCI Titansilber Showroom