Wist ik ook niet, maar dat de koude lucht niet langs voorruit stroomt is eigenlijk wel begrijpelijk. Te koude lucht langs een heel warme voorruit kan een barst geven.
De airco-lucht loopt wel langs de voeten, althans dat kan ik mij nog van vorig jaar herinneren dat je van die heel koude voeten krijgt in je slippers.
Werking ventilatie
- Vod
- Moderator
- Berichten: 1922
- Lid geworden op: 26 jan 2016, 15:28
- Type Auto: BMW Z4 G29
Ik kan ook maar niet wennen aan de CC van mijn F30. Ik vind het vreemd dat als ik de luchtstroom verander dat de auto-stand dan eraf gaat en de kracht van de blower dan ook handmatig moet. Dat was in mijn E87 en E88 niet het geval en ook niet in mijn voormalige Peugeot RCZ en ook in mijn huidige Alfa Spider blijft de blower dan op de auto-stand staan. Ik wil zelf de luchtstroom bepalen omdat ik geen koude lucht uit de dashboard roosters wil. Dat houd dus in dat ik in mijn F30 meteen alles met de hand moet regelen
2021 BMW Z4 G29
2020 MINI Cabrio F57
2015 BMW Z4 E89
2014 BMW 316i F30
2013 Peugeot RCZ
2011 BMW 118i Cabrio E88
2009 BMW 118i E81
2006 Alfa Spider 2.0 T.S. enz, enz.
2020 MINI Cabrio F57
2015 BMW Z4 E89
2014 BMW 316i F30
2013 Peugeot RCZ
2011 BMW 118i Cabrio E88
2009 BMW 118i E81
2006 Alfa Spider 2.0 T.S. enz, enz.
- BJF
- VIP Driver
- Berichten: 277
- Lid geworden op: 07 aug 2012, 04:26
- Contacteer:
De airco blaast inderdaad ook koude lucht in de voetenruimte, tenminste in de stand 'Auto'.
-
- VIP Driver
- Berichten: 4221
- Lid geworden op: 03 feb 2011, 21:22
- Locatie: prov. utrecht
Principe hiervan is dat warme lucht stijgt en koude daalt
Als de airco te koud op raam blaast zou je condens krijgen
Doordat koude daalt krijgt ook de voetenruimte wat koelte
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Als de airco te koud op raam blaast zou je condens krijgen
Doordat koude daalt krijgt ook de voetenruimte wat koelte
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
F10 535IX
- BJF
- VIP Driver
- Berichten: 277
- Lid geworden op: 07 aug 2012, 04:26
- Contacteer:
Dat principe ken ik uiteraard. Maar mijn airco stuurt gewoon rechtstreeks koude lucht in de voetruimte als dat nodig is.
Een quote uit een -Engelstalige- handleiding bevestigt dat:
Depending on the selected temperature, AUTO intensity and outside influences, the air is directed toward the windshield, the side windows, the upper body and the footwell.
Een quote uit een -Engelstalige- handleiding bevestigt dat:
Depending on the selected temperature, AUTO intensity and outside influences, the air is directed toward the windshield, the side windows, the upper body and the footwell.
- Vod
- Moderator
- Berichten: 1922
- Lid geworden op: 26 jan 2016, 15:28
- Type Auto: BMW Z4 G29
Wame lucht stijgt inderdaad op. Dus daarrom wil je toch juist dat die koude lucht via de bovenste roosters de bovenzijde van je interieur als eerste koelt. Je wil tenslotte de meeste koude lucht daar waar het het warmste is. En dat is aan het plafond. De koude lucht langs je blote voeten herken ik ook en is niet prettig en ook niet gewenst omdat het daar al minder warm is.ejt schreef:Wist ik ook niet, maar dat de koude lucht niet langs voorruit stroomt is eigenlijk wel begrijpelijk. Te koude lucht langs een heel warme voorruit kan een barst geven.
Als koude lucht daalt heb je juist géén behoefte om het bij de voeten nóg kouder te maken.angel335 schreef:Principe hiervan is dat warme lucht stijgt en koude daalt
Als de airco te koud op raam blaast zou je condens krijgen
Doordat koude daalt krijgt ook de voetenruimte wat koelte
Laatst gewijzigd door Vod op 17 apr 2017, 07:57, 1 keer totaal gewijzigd.
2021 BMW Z4 G29
2020 MINI Cabrio F57
2015 BMW Z4 E89
2014 BMW 316i F30
2013 Peugeot RCZ
2011 BMW 118i Cabrio E88
2009 BMW 118i E81
2006 Alfa Spider 2.0 T.S. enz, enz.
2020 MINI Cabrio F57
2015 BMW Z4 E89
2014 BMW 316i F30
2013 Peugeot RCZ
2011 BMW 118i Cabrio E88
2009 BMW 118i E81
2006 Alfa Spider 2.0 T.S. enz, enz.
- BJF
- VIP Driver
- Berichten: 277
- Lid geworden op: 07 aug 2012, 04:26
- Contacteer:
Die quote die ik hierboven plaatste komt uit de handleiding voor de E90/E91, niet van een F.
-
- Just getting started
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 26 dec 2015, 12:59
Ik kan de temperatuur in mijn E91 van 2012 ook nooit precies goed krijgen, het is meestal net te warm waardoor ik de airco wel aan moet zetten, maar die is vaak weer te koud, dan corrigeer ik maar wat met de draaiknop blauw/rood maar echt ideaal vind ik het niet.
Het zal wel aan mij liggen maar ik heb echt een keer uitleg nodig wat nou de ideale instelling is...
Het zal wel aan mij liggen maar ik heb echt een keer uitleg nodig wat nou de ideale instelling is...