Remblokken ATE normaal vs Ceramic

Bespreek hier onderdelen, zoals veren, schokbrekers en remmen
Plaats reactie
shimoh86
Just getting started
Just getting started
Berichten: 55
Lid geworden op: 31 jul 2016, 01:26

Zit er echt zoveel verschil in remstof tussen de ATE normale remblokken en de Ceramic van ze of valt het in praktijk wel mee?


Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16598
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Ik vond het wel meevallen.
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Valt tegen bedoel je :?
Merk ook weinig verschil (helaas). Maar wil niet zeggen dat de blokken niet goed zijn.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16598
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Mijn ervaring met ATE (zowel standaard al Ceramic) is dat het prima blokken zijn, maar ik heb nog nooit blokken gehad die zo ontzettend snel slijten.
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Gebruikersavatar
Mylife
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 279
Lid geworden op: 16 okt 2014, 10:01
Type Auto: 528i M-Sport

Op mijn vorige auto heb ik voor EBC Redstuff blokken gebruikt. Die zijn ook keramisch en het verschil in remstof was echt enorm.
Na het vervangen werden de achter velgen viezer als voor terwijl dit altijd andersom was.
Afbeelding 528i N20 245PK M-Sport (F11 LCI)
Voorheen: 320d M47 163PK automaat High Exec (E91 pre-LCI)
Gebruikersavatar
Sanders
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1015
Lid geworden op: 27 jul 2016, 22:19
Type Auto: E90 318i 2009
Locatie: Maastricht

Op de vooras heb je dus RedStuff gestoken kan ik hieruit opmaken?
First Timer, Noobie, Life Long BMW Fan :Mpower:

325i Monaco Blue Showroom (gestolen)

318i LCI Titansilber Showroom
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11495
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Redstuff zijn de sport-circuit blokken van EBC. Heb je die op je straat auto gehad? Respect, want die zullen aardig piepen 008
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Gebruikersavatar
Mylife
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 279
Lid geworden op: 16 okt 2014, 10:01
Type Auto: 528i M-Sport

ejt schreef:Redstuff zijn de sport-circuit blokken van EBC. Heb je die op je straat auto gehad? Respect, want die zullen aardig piepen 008
Redstuff is juist voor 'straat gebruik'. Zie https://ebcbrakes.com/products/brake-pads/
Sanders schreef:Op de vooras heb je dus RedStuff gestoken kan ik hieruit opmaken?
Ja inderdaad, op de vooras.
Laatst gewijzigd door Mylife op 17 jul 2017, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding 528i N20 245PK M-Sport (F11 LCI)
Voorheen: 320d M47 163PK automaat High Exec (E91 pre-LCI)
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11495
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Je hebt helemaal gelijk, dacht dat de rode de meeste agressiefste was/is.
ik heb de gele variant, geeft niet heelveel stof, maar ook weer niet niets.
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
shimoh86
Just getting started
Just getting started
Berichten: 55
Lid geworden op: 31 jul 2016, 01:26

Ten opzichte van de normale ATE blokken geen meerwaarde tov van de ceramic dus? , of toch maar de ceramic nemen de kloppen zouden trouwens gewoon komen op BMW oem remschijven die er nu nog zitten.
Hoe zit het met het remmen zelf merken jullie enige verschil hierin?
Gebruikersavatar
Mylife
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 279
Lid geworden op: 16 okt 2014, 10:01
Type Auto: 528i M-Sport

Ik ging van standaard (Fiat) schijven en blokken naar Brembo Sport discs met EBC Redstuff pads. Dit gaf een iets beter remgevoel, maar dat kan ook psychisch zijn geweest 001 .
Afbeelding 528i N20 245PK M-Sport (F11 LCI)
Voorheen: 320d M47 163PK automaat High Exec (E91 pre-LCI)
coen_e90
Just getting started
Just getting started
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 sep 2017, 00:24
Type Auto: BMW 318i (E90), 2010
Contacteer:

Mylife schreef:Op mijn vorige auto heb ik voor EBC Redstuff blokken gebruikt. Die zijn ook keramisch en het verschil in remstof was echt enorm.
Na het vervangen werden de achter velgen viezer als voor terwijl dit altijd andersom was.
Ik wil de EBC blokken monteren op de OEM schijven met als doel dat er minder remstof wordt geproduceerd. Hebben dit soort ceramische blokken (op de hogere prijs na) nog nadelen?
BMW E90 / 318i / 2010 / N43 / 115.000 km
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16598
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Ze willen nog wel eens piepen. Verschilt per blok..
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

ATE Ceramic piept bij mij niet in ieder geval. Verder tevreden. Afname stof is echter beperkt.
Maar dat lossen we op met een keramische coating op de velgen, zodat deze veel sneller/makkelijk schoon gemaakt kunnen worden. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Dutch79 op 29 sep 2017, 16:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16598
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Ik rij met pagid, dat is net een vrachttrein :)
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Vering/Remmen/Onderstel”