Goedendag,
Nog steeds aan het oriënteren. Wat vind men hier van de M3 E 93, de cabrio dus.
Hij is relatief zwaar, 1.805 kg, in vergelijking tot de E90 (1.600) en de E92 (1.560). Maar Met 420 PK en 400 NM zal dat geen probleem zijn. Op het circuit wel, maar koop je daar een M3 Cabrio voor, koopt men überhaupt een dure M3 om het circuit mee op te gaan?
Wat vind men hier van de M3 E 93, de cabrio dus?
Groeten,
Henk
M3 E93
- Kubus123
- VIP Driver
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 31 jan 2015, 17:27
- Type Auto: F32 420i
Een opbouwend (nooit jouw sterkste kant geweest ) verhaaltje van mensen die zo'n ding gehad hebben en ook met dat gewicht wel eens een stukkie over een bergweg gedenderd hebben, dat zijn er volgens mij een paar op dit forum of van mensen die twijfelden en uiteindelijk voor de e92 hebben gekozen?
Disclaimert, het stukje tussen haakjes is een grapje 'Do not feed the internet trolls'
Disclaimert, het stukje tussen haakjes is een grapje 'Do not feed the internet trolls'
335i E92 DCT Individual Feuer Orange / JB4 G5 / VSRF DP / IC:http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=14792
- performance
- VIP Driver
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
- Type Auto: F82 M4 CS
Henk er is hier al erg veel gezegd over de E wagens. Voor jou nog even snel de belangrijkste punten.
Zeer hoog brandstofverbruik , Voor de ton moeten je drijfstanglagers vervangen zijn,na de ton gaan je gasklep stelmotoren kapot (ongeveer 2 K €) Tour en show auto idd geen daily of circuit auto.
Op YT staan goede filmpjes over het aanschaffen van de E9x M
Zeer hoog brandstofverbruik , Voor de ton moeten je drijfstanglagers vervangen zijn,na de ton gaan je gasklep stelmotoren kapot (ongeveer 2 K €) Tour en show auto idd geen daily of circuit auto.
Op YT staan goede filmpjes over het aanschaffen van de E9x M
320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> E92> F82> F82 CS
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Een opbouwend (nooit jouw sterkste kant geweest ) verhaaltje
- ejt
- VIP Driver
- Berichten: 11495
- Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
- Type Auto: BMW
Ik heb er natuurlijk geen verstand van, maar is een 335i niet de betere cabrio? Turbo, dus meer trekkracht onderin. Lekker cruisen, ipv hoog in den toeren.
Geef dit verhaal maar een draai.......
Geef dit verhaal maar een draai.......
heden G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
-
- Just getting started
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 17 mar 2017, 03:45
E93 zonde van het geld, E90/E92 niet of minder gauw?
Het volgende wil ik voorleggen:
- Stel, je kunt voor € 50.000 een M3 aanschaffen, en ze kosten alle drie precies dat bedrag.
Wat zou de keuze zijn: E90/E92/E93?
Verder: ik weet dat ze allemaal veel brandstof gebruiken en ze alle drie niet licht zijn.
Groeten,
Henk
Het volgende wil ik voorleggen:
- Stel, je kunt voor € 50.000 een M3 aanschaffen, en ze kosten alle drie precies dat bedrag.
Wat zou de keuze zijn: E90/E92/E93?
Verder: ik weet dat ze allemaal veel brandstof gebruiken en ze alle drie niet licht zijn.
Groeten,
Henk
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Dat is toch persoonlijk? Dus daar zou je zelf t beste antwoord op moeten kunnen geven.
Ik heb niks met cabrio's. Maar anderen weer wel.
Ik heb niks met cabrio's. Maar anderen weer wel.
-
- VIP Driver
- Berichten: 16598
- Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
- Type Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Zeker waar, maar een M3 voelt als een veel specialere auto, ook om te cruisen.ejt schreef:Ik heb er natuurlijk geen verstand van, maar is een 335i niet de betere cabrio? Turbo, dus meer trekkracht onderin. Lekker cruisen, ipv hoog in den toeren.
Geef dit verhaal maar een draai.......
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
-
- VIP Driver
- Berichten: 6809
- Lid geworden op: 20 mei 2011, 10:14
- Locatie: NH
Zoals gezegd proefrijde.... als jij het verschil niet hinderlijk vindt tussen een caab en een coupe, of sedan, kies dan wat je het leukste vind
Kan mij voorstellen dat een caab heerlijk is gedurende 8 maanden van t jaar, inclusief V8 geluid in je nek
Kan mij echter ook voorstellen dat een sedan prettig is vanwege de ruimte/praktischer
Ik heb zelf de coupe omdat ik het gewoon het mooiste model vindt, en omdat ik een caab het idee van de M3 gedeeltelijk teniet vind doen (al weegt de coupe alsnog 1600kg)
Toch heb ik ook gerust wel is momenten gehad waarop ik een sedan wel handig vond en een caab wel lekker had gevonden
Maw niemand kan jou het beste antwoord geven omdat het persoonlijk is
Kan mij voorstellen dat een caab heerlijk is gedurende 8 maanden van t jaar, inclusief V8 geluid in je nek
Kan mij echter ook voorstellen dat een sedan prettig is vanwege de ruimte/praktischer
Ik heb zelf de coupe omdat ik het gewoon het mooiste model vindt, en omdat ik een caab het idee van de M3 gedeeltelijk teniet vind doen (al weegt de coupe alsnog 1600kg)
Toch heb ik ook gerust wel is momenten gehad waarop ik een sedan wel handig vond en een caab wel lekker had gevonden
Maw niemand kan jou het beste antwoord geven omdat het persoonlijk is
- Folkert
- VIP Driver
- Berichten: 1344
- Lid geworden op: 26 aug 2011, 21:33
- Type Auto: Alpina B5 Bi-turbo G31 Allrad
Ik heb een M3 E93 gehad, schitterende auto om mee te rijden zie:
(viewtopic.php?f=189&t=9642)
Heb heel veel problemen gehad met de dct bak.
Brandstof verbruik is gewoon absurd veel zal ook door het hoge gewicht komen.
Vond het openrijden in combinatie met de preformance demper echt geweldig
Grote voordeel van deze auto vond ik het stalen cabrio dak.
(viewtopic.php?f=189&t=9642)
Heb heel veel problemen gehad met de dct bak.
Brandstof verbruik is gewoon absurd veel zal ook door het hoge gewicht komen.
Vond het openrijden in combinatie met de preformance demper echt geweldig
Grote voordeel van deze auto vond ik het stalen cabrio dak.
Alpina B5 Biturbo