BMW E61 525i 2004

Plaats hier de foto's van jouw BMW E6x
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Qubus
Just getting started
Just getting started
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 aug 2017, 20:41
Type Auto: BMW E90 320i
Locatie: Noord-Brabant

Na mijn 3 serie E90 uit 2006 weer verkocht te hebben ben ik op zoek gegaan naar een E60/61 met een automaat.
Ik sta dagelijks in de file en dan is het enorm fijn als je niet steeds met een pook hoeft te roeren om in de versnelling te komen.
En iets meer power dan een 2.0 is altijd leuk :D

Uiteindelijk heb ik onderstaande E61 gekocht uit 2004 met bijna 230.000 op de teller, en het rijd heerlijk en viel ook in mijn prijs klasse.

Qua opties zit er niet veel op maar daar heb ik bewust naar gekeken, vooral naar het type entertainment system wat erin zit.
Ik hou ervan om zoveel mogelijk te customizen en na een Android radio te hebben gehad heeft dat mijn sterke voorkeur.
Behalve dat zijn er nog wat punten die aangepakt moeten worden, maar dat is te overzien.

Bij deze een aantal foto's, maar ik heb nog niet echt tijd gehad om de auto een flinke poetsbeurt te geven. Beter foto's volgen later nog :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De technische specs:
Type: 525i E61 AUT M54 EUR
Prod. Date: 2004-09-10
Engines: M54;
Kleur: Black Sapphire Metallic 475
Bekleding: Leder Dakota Schwarz (LCSW)
Power: 141Kw (194 Pk)

Opties:
S1CAA Selection of COP relevant vehicles
S205A Automatic transmission
S216A HYDRO STEERING-SERVOTRONIC
S302A Alarm system
S386A Roof railing
S442A Cup holder
S508A Park Distance Control (PDC)
S540A Cruise control
S548A Kilometer-calibrated speedometer
S563A Light package
S590A BMW LA wheel, star spoke 123
S698A Area-Code 2 for DVD
S785A White direction indicator lights
S851A Language version German
S863A Retailer Directory Europe
S877A Delete cross-pattern operation
S880A On-board vehicle literature English
S8SAA Navigation access request,country-spec.
S8SPA Control unit COP
S915A Dummy-SALAPA

Uitgevoerde aanpassingen:
- Grote beurt; niet echt een aanpassing maar wel wenselijk
- De-badge 525i aan de achterkant
- Wielen gebalanceerd, de auto trilde lichtelijk tussen 100 Km/u en 120 Km/u
- Ruitenwisser achter werkte niet, na deze met WD40 te hebben behandeld werkt het weer naar behoren

Todo:
- BMW Logo op de motorkap vervangen; deze is een beetje vervaagd
- Reserve wiel + toebehoren; deze zitten er niet bij...
- Motor van het afdekzeil links; Deze maakt een hels kabaal en moet worden vervangen
- Winterset voor de winter; welke velgen het worden weet ik nog niet zolang het maar origineel BMW is
- Koplamp links heeft vocht in de koplamp; dit wordt waarschijnlijk vervangen tenzij reparatie een optie is
- Entertainment; Ik ben momenteel op zoek naar een Android radio die overweg kan met iDrive.
- Climate controls vervangen; uitzoeken of deze te vervangen is door een nieuwer type wat er net wat mooier uitziet


NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Zie je niet vaak...de m54 motor erin.
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
Qubus
Just getting started
Just getting started
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 aug 2017, 20:41
Type Auto: BMW E90 320i
Locatie: Noord-Brabant

Klopt! De M54 is een door ontwikkelde M52 uit de E39, die ik 5 jaar heb gereden.

Ik heb ook een proefrit gemaakt in een E61 525i uit 2007 met een N52 motor, maar daar zaten teveel minpunten aan.
Kilometer stand was wel netjes (140.000) en meer opties dan ik nu heb, maar het schakelen voelde slippend aan en ik had het idee dat er een vreemd geluid uit de automaatbak kwam. Het geluid van de motor beviel me daarnaast ook niet door o.a teveel ongewenste trillingen (ik verdenk de distributie ketting). De kilometerstand was ook onlogisch omdat de auto uit Duitsland was geimporteerd, dus dat waren teveel aanwijzingen om niet voor die auto te gaan.
niet1
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 425
Lid geworden op: 02 apr 2013, 20:55
Type Auto: BMW 730d F01
Locatie: Den Hoorn Z-H

Mooie e61. Velgen zijn zeker niet verkeerd!
Plaats reactie

Terug naar “E6x: Showroom & Projecten”