Beste manier inremmen nieuwe remmen

Bespreek hier onderdelen, zoals veren, schokbrekers en remmen
Gebruikersavatar
DRuw
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 mei 2013, 20:36
Type Auto: G21 330e XDrive Msport Individual

Ik heb vroeger met een lease mazda 6 station binnen 50kilometer na nieuwe blokken een noodstop moeten maken. Blokken waren compleet geglazuurd en keihard remde nog best maar wel vaak piepen en minder te doseren....

Ook nog gevonden:
https://www.zeckhausen.com/catalog/inde ... =6446_6443
Maar goed, rustig aan inremmen kan natuurlijk altijd.
Net stukje van 50km gereden met voornamelijk snelweg en amper hoeven remmen:) daarnaast nog nooit zoveel manueel teruggeschakeld haha


E91 318d --> F31 325d M-Sport --> G21 330e M-Sport Individual
Gebruikersavatar
Kwadrant
Just getting started
Just getting started
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 aug 2017, 10:55
Type Auto: 320D EDE F30

Heb je naderhand zelf de melding gereset en een nieuw termijn in de boordcomputer gezet of moet dan toch naar de dealer ? Bij mij is het rode lampje (gematigd rijden) gaan branden (zit nog 4mm op) en wil dit zelf doen tegelijk met nieuwe schijven.

hoor graag,

gr. K.
"I have always been crazy, but it kept me from going insane"

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13832
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Je zet er geen termijn in. Dat doet ie zelf na resetten. Kun je ook zelf.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Kwadrant
Just getting started
Just getting started
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 aug 2017, 10:55
Type Auto: 320D EDE F30

Ja gevonden ! :ja:
"I have always been crazy, but it kept me from going insane"

Afbeelding
Mr Bullet
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 346
Lid geworden op: 24 okt 2017, 09:20
Type Auto: 335i Touring

Inremmen hangt ook af van snelweg km's of stads km's. Gewoon niet als een testpiloot gaan rijden de eerste tank. Althans dat is mijn insteek vaak als ik nieuwe remmen plaats.

Ik heb nu EBC schijven voorop zitten die door de vorige eigenaar vernaggeld zijn. Daar komen nieuwe voor in de plaats om de trilling eruit te krijgen. Dan weer rustig opbouwen.
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16597
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Valt allemaal wel iets mee, zolang je maar blijft rollen. Ik heb mijn remmen (weliswaar Pagid Geel) juist ingeremd door als een rallyproef over een industrieterrein te rijden. Ik heb nooit trillingen of gekke dingen en gebruik ze zeer stevig, incl circuit.

Het is alleen oh zo belangrijk om niet je voet op de rem te houden als je stilstaat na afremmen van hogere snelheid. Kan je weinig anders, gebruik de handrem en zorg dat je om de paar tellen kleine stukjes naar voren (of achteren) rolt.
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Gebruikersavatar
Martin325i
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1051
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:27
Type Auto: E39 525iA, E46 320Ci & E46 325Ci Tracktool

Thys welke pagids heb je precies? En hoe bevallen qua geluid en remstof bij straatgebruik?
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16597
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

RS29, is een Endurance blok. Hierdoor is hij iets minder agressief voor de schijven.

Koud piepen ze vrijwel niet, maar als ze een klein beetje warm zijn (1x stevig van 80 naar 0 remmen) piepen ze wel behoorlijk. Dit kan je als vervelend ervaren als je de auto als daily rijdt. Ik heb hem ook als daily gereden en ik vond het acceptabel.

Qua remstof zijn ze prima, amper meer dan van een straatblok. Ook is de remstof weinig agressief. Je maakt de velg zo weer schoon.

Ben jij zaterdag ook op Assen Martin?
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Gebruikersavatar
Martin325i
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1051
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:27
Type Auto: E39 525iA, E46 320Ci & E46 325Ci Tracktool

Klinkt inderdaad acceptabel. Op straat rij ik meestal vrij ‘normaal’. Hoef niet vaak stevig te remmen door tijdig van het gas te gaan en de auto uit te laten rollen. Piepen op het circuit maakt mij niet veel uit, als het maar op straat niet klinkt als of er een vrachttrein tot stilstand komt :lol: Wellicht dat ik ze komend jaar ook probeer, maar heb onlangs voor nog nieuwe blokken aan de voorzijde gemonteerd :roll: :|

Nee helaas, circuit rijden is klaar voor mij voor dit seizoen, heb er geen tijd voor op dit moment. Volgend jaar wil ik het zeker doen. Heb nog geen ervaring op Zandvoort en Assen, niet van gekomen dit jaar :( Heb er wel erg zin in :)
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16597
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Als ze eenmaal goed heet zijn, zijn ze stil. Op het circuit hoor je ze niet.
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Gebruikersavatar
DRuw
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 mei 2013, 20:36
Type Auto: G21 330e XDrive Msport Individual

Qua kosten, ja
Qua geluid, ja
Qua slijtage, ja
Qua remkracht, mwoa
Ze remmen prima, begrijp me niet verkeerd maar ze remmen iets sponziger dan origineel volgens mij.
Aan de schijven ligt dit niet, puur de blokken dus die zou je kunnen vervangen als het je te sponzig is maar ze zijn als totaal prima aan te raden.
Als ik over een tijdje andere blokken moet hebben probeer ik wel wat maar als set is dit prima.
Laatst ook noodstop moeten maken en dat lukte goed hoor;)
E91 318d --> F31 325d M-Sport --> G21 330e M-Sport Individual
Gebruikersavatar
DRuw
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 mei 2013, 20:36
Type Auto: G21 330e XDrive Msport Individual

Kleine update....
Schijven zijn inmiddels krom.
Ik had nog enigsinds het idee dat het aan mijn winterwielen kon liggen maar na 2 meter op de zomerset te rijden blijken het toch de schijven te zijn.
blokken van TRW heb ik nog liggen maar wilde zeker weten dat mijn schijven goed waren voor ik ze monteerde... ik had al een vermoeden.
Nu de twijfel welke ik eronder ga zetten.
Ik heb geen gekke dingen uitgehaald met de remmen maar de zimmermanns hebben het dus niet heel lang gered.
Iemand tips welke ik het beste kan doen (of 160 euro per schijf uitgeven voor originele..... :roll: )
heb de 330 maat in ieder geval zag ik.
E91 318d --> F31 325d M-Sport --> G21 330e M-Sport Individual
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11484
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

De schijven van Brembo, TRW, ATe en Zimmerman zijn OEM waardig, zouden dus allemaal een goed aantal kilometers moeten halen. Maarja, wie ben ik om dit te zeggen als deze schijven krom gaan.
Heb 2x schijven gehad van Brakemax en die gingen ook allebei krom, dus die koop ik niet meer.

Heb zelf (denk ik) de schijven van ATe via Offenga laten plaatsen bij aflevering. Zijn nu 10d verder en doen het goed, maar dat mag je ook wel verwachten van remschijven.
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Gebruikersavatar
DRuw
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 mei 2013, 20:36
Type Auto: G21 330e XDrive Msport Individual

Ja ik denk ook gewoon dat ik pech heb gehad hoor maar gezien er legio merken zijn komt zimmermann er niet meer onder.
De blokken was ik sowieso al minder tevreden over maar dat kan ook komen omdat ik snel na aankoop van mijn F31 deze eronder heb gezet en ik vaker hoor dat een F31 sowieso minder remt dan een E91 die ik ervoor had.
Ik zal eens kijken naar TRW of Brembo, er zal niet heel veel tussen zitten vermoed ik.
E91 318d --> F31 325d M-Sport --> G21 330e M-Sport Individual
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Veel zit ook tussen je oren he.
Nobody said it was easy....
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Vering/Remmen/Onderstel”