Winterbandensetje 2ehands

Heb je vragen op het gebied van velgen en/of banden? Stel ze hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sean750
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 142
Lid geworden op: 10 apr 2018, 22:47

Met een F36 levering in het vooruitzicht ben ik alvast opzoek gegaan naar een 2ehands winterbandensetje. Die kan je mijn inziens het beste kopen als de mussen van het dak vallen van de hitte.

Ik heb het hele forum vwb banden/velgen doorgelezen en klopt het volgende zo ongeveer:

- beste is keuze is 225 50 r17 vanwege ruime keuze en een stuk minder duur dan 18" hoewel je een knappr 18" set niet moet laten lopen natuurlijk
- geen breedset maar rondom 225
- geen bridgestone blizzak
- je kunt zonder bandenspanningssensors nemen maar zit je wel met een foutmelding in je display gedurende de winter

Nu heb ik de gegevens van f36 velgen opgezocht Steek:5x120
Naafdiameter:72.5
ET: 34
Maar veel mensen op marktplaats zetten deze gegevens er niet bij. Hooguit dat het van een 5 serie is of zoiets. En als de gegevens er al bij staan klopt de ET waarde vaak niet (hoger of lager). Op zich ook geen ramp toch?

Hoe zit het met de onderlinge uitwisselbaarheid: kunnen sets van een Exx en de X modellen ook? Oftwel, wat past allemaal?


F36 2018 420iA GC LCI High Exe M-sport Champagner Quartz/elfenbein :Mpower: previous bimmers: E21 318, E24 630CS, E34 524td, 2x E32 750i, E38 750i
Gebruikersavatar
Blue Raccoon
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2585
Lid geworden op: 04 jun 2017, 12:56

http://www.bmwstylewheels.com/

Als je voor OEM winterset velgen gaat kan je misschien de bovenste link gebruiken voor welke type velg is die adverteerde verkoopt en dan weet je ook welke ET waarde die hoort te hebben en welke bandenmaat er oorspronkelijk op moet zitten.

Succes met zoektocht na mooie winterset velgen :ja:

Zie mijn E9X Showroom voor m'n BMW E90 LCI 318 ///M 2011 Montego Blue
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Velgen/Banden”