Sam's BMW 320D e91 LCI | Video geschoten!

Plaats hier de foto's van jouw BMW E9x
Plaats reactie
Gebruikersavatar
rsvmakkie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1003
Lid geworden op: 02 okt 2016, 14:39
Type Auto: BMW 325i (2006) Arktis
Locatie: Noord Holland

Sam90 schreef:Inderdaad erg mooi weggewerkt, voor de 'onwetende' persoon zal deze nieteens opvallen. Ik krijg de kriebels van kabels en loshangende dingen in m'n auto. Heb dus wat extra betaald en een mooi afgewerkte dashcam gehaald.

De kwaliteit is meer dan prima, full hd opname, motion detection (automatisch filmen als er beweging is voor de auto) en een G-sensor die de recente video's locked (opslaat) wanneer er een ongeluk is gebeurd. Je kan via een applicatie (Wi-Fi) ook de beelden terugkijken, live mee kijken en de beelden downloaden. Al werkt deze app niet helemaal vlekkeloos.

Ik heb 'm besteld via AliExpress; https://nl.aliexpress.com/item/Hidden-H ... 0.0.C6T0LM

Nog een foto van de dashcam zelf:

Afbeelding

En een foto van mijn beeld tijdens het rijden:

Afbeelding

Ik zal binnenkort even een video uploaden.
Heb je toevallig al wat meer info over de motion detection?


Bekijk mijn E91 325i Arktis.
Gebruikersavatar
Sam90
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 126
Lid geworden op: 04 jan 2018, 03:38

And they’re in!

Afbeelding

@rvsmakkie, nee ik heb een tijdje zonder SD kaart gereden dus kon ik het niet testen. Deze is inmiddels besteld en komt voor het weekend nog binnen. Dan probeer ik het gelijk even uit!
Gebruikersavatar
rsvmakkie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1003
Lid geworden op: 02 okt 2016, 14:39
Type Auto: BMW 325i (2006) Arktis
Locatie: Noord Holland

Ben heel benieuwd, vinger hangt boven de bestelknop
Bekijk mijn E91 325i Arktis.
Gebruikersavatar
Sam90
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 126
Lid geworden op: 04 jan 2018, 03:38

Hmm ik heb het niet werkend gekregen. Voor de zekerheid heb ik even gekeken naar de productomschrijving op Aliexpress, maar daar hebben ze het over dat de module moet aangesloten zijn op de OBD om gebruik te maken van de parkeer (motion sensor) functie. Dit heb ik niet gedaan, dus kan het goed kloppen dat het bij mij niet werkt. Sorry!
Gebruikersavatar
rsvmakkie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1003
Lid geworden op: 02 okt 2016, 14:39
Type Auto: BMW 325i (2006) Arktis
Locatie: Noord Holland

Geen probleem man. Voor dit geld kun je ook niet teveel eisen stellen
Blijft een interessante mod
Bekijk mijn E91 325i Arktis.
Gebruikersavatar
Sam90
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 126
Lid geworden op: 04 jan 2018, 03:38

Het is een paar maanden stil geweest hier, maar ik heb niet stil gezeten. Vooral in de afgelopen weken met de extra vrije dagen (feestdagen) weer eens tijd gehad om aan de auto te werken.

Allereerst jullie mening; ik heb een wheel cover besteld via aliexpress die mijn huidige stuur bedekt. Deze moet je zelf stitchen om het juiste effect te krijgen. Ik was in eerste instantie erg aan het twijfelen of ik een (nep) lederen geperforeerd stuur cover moest bestellen of een alcantara. Uiteindelijk is het de lederen variant geworden. Echter twijfel ik nu heel erg over de M-kleuren waar ik voor heb gekozen, deze passen niet zo goed bij de rest van het interieur.

Omdat deze covers niet zo duur zijn ben ik van plan om een nieuwe aan te schaffen. Moet het dit keer weer een (nep) leren cover worden met zwarte stiksels of dit keer een alcantara variant halen? Hieronder een paar foto's voor de beeldvorming:

Voor:
Afbeelding

De cover:
Afbeelding

Tijdens:
Afbeelding

Finished product:
Afbeelding

Nu het weer een beetje gunstig is (het is redelijk droog) heb het uiterlijk ook wat aandacht gegeven:

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

Lak voor het polijsten


Lak na het polijsten (2 laags met Scholl concepts)
Gebruikersavatar
fwvollmer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 139
Lid geworden op: 10 jan 2018, 16:57

ik moet zeggen dat ik het stuur wel netjes vind geworden!
hoe heb je de stiksels zo netjes gekregen ?
Gebruikersavatar
Sam90
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 126
Lid geworden op: 04 jan 2018, 03:38

Bedankt 001 , het stuur zelf vind ik ook erg mooi geworden. Heb alleen mijn twijfels over het grotere plaatje.

Ik heb alle beschikbare video's op Youtube gekeken over hoe je de stiksels met elkaar kan verbinden en dit vond ik zelf de mooiste manier (niet te druk)

Afbeelding

Het gaat hier niet om een BMW stuur (sorry! :roll: ) maar in deze video kan je goed zien hoe je te werk moet gaan:



Dit was het exemplaar die ik heb besteld voor de geïnteresseerden: https://nl.aliexpress.com/item/Black-Le ... 4c4dWnVe4L
Celiske
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 518
Lid geworden op: 03 aug 2011, 07:54
Type Auto: E90 LCI 320dA
Locatie: Belgie

Dat heb je wel heel mooi gedaan :ja: zal best een langdurige jobke zijn geweest.
DIY!
http://www.bmw3seriesforum.com/viewtopi ... 13#p354113" onclick="window.open(this.href);return false;
Techn
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 619
Lid geworden op: 02 dec 2016, 19:15

Ik vind ook dat je het heel mooi hebt gedaan
Petje af

Echter zou ik dit nooit doen omdat ik origineel toch veel mooier vind.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
discus
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1958
Lid geworden op: 13 okt 2014, 14:03
Type Auto: G21 330e en G30 530e

Knap werk.
Veel mooier ten opzichte van wat het eerst was. Voelt het nu ook iets lekkerder aan ?
Voor haar G30 530e
Voor mij G21 330e
Gebruikersavatar
Darudevampire
Administrator
Administrator
Berichten: 5088
Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
Locatie: N.W. Brabant

Toch wel erg netjes gestikt hoor, weinig op aan te merken zo
Gebruikersavatar
Sam90
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 126
Lid geworden op: 04 jan 2018, 03:38

Bedankt heren! Duurde voor mijn gevoel niet heel lang. Als je eenmaal bezig bent gaat het vrij rap. Volgens mij heb ik er in totaal 3 uurtjes over gedaan.

Het voelt zeker lekkerder, dat was 1 van de redenen waarom ik deze had aangeschaft. Het stuur is wat dikker en het oppervlak voelt weer nieuw en fris aan, minder plastic achtig. Weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven :D
Gebruikersavatar
fwvollmer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 139
Lid geworden op: 10 jan 2018, 16:57

Ik zou hier dus 0,0 geduld voor hebben he :Dubbel:

wow, nogmaals erg netjes geworden!
Gebruikersavatar
Sam90
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 126
Lid geworden op: 04 jan 2018, 03:38

Haha bedankt, ik haal hier juist voldoening uit. Mits het resultaat goed is natuurlijk :lol:
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Showroom & Projecten”