Onze werkplaats : P4 walnut blasting

BMW Specialist Gijsbersten is een autoreparatie bedrijf gevestigd in Odijk. Met 30 jaar ervaring repareren en onderhouden wij BMW’s tegen scherpe prijzen. Je kunt bij ons terecht voor vrijwel alle BMW's en alle soorten reparaties. Tevens verzorgen zij de jaarlijkse APK keuring.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sanders
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1015
Lid geworden op: 27 jul 2016, 22:19
Type Auto: E90 318i 2009
Locatie: Maastricht

Zal ook afhankelijk zijn van je rijstijl en type kilometers die je maakt. Wellicht dat kwaliteit benzine en zelfs olie nog een invloed hebben.


First Timer, Noobie, Life Long BMW Fan :Mpower:

325i Monaco Blue Showroom (gestolen)

318i LCI Titansilber Showroom
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

De invloed van Kwaliteit van olie en benzine valt niet te voorspellen, en 100k is wel een redelijk interval. Dan zal het ook wel nodig zijn vermoed ik. Prijs wordt meer bepaald voor demontage inlaatspruitstuk etc, in veel mindere mate door het aantal cilinders. Twee cilinders meer is misschien max half uurtje meer werk tov de 5u (schat ik) die ze er mee bezig zijn.
Heb het bij mezelf vorig jaar gedaan, was leuk voor een keertje maar eigenlijk gewoon een klote werkje.
Gebruikersavatar
Dutch79
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 12919
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 BMW 330i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Nieuwe pakkingen inlaatspruitstuk heb je dan ook nodig, of wordt dat toch vaak achterwege gelaten? Heb t wel gedaan toen de onderste disaklep +PCV vervangen moest.
Laatst gewijzigd door Dutch79 op 22 jul 2018, 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Ja pakkingen idd ook, want die zijn vaak al hard. Hergebruik zou ik nooit doen na 100k.
Mr Bullet
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 346
Lid geworden op: 24 okt 2017, 09:20
Type Auto: 335i Touring

Gelijk een oil catch can installeren zorgt ervoor dat je niet weer hoeft... :ja:
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Tis niet dat alleen.

Zijn carterdampen die neerslaan in je inlaat. Je kleppen staan nooit allemaal dicht *duh). En warm en koud icm dampen is koekjestijd. De directe inspuiting helpt niet mee. Met indirect heb je nog spoeling enigzins.
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
Sanders
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1015
Lid geworden op: 27 jul 2016, 22:19
Type Auto: E90 318i 2009
Locatie: Maastricht

Afspraak gemaakt voor wat walnoot-liefde bij Gijsbertsen.
Ben heel benieuwd naar de "voor" situatie, aangezien dat soort onderhoud onbekend en dus waarschijnlijk afwezig is.
Vanwege de handigheid gelijk de hydraulische klep van de olie vervangen. Kijk er naar uit :ja:
First Timer, Noobie, Life Long BMW Fan :Mpower:

325i Monaco Blue Showroom (gestolen)

318i LCI Titansilber Showroom
Gebruikersavatar
Darudevampire
Administrator
Administrator
Berichten: 5041
Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
Locatie: N.W. Brabant

Voor de N43 ben ik wel benieuwd wat de aanslag zal zijn
Gebruikersavatar
Blue Raccoon
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2584
Lid geworden op: 04 jun 2017, 12:56

Ben benieuwd naar eind resultaat van walnut blasting.
is dat advies om ook hydraulische klep te vervangen ?

Zie mijn E9X Showroom voor m'n BMW E90 LCI 318 ///M 2011 Montego Blue
Gebruikersavatar
Sanders
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1015
Lid geworden op: 27 jul 2016, 22:19
Type Auto: E90 318i 2009
Locatie: Maastricht

Niet echt advies, maar die klep is een hekel punt op de N43 en om erbij te komen moet de inlaat eraf. Dus handig om dat gelijk mee te pakken als er toch geblast wordt.
First Timer, Noobie, Life Long BMW Fan :Mpower:

325i Monaco Blue Showroom (gestolen)

318i LCI Titansilber Showroom
Gebruikersavatar
Blue Raccoon
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2584
Lid geworden op: 04 jun 2017, 12:56

Oké ik was benieuwd omdat ik ook N43 motor heb, heeft nu 104 Dkm gelopen.

Zie mijn E9X Showroom voor m'n BMW E90 LCI 318 ///M 2011 Montego Blue
Plaats reactie

Terug naar “www.bmw-specialist.nl”