Onze werkplaats : P4 walnut blasting
- Sanders
- VIP Driver
- Berichten: 1015
- Lid geworden op: 27 jul 2016, 22:19
- Type Auto: E90 318i 2009
- Locatie: Maastricht
Zal ook afhankelijk zijn van je rijstijl en type kilometers die je maakt. Wellicht dat kwaliteit benzine en zelfs olie nog een invloed hebben.
First Timer, Noobie, Life Long BMW Fan
325i Monaco Blue Showroom (gestolen)
318i LCI Titansilber Showroom

325i Monaco Blue Showroom (gestolen)
318i LCI Titansilber Showroom
- BMWcoder
- VIP Driver
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
- Type Auto: 335i e91 '06
- Locatie: Midden NL
De invloed van Kwaliteit van olie en benzine valt niet te voorspellen, en 100k is wel een redelijk interval. Dan zal het ook wel nodig zijn vermoed ik. Prijs wordt meer bepaald voor demontage inlaatspruitstuk etc, in veel mindere mate door het aantal cilinders. Twee cilinders meer is misschien max half uurtje meer werk tov de 5u (schat ik) die ze er mee bezig zijn.
Heb het bij mezelf vorig jaar gedaan, was leuk voor een keertje maar eigenlijk gewoon een klote werkje.
Heb het bij mezelf vorig jaar gedaan, was leuk voor een keertje maar eigenlijk gewoon een klote werkje.
- Dutch79
- VIP Driver
- Berichten: 12919
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 BMW 330i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Nieuwe pakkingen inlaatspruitstuk heb je dan ook nodig, of wordt dat toch vaak achterwege gelaten? Heb t wel gedaan toen de onderste disaklep +PCV vervangen moest.
Laatst gewijzigd door Dutch79 op 22 jul 2018, 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i
-Sport.

-
- VIP Driver
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
- Type Auto: lexus hybrid
Tis niet dat alleen.
Zijn carterdampen die neerslaan in je inlaat. Je kleppen staan nooit allemaal dicht *duh). En warm en koud icm dampen is koekjestijd. De directe inspuiting helpt niet mee. Met indirect heb je nog spoeling enigzins.
Zijn carterdampen die neerslaan in je inlaat. Je kleppen staan nooit allemaal dicht *duh). En warm en koud icm dampen is koekjestijd. De directe inspuiting helpt niet mee. Met indirect heb je nog spoeling enigzins.
Nobody said it was easy....
- Sanders
- VIP Driver
- Berichten: 1015
- Lid geworden op: 27 jul 2016, 22:19
- Type Auto: E90 318i 2009
- Locatie: Maastricht
Afspraak gemaakt voor wat walnoot-liefde bij Gijsbertsen.
Ben heel benieuwd naar de "voor" situatie, aangezien dat soort onderhoud onbekend en dus waarschijnlijk afwezig is.
Vanwege de handigheid gelijk de hydraulische klep van de olie vervangen. Kijk er naar uit
Ben heel benieuwd naar de "voor" situatie, aangezien dat soort onderhoud onbekend en dus waarschijnlijk afwezig is.
Vanwege de handigheid gelijk de hydraulische klep van de olie vervangen. Kijk er naar uit

First Timer, Noobie, Life Long BMW Fan
325i Monaco Blue Showroom (gestolen)
318i LCI Titansilber Showroom

325i Monaco Blue Showroom (gestolen)
318i LCI Titansilber Showroom
- Darudevampire
- Administrator
- Berichten: 5041
- Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
- Locatie: N.W. Brabant
Voor de N43 ben ik wel benieuwd wat de aanslag zal zijn
- Blue Raccoon
- VIP Driver
- Berichten: 2584
- Lid geworden op: 04 jun 2017, 12:56
Ben benieuwd naar eind resultaat van walnut blasting.
is dat advies om ook hydraulische klep te vervangen ?
is dat advies om ook hydraulische klep te vervangen ?
Zie mijn E9X Showroom voor m'n BMW E90 LCI 318 ///M 2011 Montego Blue
- Sanders
- VIP Driver
- Berichten: 1015
- Lid geworden op: 27 jul 2016, 22:19
- Type Auto: E90 318i 2009
- Locatie: Maastricht
Niet echt advies, maar die klep is een hekel punt op de N43 en om erbij te komen moet de inlaat eraf. Dus handig om dat gelijk mee te pakken als er toch geblast wordt.
First Timer, Noobie, Life Long BMW Fan
325i Monaco Blue Showroom (gestolen)
318i LCI Titansilber Showroom

325i Monaco Blue Showroom (gestolen)
318i LCI Titansilber Showroom
- Blue Raccoon
- VIP Driver
- Berichten: 2584
- Lid geworden op: 04 jun 2017, 12:56
Oké ik was benieuwd omdat ik ook N43 motor heb, heeft nu 104 Dkm gelopen.
Zie mijn E9X Showroom voor m'n BMW E90 LCI 318 ///M 2011 Montego Blue