xHP Flash Tool: Android flash tool voor automatische transmissies
-
- VIP Driver
- Berichten: 1043
- Lid geworden op: 11 jul 2018, 21:32
- Type Auto: 420i Gran Coupe (F36)
Vraagje, wat is nu exact de functie van die OTS maps die ik zie per type auto op de site van xHP? En moet je per se de map pakken die jouw auto staat? Of kun je ook een 335i map op een 325i zetten? Ook omdat de 335i map veel meer revisies ondergaan heeft al. Bij de Alpina flash was het ook ‘one size fits all’. Heb nu de Alpina flash op mijn 325i. S mode is super, maar over D ben ik nog niet zo te spreken, wel lekker zuinig, maar in D trekt die soms op als een CVT. Dus met constant toerental, op zich niet heel ‘erg’, maar past niet bij de auto. xHP zou dit niet hebben.
- Spollie
- VIP Driver
- Berichten: 649
- Lid geworden op: 13 dec 2015, 16:18
- Type Auto: G31 LCI 530d
Je moet de OTS maps gebruiken die voor jouw auto zijn gemaakt. De schakelmomenten zijn aangepast aan het vermogen/koppel van de auto, dus bij een 335i zal hij waarschijnlijk wat eerder overschakelen dan bij een 325i. Dus ik zou niet weten waarom je een 335i map op een 325i zou willen hebben. Ook is de redline van een 335i wellicht lager. Het aantal revisies zegt niks, de 335i en 335d zijn de auto's die als eerste zijn ontwikkeld en daardoor ook wat meer revisies hebben gehad.
-
- VIP Driver
- Berichten: 546
- Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
- Type Auto: 335i
+1
Wanneer je de auto aan je tablet/telefoon koppelt krijg je alleen de mappen voor jou auto te zien. Dat zijn dan ook je enige opties. Wat betreft revisies, die verschillen niet alleen per type motor maar ook per bouwjaar van de auto (vanwege verschillende TCU's). Dus meer revisies betekend niet perse beter.
Wanneer je de auto aan je tablet/telefoon koppelt krijg je alleen de mappen voor jou auto te zien. Dat zijn dan ook je enige opties. Wat betreft revisies, die verschillen niet alleen per type motor maar ook per bouwjaar van de auto (vanwege verschillende TCU's). Dus meer revisies betekend niet perse beter.
Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex
- BMWcoder
- VIP Driver
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
- Type Auto: 335i e91 '06
- Locatie: Midden NL
Je kan andere maps ook in jouw auto laden, is namelijk precies wat we doen als we een alpina flash in je bak zetten. Maar zoals hierboven al werdt gezegd, geeft dat niet perse verbetering omdat de schakelmomenten heel anders kunnen zijn tussen een turbo motor en ongeblazen.
Ik weet niet of je zelf het type auto moet selecteren in de app, waarschijnlijk betaal je dan ook extra voor de extra map packs?
Ik weet niet of je zelf het type auto moet selecteren in de app, waarschijnlijk betaal je dan ook extra voor de extra map packs?
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Je moet inderdaad exact je auto opzoeken obv typecode/motor en dan krijg je de compatibele maps/beschikbarte stages te zien die je kunt kopen.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Dat zou kunnen. De laatste keer heb ik het gechecked zonder te connecten, en dan kun/moet je dus wel handmatig invoeren als je een licentie of maps wilt kopen.
-
- VIP Driver
- Berichten: 1043
- Lid geworden op: 11 jul 2018, 21:32
- Type Auto: 420i Gran Coupe (F36)
Als je 325i getuned is als een 330i (wat bijvoorbeeld kan bij een N53, omdat de 325i een 3.0L is). Dan lijkt het me dus dat je een ‘map’ van de 330i moet pakken en niet die van de 325i. Maar dat kan dus toch met xHP zoals ik hierboven lees?
- JMM58
- VIP Driver
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 13 sep 2011, 01:57
- Type Auto: BMW E92 335d
- Locatie: België
Daar is al rekening mee gehouden door xHP of het een 2.5L of een 3.0L is en normale tuning maakt ook niet uit dus als je bijv. 20pk meer hebt is dat geen enkel probleem.
Zelf heb ik 65pk en 120NM extra maar de programmatie van de TCU is precies dezelfde als voor een standaard 335d.
Gewoon de xHP app zijn werk laten doen en niet zelf proberen om iets te forceren, dan komt het wel goed.
De xHP crew heeft het allang bedacht voor je..
Zelf heb ik 65pk en 120NM extra maar de programmatie van de TCU is precies dezelfde als voor een standaard 335d.
Gewoon de xHP app zijn werk laten doen en niet zelf proberen om iets te forceren, dan komt het wel goed.
De xHP crew heeft het allang bedacht voor je..
BMW e92 335d stage 2. http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?t=5915
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Als je auto getuned is, dan zijn dat andere mappings dan van de automaat...
ECU vs TCU.
ECU vs TCU.
-
- Being a part of it
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 21 mar 2018, 16:27
- Type Auto: 330I 05-2007 Touring (E91)
Vind dit razend interessant; heb de site bekeken van XHP en ben helaas meer van het mechanische dan van het softwarematige..... dus dat wordt uitbesteden, vrees ik....
Ben een rustige rijder die af en toe eens gas wil geven, maar ben niet helemaal tevreden over de automaat.
Ik moet altijd met een fluwelen voet wegrijden anders vind ik de overgang naar 2 niet prettig; lijkt alsof ie niet direct oppakt als ik in D normaal gas geef, verder schakelt ie perfect (iets te soft) daarom denk ik aan Stage 2.
Nu lees ik kickdown removed in M, is dit een drukfout?
Als je manueel schakelt met je automaat, werkt de kickdown toch niet?
Lijkt me verstandig eerst de bak te flushen voor hem te flashen ?
Waar kan ik dit laten doen? Het flashen dus.
Voorkeur Eindhoven of zuidelijker?
Alvast bedankt!
Ben een rustige rijder die af en toe eens gas wil geven, maar ben niet helemaal tevreden over de automaat.
Ik moet altijd met een fluwelen voet wegrijden anders vind ik de overgang naar 2 niet prettig; lijkt alsof ie niet direct oppakt als ik in D normaal gas geef, verder schakelt ie perfect (iets te soft) daarom denk ik aan Stage 2.
Nu lees ik kickdown removed in M, is dit een drukfout?
Als je manueel schakelt met je automaat, werkt de kickdown toch niet?
Lijkt me verstandig eerst de bak te flushen voor hem te flashen ?
Waar kan ik dit laten doen? Het flashen dus.
Voorkeur Eindhoven of zuidelijker?
Alvast bedankt!
BMW 330I Touring (E91) 05-2007 Automaat N52
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Flushen is na 1,5 a 2 ton sowieso een goed idee.
Flashen kan je niet officieel ergens laten doen. Is de bedoeling dat je dat zelf doet. Maar er zijn wel mensen hier die het kunnen en willen.
Kickdown blocker heb je ook in een fysieke vorm. Ik heb m van BMS:
http://www.burgertuning.com/downshift_blocker_BMW.html
Komt onder je gaspedaal. Kickdown beviel mij niet. Zonder heb je meer controle in S en M (icm flippers).
Flashen kan je niet officieel ergens laten doen. Is de bedoeling dat je dat zelf doet. Maar er zijn wel mensen hier die het kunnen en willen.
Kickdown blocker heb je ook in een fysieke vorm. Ik heb m van BMS:
http://www.burgertuning.com/downshift_blocker_BMW.html
Komt onder je gaspedaal. Kickdown beviel mij niet. Zonder heb je meer controle in S en M (icm flippers).
Laatst gewijzigd door Dutch79 op 20 nov 2018, 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jeremydk
- VIP Driver
- Berichten: 929
- Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
- Type Auto: BMW E91 335i
- Locatie: Zuid-Holland
De kickdown vind ik ook niks. Dat maakt hem op de een of andere manier zeer onverwachts terwijl je juist ten alle tijden wil weten hoe je auto reageerd op het gaspedaal.
Als je goed had gelezen kun je op de website locaties vinden die het voor je kunnen flashen.
https://www.xhpflashtool.com/web/flashpoints.php
Als je goed had gelezen kun je op de website locaties vinden die het voor je kunnen flashen.
https://www.xhpflashtool.com/web/flashpoints.php
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
-
- VIP Driver
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 07 apr 2017, 15:35
- Type Auto: E92 335i MHD Stage 2 + Xhp stage 3.
Ik heb gelijk stage 3 genomen. En ben er erg tevreden over. Mocht je twijfelen, dan kan je altijd de super license kopen. Daar zit niet meer super veel verschil in als je 1 losse stage wilt aanschaffen. je kan dan altijd switchen mocht je 2 niets vinden.
E92 335i MHD Stage 2 + Xhp stage 3.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Ah, wist ik ook niet.Als je goed had gelezen kun je op de website locaties vinden die het voor je kunnen flashen.
https://www.xhpflashtool.com/web/flashpoints.php