Xenon uitschakelen check

Voor alle vragen op het gebied van elektronische aard: i-drive/navigatie/verlichting/audio en bluetooth
Plaats reactie
henrykb
Just getting started
Just getting started
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 okt 2018, 09:14

Ik heb afgelopen vrijdag mijn standaard halogeen laten vervangen door nieuwe koplampen met angel eyes en ook maar gelijk een xenon set laten plaatsen.
Ziet er fantastisch uit, maar heb wel een probleem met de rechter koplamp.
Die doet het vaak niet, al terug geweest, en heeft een extra aarde draad gekegd.
Helaas niet de oplossing, en nu wil hij de koude en warme check uitschakelen/uit coderen.
Geen idee wat het precies betekent, en of dat nu wel verstandig is.
Iemand tips wat ik het beste kan doen, bovenstaande, of toch maar gewoon terug naar halogeen?
Al dan niet met een xenon look lamp.


Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Wie is 'hij'?
Ik denk dat dat t niet gaat oplossen. Is alleen om een storingslampje te voorkomen normaal gesproken.
Kan echter altijd weer worden teruggedraaid.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
henrykb
Just getting started
Just getting started
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 okt 2018, 09:14

bedrijf is hl automotive.
Heb hier een beetje rond gekeken, en bedrijf wordt toch als goed ervaren, ook door mij.
Maarja, een check uitschakelen weet ik niet of dat nou wel zo verstandig is.
Wat ik denk dat het probleem is dat de lamp nu 35 watt is ipv de gebruikelijke 55, en de auto denkt dat ie dan kapot is, en hem niet meer van stroom voorziet.
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Heb geen ervaring met ombouw, maar zo'n check kun je ook zelf uitzetten met Carly. Kan geen kwaad. Toch t proberen waard. Het is uiteindelijk wellicht nog netter op te lossen, maar dan weet je iig dat t daar wel/niet aan ligt.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Sanders
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1015
Lid geworden op: 27 jul 2016, 22:19
Type Auto: E90 318i 2009
Locatie: Maastricht

Zo doen ze het ook vaak met Led knipperlichten of mistlampen.
Omdat een ander voltage terugkeert van de LEDs dan de wagen verwacht van de normale bulbs, wordt de voltage check maar uitgezet.
De oplossing is dus niet zo heel gek, maar of het in jouw specifieke geval werkt kan ik niet zeggen.
Het proberen waard
First Timer, Noobie, Life Long BMW Fan :Mpower:

325i Monaco Blue Showroom (gestolen)

318i LCI Titansilber Showroom
henrykb
Just getting started
Just getting started
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 okt 2018, 09:14

Ik heb de bimmercode app op de telefoon, dus ik zou inderdaad met onderstaand het zelf kunnen doen.
Weet niet zeker of ik met de led angel eyes dat ook zou moeten aangeven. Volgens mij doen ze het gewoon goed.
Dit is overigens een screenshot in de demo mode, dus de waardes zullen anders zijn indien aangesloten.

Afbeelding
FritsieBMW
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 201
Lid geworden op: 21 sep 2015, 22:27

Ik heb bij mijn OEM xenon lamp de koud/warm check ook uitgezet (E90 2005). De lamp wilde nog wel eens 'flikkeren', na dat uitschakelen geen last meer van gehad. Heb dat tevens bij andere lampen gedaan die ik heb LED's heb vervangen zodat er geen foutmeldingen meer zijn. Zelf opletten of de lamp dan kapot is of niet is dan wel nodig volgens mij.
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Klopt, maar moesten we vroeger allemaal 008
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Techn
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 619
Lid geworden op: 02 dec 2016, 19:15

Ik snap de mensen nooit die een auto kopen zonder xenon en dan achteraf dan tjap tjoy lampen monteren.
Waarom niet meteen bij aankoop zoeken op orginele koplampen met xenon?

Scheelt geld, tijd, energie en de belangrijkste .... ergernis


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Als je een op eerste gezicht mooie vrouw ziet maar ze blijkt slappe tieten te hebben dan kun je er ook gewoon siliconen in laten zetten. Hoef je dr niet perse meteen voorbij te lopen zonder om te kijken of te dumpen. Perfecte vrouw bestaat niet, auto ook niet zeker niet 2e hands.
Maar tjap tjoy lampen zijn misschien wel te beter te vergelijken met een push-up bh. :mrgreen:
Techn
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 619
Lid geworden op: 02 dec 2016, 19:15

Ja de perfecte vergelijking!!
Siliconen borsten daar knappen vrouwen echt van op!??
Kost niks, geen ergernis En niet van oem te onderscheiden


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
henrykb
Just getting started
Just getting started
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 okt 2018, 09:14

tsja, echter die full option meid van 21 is wellicht erg kostelijk hé 008
En ook deze bmw uit 2014 was gewoon in een nette prijs range, en het komt gewoon door de opties. Mij is wel opgevallen dat de prijs van een bmw erg oploopt met elke optie extra.
En zo tjap tjoi zijn de lampen niet, zijn gewoon nette depo koplampen, die de auto ernstig opleuken. En voor de geinteresseerde, de warme check uitschakelen is wel de (een) oplossing.
En zo meuken we een beetje door, het android 10.25 scherm zit erin, doet het als een tierelier.
Kan een achteruitrij camera rechtstreeks op, moet ik nog inbouwen.
Parkeersensoren voor en achter doen het prima, en zo rollen we van het ene avontuur in het andere :)
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Techn schreef: Siliconen borsten daar knappen vrouwen echt van op!??

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Als ze slappe theezakjes heeft wel, anders niet. Moet er ook geen 500cc per borst erin stoppen, maar 200cc ofzo.

Depo koplampen zijn vaak wel netjes, zelf ook aan getwijfeld voor mijn e30 maar toch voor bosch oem gegaan. Snap je keus volledig.
Gebruikersavatar
Edje
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1834
Lid geworden op: 19 nov 2008, 12:48
Type Auto: BMW F11 525d automaat 2010
Locatie: Wijchen

BMWcoder schreef:Als je een op eerste gezicht mooie vrouw ziet maar ze blijkt slappe tieten te hebben dan kun je er ook gewoon siliconen in laten zetten. Hoef je dr niet perse meteen voorbij te lopen zonder om te kijken of te dumpen. Perfecte vrouw bestaat niet, auto ook niet zeker niet 2e hands.
Maar tjap tjoy lampen zijn misschien wel te beter te vergelijken met een push-up bh. :mrgreen:

:Dubbel: :Klappen:
Een dag geen BMW gereden is een dag niet geleefd!
Plaats reactie

Terug naar “F3x: I-Drive/Navigatie/Verlichting/Audio + Bluetooth”