Vervangings BMW embleem in oude (donkere) tint blauw

Plaats reactie
E46320D
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 330
Lid geworden op: 22 nov 2018, 01:14

Hallo allemaal :Hosanna:

We hebben gisteren het kofferbak-embleem van onze E46 sedan vervangen omdat de oude nogal verweerd begon te worden.

Het valt me echter wel op, dat de (originele van de BMW dealer) vervangings-emblemen zowel een andere rand als een lichtere tint blauw hebben. Ik had de oude al aan mijn schoonvader meegegeven, dus kan ik ze niet naast mekaar fotograferen.

Persoonlijk vind ik de oudere, donkerdere blauwtint echt mooier/luxer ogen.

Zijn de oudere, origineel BMW gemaakte emblemen met donkerder blauw nog nieuw leverbaar?

Dusseldorp en Martinistad BMW hebben we al gevraagd, die hebben enkel de huidige typen (lichtblauw met zwarte plastic achterzijde).


Gebruikersavatar
BMW318iFacelift2003
Just getting started
Just getting started
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 okt 2018, 19:21
Type Auto: BMW E46 318I FACELIFT 2003

Hallo e46320D

Ik raad u aan om even met Offenga.nl contact op te nemen of Bimmerparts.nl. Deze leveren namelijk naast imitatie ook origineel materiaal en zouden u verder kunnen helpen met de zoektocht naar het juiste embleem. Misschien zelf een idee om contact op te nemen met uw plaatselijke dealer om te kijken of zei misschien aan de hand van originele nummers van een ander filiaal wat kunnen bemachtingen (als ze deze zelf niet kunnen leveren natuurlijk). Probeer trouwens ook een marktplaats of een ebay, heel sporadisch wil daar nog welleens wat verschijnen. Zorg alleen wel dat de diameters en nummers kloppen daar wil nog welleens verschil in zitten. En als laatste hersenspinsel bedenk ik me dat een sloperij, als die in de buurt zit ook een goudmijn kan zijn (als ze niet allemaal al vergeven zijn of compleet verweerd)

Succes met uw zoektocht!

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
E46320D
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 330
Lid geworden op: 22 nov 2018, 01:14

Hallo,

hartelijk dank voor het meedenken!

Uiteindelijk heeft de locale sloop uitkomst geboden; zoals u reeds zei, waren de meeste schilden al gaan bobbelen maar ze hadden nog één 316i met keurige logo's die we er dus dankbaar af hebben gehaald.
Offenga was zeer behulpzaam maar hebben gewoonlijk nieuwe BMW-eigen en kopie exemplaren liggen, mede omdat de oudere emblemen zoals u al aangaf zelden nog mooi genoeg voor verkoop zijn.
Gebruikersavatar
BMW318iFacelift2003
Just getting started
Just getting started
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 okt 2018, 19:21
Type Auto: BMW E46 318I FACELIFT 2003

Hallo!

Geen probleem!

Aah kijk dat is goed nieuws dan heeft de zoektocht z'n vruchten afgeworpen! Jaa klopt ik zit met dezelfde issue op dit moment qua badges bij de dealer en offenga, ik ben ook naarstig opzoek naar een front en rear badge vanwege flinke verwering. Nog geen sloop bezocht maar dat gaat zeker spoedig gebeuren! Top dat u nieuwe emblemen heeft kunnen bemachtigen en veel plezier met uw bimmer!

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
E46320D
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 330
Lid geworden op: 22 nov 2018, 01:14

Overigens had u gelijk war betreft Bimmerparts.nl; een collega met een '99er 325i heeft vorige week daar twee emblemen besteld die wel de juiste tint bleken te hebben en top ogen.

We hebben daar maar meteen een set (voor + achter) besteld voor het geval dat deze oude emblemen toch vroegtijdig gaan verweren.

Fijn dat er dus een goede fabrieksnieuwe optie leverbaar is :ja:
Gebruikersavatar
BMW318iFacelift2003
Just getting started
Just getting started
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 okt 2018, 19:21
Type Auto: BMW E46 318I FACELIFT 2003

Goedenavond!

Okee kijk super ik ben blij om te horen dat mijn advies u heeft kunnen helpen! Over bimmerparts ben ik zelf ook erg tevreden, qua service en kwaliteit van de onderdelen. Daar zou ik zeker voor accessoires blijven rondneuzen om de bimmer in top conditie te houden!

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “E21-E46: Technisch/Vragen/Onderhoud”