Velgherstel (scheur + krom)

Heb je vragen op het gebied van velgen en/of banden? Stel ze hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Hallo iedereen,

Zoals jullie misschien wel weten zijn mijn Styling 225M's eerder dit jaar gescheurd. Inmiddels heb ik een nieuwe(re) E90 LCI. Ik zag vandaag een E91 LCI in het zwart met deze velgen en dit staat stiekem wel heel dik. Daarom heb ik besloten om toch maar eens naar de 225M's te kijken. De situatie;

De rechter achter velg heeft een lichte scheur, plus is een klein beetje krom. Twee andere velgen (volgens mij links achter en links voor) hebben ook een kleine kromming. Niet extreem, maar genoeg om de auto te laten trillen boven de 130km/h. En dat is iets waar ik erg allergisch voor ben haha. Ik ben een erg rustige rijder ben en ik heb buitenom één klein stoepje nooit iets geraakt met de velgen. Nu staan de 225M's er ook om bekend (eigenlijk alle OEM 19" E9x velgen) dat ze snel scheuren en krom raken. En dat laatste is dus iets wat ik absoluut niet weer wil. Dat wil ik vermijden, anders blijf ik veel liever op mijn 18" 193M's rijden. Het is wel mijn dagelijkse vervoer waar ik op wil kunnen vertrouwen namelijk. Ik ben ervan overtuigd dat het dus ook gewoon niet aan mijn rijstijl ligt, maar puur aan een toch zwakkere velg.

Mijn vraag is dan ook, is dit nog te herstellen? En bij wie zouden jullie dit laten doen? En is er iets aan te doen waardoor dit in de toekomst voorkomen kan worden? Met andere woorden, zijn de velgen te verstevigen zodat ze niet zo makkelijk scheuren en krom trekken?

Afbeelding

Afbeelding

Zoals op de laatste foto te zien is zijn ze qua staat nog erg netjes. Daarom zou ik ze graag onder mijn E90 LCI willen hebben uiteraard. Ook de banden op de 19" zijn nog zo goed als nieuw. Zonde om er niks meer mee te doen dus.


Gebruikersavatar
Spollie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 649
Lid geworden op: 13 dec 2015, 16:18
Type Auto: G31 LCI 530d

Je kunt de scheur laten lassen, maar dit zal altijd een zwak punt blijven. Beste is gewoon een nieuwe velg bestellen, maar ook dan heb je kans dat hij ooit weer gaat scheuren.

Ik heb net een nieuwe set velgen besteld en de 225M was eigenlijk mijn eerste keuze, maar ik ben mede hierom voor BBS 'flow formed' velgen gegaan. Die zijn hopelijk wat sterker, OEM 19 inch zijn allemaal low pressure cast en eigenlijk niet sterk genoeg.
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11494
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

weet niet waar je vandaan komt, maar van der wouden in Waddinxveen kan dit weer als nieuw maken.
Moet je aan Bram even vragen of dit een zwakke plek blijft of even sterk wordt.
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Spollie schreef:Je kunt de scheur laten lassen, maar dit zal altijd een zwak punt blijven. Beste is gewoon een nieuwe velg bestellen, maar ook dan heb je kans dat hij ooit weer gaat scheuren.

Ik heb net een nieuwe set velgen besteld en de 225M was eigenlijk mijn eerste keuze, maar ik ben mede hierom voor BBS 'flow formed' velgen gegaan. Die zijn hopelijk wat sterker, OEM 19 inch zijn allemaal low pressure cast en eigenlijk niet sterk genoeg.
Ja ik kan een nieuwe bestellen, zeker een optie, maar dan ben ik bang dat de andere ook gaat natuurlijk. Het liefst heb ik iets wat de velg “versterkt”. Mijn wagen moet gewoon betrouwbaar zijn, ik wil niet naast de snelweg staan met een gescheurde velg...
ejt schreef:weet niet waar je vandaan komt, maar van der wouden in Waddinxveen kan dit weer als nieuw maken.
Moet je aan Bram even vragen of dit een zwakke plek blijft of even sterk wordt.
Bedankt! Ga ik die even een berichtje sturen! :ja:
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11494
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Van der wouden techniek. Coenecoop 123 Waddinxveen.
Deze gasten doen alleen maar velgen.
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13914
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Nou nee hoor. Veel meer dan alleen velgen. Ben ook al vaker geweest overigens. Ze poedercoaten inmiddels ook zelf.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Ik heb van der Wouden een berichtje gestuurd. Ik hoop vooral dat ze de velgen intern kunnen verstevigen of zo. Ik rij exact hetzelfde op mijn huidige 18" en mijn 17" wintervelgen en die zijn helemaal perfect, dus daar ligt het niet aan.. :nee:
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11494
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Nou ja, misschien niet alleen velgen. maar ze kunnen er van alles mee. Onderhoud aan motoren en brommers ook. Richten en poedercoaten volgens speciaal recept, zodat je een gladdere verflaag krijgt tov andere industriele poedercoaters. Heb even met Bram staan babbelen, maar hij weet wat ze doen.
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

320ciE46 schreef:Ik heb van der Wouden een berichtje gestuurd. Ik hoop vooral dat ze de velgen intern kunnen verstevigen of zo. Ik rij exact hetzelfde op mijn huidige 18" en mijn 17" wintervelgen en die zijn helemaal perfect, dus daar ligt het niet aan.. :nee:
Helaas zo werkt dat niet, als je een versteviging aan gaat brengen heb je kans dat een andere plek weer faalt. Een las is een prima reparatiemethode, mits vakkundig uitgevoerd. Lassen is een wetenschap op zich, mensen die dat uit voeren zijn echte vakmensen, maar kritische lassen moeten altijd gecheckt worden door NDO (bijvoorbeeld een foto)

Maar zo kritisch is je velg niet, NDO is niet nodig. Dus als je een goed gevoel hebt bij deze firma gewoon doen. De ervaringen van andere leden zijn i.i.g. positief
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Hmm... dan ben ik bang dat ik ze toch ga verkopen na het richten en het lassen. Ik blijf dan wegens comfort en “tussen de oren” liever op mijn 18-ers rijden. Wellicht heeft iemand hier interesse?
Techn
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 619
Lid geworden op: 02 dec 2016, 19:15

Needank je

Ik blijf zo ver mogelijk uit de buurt van scheuren en lassen in velgen!

Lijkt mij ook niet leuk om erachter te komen dat je velgen hebt over genomen waar de scheuren in staan


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Ho ho, ik zou die velgen nooit verkopen zonder dat te vermelden hè... uiteraard zal de prijs er ook naar zijn. :roll:
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Ik zou ze gewoon laten richten en lassen. Ik heb nooit gehoord dat ze op dezelfde plek weer scheurden. Zo zwak zijn ze ook niet, ik rij inmiddels ook alweer 22.000km met 225m rond zonder problemen. Er zijn ook andere forumleden die er al veel km mee gereden hebben.
Al denk ik er wel regelmatig aan, zeker als ik in België rij :mrgreen:
Ik inspecteer ze twee-drie keer per jaar, als ie op de brug staat. Ik Heb de set twee jaar geleden nieuw gekocht. Het zijn gewoon erg mooie velgen :smile:
Gebruikersavatar
Darudevampire
Administrator
Administrator
Berichten: 5088
Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
Locatie: N.W. Brabant

De wegen in BE zijn helemaal om te huilen inderdaad
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Ja ik ga ze sowieso laten herstellen en richten, het is zonde om die velgen in de schuur te laten liggen. Het staat namelijk erg fraai en de banden zijn op 85%. Ik denk dat het beste is dat ik even afwacht wat ze in Waddinxveen gaan zeggen, wellicht kunnen ze de andere velgen direct inspecteren op beginnende scheurtjes en dit gelijk aanpakken. :ja:
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Velgen/Banden”