ARJ3N │ BMW320d │ F31N │NON-M │FOTO'S POSTEN, WAAR OPSLAAN? pag.11
-
- VIP Driver
- Berichten: 1044
- Lid geworden op: 11 jul 2018, 21:32
- Type Auto: 420i Gran Coupe (F36)
Weer wat nieuws geleerd, wist niet dat dit bestond, volgens mij nog nooit gezien. Ik snap je angst voor de tuner look, dat zit er wel een beetje in, maar ook de G20 zit er een beetje in (en dat is niet slecht).
- Arjan
- Administrator
- Berichten: 24792
- Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
- Type Auto: IX1 xdrive30
- Arj3n
- Just getting started
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 30 dec 2018, 21:36
- Type Auto: BMW 320D F31N
Dank allen voor de leuke reacties!
@Arjan...klopt voor jouw 418i inderdaad (ga even ervan uit dat je het over je huidige wagen hebt ).
Daarin is de gehele achter-unit LED.
Bij de F30/F31 LCI is de gehele unit LED op de achteruitrijd lampen na, die zijn halogeen.
@Arjan...klopt voor jouw 418i inderdaad (ga even ervan uit dat je het over je huidige wagen hebt ).
Daarin is de gehele achter-unit LED.
Bij de F30/F31 LCI is de gehele unit LED op de achteruitrijd lampen na, die zijn halogeen.
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" ~ Ayrton Senna
- Arj3n
- Just getting started
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 30 dec 2018, 21:36
- Type Auto: BMW 320D F31N
Tijdje geen updates gedaan - even druk met andere zaken - maar vandaag wel wat herstel werk laten doen zoals gemeld in de start van dit topic.
Er zaten twee parkeer-deukjes in de auto:
rechter zij-scherm achter
bestuurdersportier (midden foto)
en sinds kort, geen idee hoe, een behoorlijke in het dak:
extreem lastig te zien op een foto, zie waar het licht buigt - langs dakreling, maar echt een serieuze deuk
Martijn aan het werk:
Eindresultaat:
zij scherm - gele lichtstreep is nu recht door de plek waar deukje zat
bestuurdersportier
dak (bijna klaar)
Ik ben erg blij met het resultaat. Ik kan nergens meer iets zien en zonder de foto's zou ik de exacte plekken niet meer kunnen aanwijzen.
Verder nog geen nieuws over de terugroepactie, dus ook nog geen nieuwe afspraak bij BR...helaas!
Er zaten twee parkeer-deukjes in de auto:
rechter zij-scherm achter
bestuurdersportier (midden foto)
en sinds kort, geen idee hoe, een behoorlijke in het dak:
extreem lastig te zien op een foto, zie waar het licht buigt - langs dakreling, maar echt een serieuze deuk
Martijn aan het werk:
Eindresultaat:
zij scherm - gele lichtstreep is nu recht door de plek waar deukje zat
bestuurdersportier
dak (bijna klaar)
Ik ben erg blij met het resultaat. Ik kan nergens meer iets zien en zonder de foto's zou ik de exacte plekken niet meer kunnen aanwijzen.
Verder nog geen nieuws over de terugroepactie, dus ook nog geen nieuwe afspraak bij BR...helaas!
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" ~ Ayrton Senna
- Blue Raccoon
- VIP Driver
- Berichten: 2585
- Lid geworden op: 04 jun 2017, 12:56
Ziet er weer netje uit
Zie mijn E9X Showroom voor m'n BMW E90 LCI 318 ///M 2011 Montego Blue
- Arjan
- Administrator
- Berichten: 24792
- Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
- Type Auto: IX1 xdrive30
- Arj3n
- Just getting started
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 30 dec 2018, 21:36
- Type Auto: BMW 320D F31N
[M-Performance vragen]
Laatste dagen denk ik steeds meer over een M-sport/performance update van de auto.
Ik denk erover voor- en achterbumper te doen, sideskirts en eventueel de M-Performance front splitter en achter diffuser.
Vragen aan de mensen die dit al hebben:
- hoe veel lager wordt de auto?(op de standaard veren);
- wat is jullie ervaring bij dagelijks rijden? (vooral denkende aan de fijne verkeersdrempels);
- zijn er zaken waar ik rekening mee moet houden? (waar je niet snel aan denkt).
Doel is alleen originele delen te gebruiken overigens.
Hoor het graag!
Laatste dagen denk ik steeds meer over een M-sport/performance update van de auto.
Ik denk erover voor- en achterbumper te doen, sideskirts en eventueel de M-Performance front splitter en achter diffuser.
Vragen aan de mensen die dit al hebben:
- hoe veel lager wordt de auto?(op de standaard veren);
- wat is jullie ervaring bij dagelijks rijden? (vooral denkende aan de fijne verkeersdrempels);
- zijn er zaken waar ik rekening mee moet houden? (waar je niet snel aan denkt).
Doel is alleen originele delen te gebruiken overigens.
Hoor het graag!
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" ~ Ayrton Senna
- ejt
- VIP Driver
- Berichten: 11495
- Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
- Type Auto: BMW
Hey Arjan,
door je bumpers te vervangen wordt de auto niet lager. Een pro kit van Eibach op standaard veren geeft een perfecte verlaging (mijn smaak). Zie mijn showroom topic van de 320d.
Dagelijks rijden gaat erg goed, wel iets stuiteriger bij drempels, maar voor de rest geen comfort verlies.
Je merkt dat bochtenwerk scherper wordt.
Je moet opletten dat je geen items vergeet bij het plaatsen van de bumpers, vooral aan de voorzijde zitten er veel kunststof dingetjes om de bumper netjes te plaatsen. Roosters bijvoorbeeld.
Om je op weg te helpen, check onderstaande link maar.
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=51_8506
door je bumpers te vervangen wordt de auto niet lager. Een pro kit van Eibach op standaard veren geeft een perfecte verlaging (mijn smaak). Zie mijn showroom topic van de 320d.
Dagelijks rijden gaat erg goed, wel iets stuiteriger bij drempels, maar voor de rest geen comfort verlies.
Je merkt dat bochtenwerk scherper wordt.
Je moet opletten dat je geen items vergeet bij het plaatsen van de bumpers, vooral aan de voorzijde zitten er veel kunststof dingetjes om de bumper netjes te plaatsen. Roosters bijvoorbeeld.
Om je op weg te helpen, check onderstaande link maar.
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=51_8506
heden G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
- Arj3n
- Just getting started
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 30 dec 2018, 21:36
- Type Auto: BMW 320D F31N
Thanks!
Ik begreep dat de bumper (zeker met splitter) "lager hangt" dan die van het basis model. M.a.w. minder ruimte tussen wegdek en onderzijde bumper of splitter. Maar fijn dat jij aangeeft dat dat niet zo is dan.
Spijker op de kop verder, want ook de Eibach set lijkt me wat, maar was ongerust dat de auto dan misschien te laag wordt voor relaxt dagelijks gebruik (en dus continue de gedachte dat je de splitter kapot rijdt op een drempel of zo).
De werkzaamheden laat ik uitvoeren (wanneer ik het besluit neem dit te doen, best prijzige mod ), dus ik neem aan dat men de juiste aanpassingen doet, maar goede tip om rekening mee te houden inderdaad!
Ik begreep dat de bumper (zeker met splitter) "lager hangt" dan die van het basis model. M.a.w. minder ruimte tussen wegdek en onderzijde bumper of splitter. Maar fijn dat jij aangeeft dat dat niet zo is dan.
Spijker op de kop verder, want ook de Eibach set lijkt me wat, maar was ongerust dat de auto dan misschien te laag wordt voor relaxt dagelijks gebruik (en dus continue de gedachte dat je de splitter kapot rijdt op een drempel of zo).
De werkzaamheden laat ik uitvoeren (wanneer ik het besluit neem dit te doen, best prijzige mod ), dus ik neem aan dat men de juiste aanpassingen doet, maar goede tip om rekening mee te houden inderdaad!
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" ~ Ayrton Senna
- ejt
- VIP Driver
- Berichten: 11495
- Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
- Type Auto: BMW
Ik weet niet of de non M-sport bumper hoger is dan de M-sport voorbumper.
Dat zou je dan bij jouw auto moeten opmeten en kunnen vragen of er iemand hier ook zijn standaard M-sport bumper wil opmeten.
Ik weet dat de M-sport modellen een 15mm lager staan dan de standaard 3 series, behalve de ede.
Bjeff heeft zijn 320d(non m-sport) ook uitgevoerd met m-sport bumpers.
Over de frontsplitters zijn de meningen verdeeld. Met verlaging zou ik deze niet plaatsen, dan kom je wel in de gevarenzone.
Ik denk niet dat je deze snel stuk rijdt op een drempel, maar stoep of broodjes wel.
Dat zou je dan bij jouw auto moeten opmeten en kunnen vragen of er iemand hier ook zijn standaard M-sport bumper wil opmeten.
Ik weet dat de M-sport modellen een 15mm lager staan dan de standaard 3 series, behalve de ede.
Bjeff heeft zijn 320d(non m-sport) ook uitgevoerd met m-sport bumpers.
Over de frontsplitters zijn de meningen verdeeld. Met verlaging zou ik deze niet plaatsen, dan kom je wel in de gevarenzone.
Ik denk niet dat je deze snel stuk rijdt op een drempel, maar stoep of broodjes wel.
heden G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA