Contactloze wasstraten in het noorden?

Hier vind je de DIY's om je auto optimaal te verzorgen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
internetboarder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1818
Lid geworden op: 13 jan 2018, 07:27
Type Auto: F34 328i

O ja en paar keer. Maar dan wel contract loos hahaha . Alleen in zo'n hd wasbox dus.
Daarna goed droog rijden. Quick detail gaat altijd mee en een doek om bij te werken.

Edit: dat was Zwitserland en zuid Duitsland.
In zuid Frankrijk was het resultaat en stuk minder ja


F34 328i



Afbeelding
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Die contactloze carwashes zijn verre van shabby en brengen geen schade toe qua krassen dus ja als je n detailer bent dan wil je tijdens de vakantie ook je auto schoon houden :mrgreen:
Er bestaat ook waterless of rinseless wash wat je zelf kunt doen zonder stromend water. Ook binnen in de winter te gebruiken bv. Google maar s n keer op 008
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Nee, op vakantie heb ik vakantie en ga ik echt niet bij 35gr de auto wassen.

Met shabby bedoel ik niet de contactloze straten, maar die straten met versleten donkergekleurde borstels :yuck:
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Als je t kunt laten om m te wassen zou ik dat ook zeker niet doen. Sommigen hebben nou eenmaal die drang :lol:
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
CreativeS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1834
Lid geworden op: 30 nov 2017, 11:30
Type Auto: E90 325iA VFL

Ik moest wel... bovenop de Gaviapas bij het monument vond een Land Rover-bestuurder dat ik in de weg stond.
Hij ging volgas weg, dus water en modder over de auto. Zo rij ik niet rond... bleek er in Riva een detailer te zitten :)
E46320D
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 330
Lid geworden op: 22 nov 2018, 01:14

Datzelfde hebben wij afgelopen zomer gehad; tractor vers uit het weiland met natte modderwielen die een aantal flinke klodders modder, ongetwijfeld voorzien van andere stoffen op onze motorkap wierpen - in 33 graden brandende zon.
Dus moderne, schone wasstraat opgezocht waar ze elke auto eerst helemaal afspoten. Heb altijd BMW Expresswax en polish mee plus Megular doeken dus nadat de minimale dofheid van de modder-aanval was gepolished de auto in de expresswax gezet.

Ok, kost even wat aandacht maar het was verder niet meer nodig en aan het begin van een 4 weekse vakantie wil je je niet steeds ergeren aan dit soort knullige vervuiling.

Vandaar dat ik in het vervolg wel eerst ga googlen of er in de buurt van een vakantiebestemming goede HD wasstraten zijn, anders met de hand in een wasbox. Alles beter dan modder en vogelpoep laten inbakken...
Plaats reactie

Terug naar “How to wash your BMW”