Daar had ik alleen zelf geen ervaring mee. Er kan er maar ėėn de echte remblokkentester zijn hier hèonderstaand voor de Stoptech remblokken. Ik heb ze gebeld voor meer info. (dit was eigenlijk op aanraden van Dutch)
VroemE91: Mijn F31 320i M Sport Shadow. Michelin PS4S
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
- ejt
- VIP Driver
- Berichten: 11495
- Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
- Type Auto: BMW
Zo is dat, maar het was wel jouw tip in mijn 320d topic. Ik ze toen nog gekocht voor de 320d, maand later kocht ik de 335. Gelukkig kon ik die ruilen voor de 370mm schijf variant.
heden G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
-
- VIP Driver
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 14:33
- Type Auto: BMW G20 318i M Sport Tansanitblauw
Bedankt voor alle tips! Wordt wel ergens in april voordat ik er wat aan kan doen. Komende tijd (te) veel op reis. Helaas alles vliegen, dus weinig M Sport kilometers. Wel goed voor mijn Flying Blue Miles.
F31 320i LCI 2018 M Sport Shadow Sapphirschwarz, 403M
M4 Competion Cabrio 2020 voor een week
G20 318i M Sport 2021 Tansanitblau II
M4 Competion Cabrio 2020 voor een week
G20 318i M Sport 2021 Tansanitblau II
-
- VIP Driver
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 14:33
- Type Auto: BMW G20 318i M Sport Tansanitblauw
Dit is mijn huidige setup. Even snel foto genomen in de parkeergarage. Het ziet er helemaal niet zo slecht uit! Maar de zomerset staat toch stukken beter.
F31 320i LCI 2018 M Sport Shadow Sapphirschwarz, 403M
M4 Competion Cabrio 2020 voor een week
G20 318i M Sport 2021 Tansanitblau II
M4 Competion Cabrio 2020 voor een week
G20 318i M Sport 2021 Tansanitblau II
- RZA
- VIP Driver
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 01 nov 2018, 19:04
Blijft een schitterende wagen!
Winterwielen vind ik netjes maar net iets te 'braaf' voor zo'n sportieve wagen.
Winterwielen vind ik netjes maar net iets te 'braaf' voor zo'n sportieve wagen.
G31 520i Sport Shadow Edition || M-Performance Power Kit || Bluestone || 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
-
- VIP Driver
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 14:33
- Type Auto: BMW G20 318i M Sport Tansanitblauw
Het wordt weer eens tijd voor een korte update. Inmiddels 15.000 km op de teller. Helaas heeft mijn ego een enorme dreun te verwerken gekregen. Na meer dan 750.000 km schadevrij, is het dan toch gebeurd. Bocht te kort genomen en een paaltje heeft het rechter achterportier en de rand van het achterspatbord bijgewerkt. Deur moet een nieuwe in en de rand herstellen kost een week.
Ik had eerder geschreven dat ik de remmen goed genoeg vond (in het topic van RZA) maar daar. Maar daar moet ik toch op terugkomen. De remmen zijn ruk! Slecht te doseren en de vertraging is onder de maat. En ik heb zeer waarschijnlijk een kromme schijf na een rit door Duitsland. Niets vreemds gedaan, maar nu remt hij schokkerig en voel je dat er iets niet goed zit. Ik overweeg een upgrade naar Performance of nog beter spul.
Voor de rest bevalt hij prima
Zonder dollen, hij rijdt heerlijk, stuurt heerlijk, de motor loopt als een zonnetje, ik kijk nog steeds verliefd achterom als ik hem geparkeerd heb en ik vertroetel hem om de week met de nodige spulletjes van CarClean.
Ik had eerder geschreven dat ik de remmen goed genoeg vond (in het topic van RZA) maar daar. Maar daar moet ik toch op terugkomen. De remmen zijn ruk! Slecht te doseren en de vertraging is onder de maat. En ik heb zeer waarschijnlijk een kromme schijf na een rit door Duitsland. Niets vreemds gedaan, maar nu remt hij schokkerig en voel je dat er iets niet goed zit. Ik overweeg een upgrade naar Performance of nog beter spul.
Voor de rest bevalt hij prima
Zonder dollen, hij rijdt heerlijk, stuurt heerlijk, de motor loopt als een zonnetje, ik kijk nog steeds verliefd achterom als ik hem geparkeerd heb en ik vertroetel hem om de week met de nodige spulletjes van CarClean.
F31 320i LCI 2018 M Sport Shadow Sapphirschwarz, 403M
M4 Competion Cabrio 2020 voor een week
G20 318i M Sport 2021 Tansanitblau II
M4 Competion Cabrio 2020 voor een week
G20 318i M Sport 2021 Tansanitblau II
- Arjan
- Administrator
- Berichten: 24792
- Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
- Type Auto: IX1 xdrive30
- RZA
- VIP Driver
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 01 nov 2018, 19:04
Balen man! Had tijdje geleden iets van verhoging bij wegafscheiding over hoofd gezien en twee velgen al rijdend behoorlijk beschadigd. Idd ook even een deukje in ego . Maar 1 kleine schade op meer dan 750dkm dat is een prima gemiddelde
Verder herken ik alles dat je schrijft. Lekker genieten er van!
Verder herken ik alles dat je schrijft. Lekker genieten er van!
G31 520i Sport Shadow Edition || M-Performance Power Kit || Bluestone || 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
-
- VIP Driver
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 14:33
- Type Auto: BMW G20 318i M Sport Tansanitblauw
Thanks voor het medeleven Auto staat nu al een week bij de spuiter. Hopelijk morgen of woensdag weer terug. Hoewel...
Ik heb een Mini Copper Chili te leen van de garage. Vol lederen interieur, automaat, panoramadak, stoelverwarming, bijna alles zit erop. Maar wat stuurt dat ding zeg! Je kan er echt haaks de bocht mee om! Ik kan er bijna niet normaal mee rijden, haha. We hebben nu een VW Polo Blue GT voor mijn vrouw, maar ik overweeg nu toch echt om die zsm in te ruilen voor een Mini! Maar dan wel een Cooper S. De 136 pk van de Cooper is leuk, maar het onderstel kan zóveel meer aan! En ik kan niet wennen aan het geluid van die driecilinder. Het moet wel een viercilinder zijn.
P.S. Als de Black Beauty weer thuis is, dan ga ik toch maar eens hard nadenken over een bezoekje aan Raamsdonksveer.
Ik heb een Mini Copper Chili te leen van de garage. Vol lederen interieur, automaat, panoramadak, stoelverwarming, bijna alles zit erop. Maar wat stuurt dat ding zeg! Je kan er echt haaks de bocht mee om! Ik kan er bijna niet normaal mee rijden, haha. We hebben nu een VW Polo Blue GT voor mijn vrouw, maar ik overweeg nu toch echt om die zsm in te ruilen voor een Mini! Maar dan wel een Cooper S. De 136 pk van de Cooper is leuk, maar het onderstel kan zóveel meer aan! En ik kan niet wennen aan het geluid van die driecilinder. Het moet wel een viercilinder zijn.
P.S. Als de Black Beauty weer thuis is, dan ga ik toch maar eens hard nadenken over een bezoekje aan Raamsdonksveer.
F31 320i LCI 2018 M Sport Shadow Sapphirschwarz, 403M
M4 Competion Cabrio 2020 voor een week
G20 318i M Sport 2021 Tansanitblau II
M4 Competion Cabrio 2020 voor een week
G20 318i M Sport 2021 Tansanitblau II
- Arj3n
- Just getting started
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 30 dec 2018, 21:36
- Type Auto: BMW 320D F31N
Zo herkenbaar! Wij hebben een Cooper S gehad, een R56. Bom op wielen en net een kart in de bochten. Erg leuk spul...doet nog altijd een beetje pijn dat die weg is.
Succes met het wachten op de terugkeer van je auto...wederom herkenbaar
Succes met het wachten op de terugkeer van je auto...wederom herkenbaar
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" ~ Ayrton Senna
- Blue Raccoon
- VIP Driver
- Berichten: 2585
- Lid geworden op: 04 jun 2017, 12:56
Mijn BMW staat nu ook bij de spuiter, kreeg een Ford Fiest 1.0 mee
Ben blij als me BMW weer terug is...
Succes met het wachten
Ben blij als me BMW weer terug is...
Succes met het wachten
Zie mijn E9X Showroom voor m'n BMW E90 LCI 318 ///M 2011 Montego Blue
-
- VIP Driver
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 14:33
- Type Auto: BMW G20 318i M Sport Tansanitblauw
Ik heb even getwijfeld of ik dit wel wilde delen, maar aangezien we hier alleen met liefhebbers onder elkaar zitten, vond ik het wel verantwoord.
Ongeveer een maand geleden ben ik bij BR Performance op bezoek geweest. Ik vond de 184 pk uit een 2 liter blok wel erg magertjes en ik miste vooral koppel. Na veel wikken en wegen - nieuwe auto, zakelijk, niet privé - en het internet afspeuren naar de specs van de 320i LCI tegenover de 330i, toch de knoop doorgehakt.
Het resultaat mag er wezen! 292,3 pk bij 5820 rpm en 470,1 Nm koppel bij 2849 rpm! Volle tank RON 98 erin. Ik zit zeer regelmatig in Duitsland en ik tank dan altijd Aral Ultimate 102. Dat voelt als Viagra voor je motor! Ik weet niet hoeveel koppel en pk’s er nog bijkomen, maar ik voel een behoorlijke vermogenstoename! Hij heeft geen moeite om het nieuwste model Audi S5 bij te houden en oudere Porsches (997 en gewone Carrera’s pre-turbo) hebben het nakijken. Het is bizar wat voor stappen dat ding maakt!
In het begin moest ik echt wennen aan het vermogen en het koppel, maar inmiddels voelt het vertrouwd. Je rijdt ook niet de hele dag volgas, dan ben je snel je rijbewijs kwijt. Maar het is nu echt genieten om hem op zijn koppel te rijden of af en toe even 2 versnellingen terug te flipperen en bijna iedereen het nakijken te geven!
In het topic van RZA heb ik al aardig wat vragen gesteld over zijn bevindingen. Ik herken een aantal van de zaken die hij ook merkt, o.a. versnellingsbak die sneller naar (te) lage toeren schakelt. Ik grijp dan zelf in en schakel één verzetje terug met de flippers. Dat vindt de motor ook prettiger, dan hoeft hij niet zo hard te werken bij lage toeren. Voor de rest alleen maar heel veel extra lol en beleving. Ik hou jullie op de hoogte!
Ongeveer een maand geleden ben ik bij BR Performance op bezoek geweest. Ik vond de 184 pk uit een 2 liter blok wel erg magertjes en ik miste vooral koppel. Na veel wikken en wegen - nieuwe auto, zakelijk, niet privé - en het internet afspeuren naar de specs van de 320i LCI tegenover de 330i, toch de knoop doorgehakt.
Het resultaat mag er wezen! 292,3 pk bij 5820 rpm en 470,1 Nm koppel bij 2849 rpm! Volle tank RON 98 erin. Ik zit zeer regelmatig in Duitsland en ik tank dan altijd Aral Ultimate 102. Dat voelt als Viagra voor je motor! Ik weet niet hoeveel koppel en pk’s er nog bijkomen, maar ik voel een behoorlijke vermogenstoename! Hij heeft geen moeite om het nieuwste model Audi S5 bij te houden en oudere Porsches (997 en gewone Carrera’s pre-turbo) hebben het nakijken. Het is bizar wat voor stappen dat ding maakt!
In het begin moest ik echt wennen aan het vermogen en het koppel, maar inmiddels voelt het vertrouwd. Je rijdt ook niet de hele dag volgas, dan ben je snel je rijbewijs kwijt. Maar het is nu echt genieten om hem op zijn koppel te rijden of af en toe even 2 versnellingen terug te flipperen en bijna iedereen het nakijken te geven!
In het topic van RZA heb ik al aardig wat vragen gesteld over zijn bevindingen. Ik herken een aantal van de zaken die hij ook merkt, o.a. versnellingsbak die sneller naar (te) lage toeren schakelt. Ik grijp dan zelf in en schakel één verzetje terug met de flippers. Dat vindt de motor ook prettiger, dan hoeft hij niet zo hard te werken bij lage toeren. Voor de rest alleen maar heel veel extra lol en beleving. Ik hou jullie op de hoogte!
F31 320i LCI 2018 M Sport Shadow Sapphirschwarz, 403M
M4 Competion Cabrio 2020 voor een week
G20 318i M Sport 2021 Tansanitblau II
M4 Competion Cabrio 2020 voor een week
G20 318i M Sport 2021 Tansanitblau II
- RvL
- VIP Driver
- Berichten: 832
- Lid geworden op: 13 jan 2019, 09:22
- Locatie: Noord Holland
Mooi verhaal en indrukwekkende resultaten!
Ik blijf het echt bizar vinden dat je blijkbaar straffeloos en zonder verdere aanpassingen zóveel meer vermogen en koppel uit de 2.0 liter kunt halen. Van 270 van 470 Nm is een GIGA toename van kracht (en belasting). Waanzinnig...
Dat het standaard schakelpatroon van de bak dan niet helemaal meer past is wel logisch.
Je ervaring met Aral 102 leest wel apart want... als de motor merkbaar meer vermogen gaat leveren met een hoger octaangetal betekend dit dat het motormanagement op 98 dus ingrijpt om detonatie tegen te gaan. Meestal alleen de timing van de ontsteking maar soms ook de hoeveelheid brandstof. Het zou mijn voorkeur hebben dat mapping perfect is (dus zonder ingrijpen van het motormanagement) voor het octaangetal waar je normaal mee rijdt. Het motormanagement zal nl. altijd blijven proberen om de ingestelde waarden te bereiken en pas bij detectie van detonatie ingrijpen. Wat - blijkbaar - altijd optreedt anders zou Aral 102 geen vermogenswinst geven. Het lijkt mij geen optimale situatie dat de afstelling zo is dat de motor op 98 altijd wil pingelen?
Of mis ik nu iets?
Ik blijf het echt bizar vinden dat je blijkbaar straffeloos en zonder verdere aanpassingen zóveel meer vermogen en koppel uit de 2.0 liter kunt halen. Van 270 van 470 Nm is een GIGA toename van kracht (en belasting). Waanzinnig...
Dat het standaard schakelpatroon van de bak dan niet helemaal meer past is wel logisch.
Je ervaring met Aral 102 leest wel apart want... als de motor merkbaar meer vermogen gaat leveren met een hoger octaangetal betekend dit dat het motormanagement op 98 dus ingrijpt om detonatie tegen te gaan. Meestal alleen de timing van de ontsteking maar soms ook de hoeveelheid brandstof. Het zou mijn voorkeur hebben dat mapping perfect is (dus zonder ingrijpen van het motormanagement) voor het octaangetal waar je normaal mee rijdt. Het motormanagement zal nl. altijd blijven proberen om de ingestelde waarden te bereiken en pas bij detectie van detonatie ingrijpen. Wat - blijkbaar - altijd optreedt anders zou Aral 102 geen vermogenswinst geven. Het lijkt mij geen optimale situatie dat de afstelling zo is dat de motor op 98 altijd wil pingelen?
Of mis ik nu iets?
-
- VIP Driver
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 14:33
- Type Auto: BMW G20 318i M Sport Tansanitblauw
@RvL: Jouw kijk op de zaak is idd ook iets wat mij bezig heeft gehouden. Ik heb ook ervaring met een GTI en 2 A4's, ook gechipt en ook voorzien van een pingel sensor. Ik kan me wel voorstellen dat 102 nog minder last heeft van vroegtijdige detonatie waardoor de ontsteking nog meer aangepast wordt, wat weer extra koppel en vermogen geeft. Ik merkte ook al een flink verschil tussen 95 en 102 toen hij nog niet bij BR geweest was. Meer trekkracht onderin en minder kortademig bij hogere toeren.
Overigens had de mijne al 303,5 Nm als standaard. En ik neem de 350Nm van een 330i als uitgangspunt. Dan is het al een kleinere stap., maar nog steeds blijft 470 Nm heel veel.
Overigens had de mijne al 303,5 Nm als standaard. En ik neem de 350Nm van een 330i als uitgangspunt. Dan is het al een kleinere stap., maar nog steeds blijft 470 Nm heel veel.
F31 320i LCI 2018 M Sport Shadow Sapphirschwarz, 403M
M4 Competion Cabrio 2020 voor een week
G20 318i M Sport 2021 Tansanitblau II
M4 Competion Cabrio 2020 voor een week
G20 318i M Sport 2021 Tansanitblau II